Kaip organizacijos gali apsisaugoti nuo kibernetinių atakų ir jų padarinių?
Žinutes apie kibernetines atakas ir incidentus matome vis dažniau – kenčia dideli ir maži verslai, valstybinio ir privataus sektoriaus subjektai. Tad kaip apsisaugoti nuo kibernetinių grėsmių? Iki incidento – svarbiausios yra IT saugumo ir prevencijos priemonės bei teisinė higiena: kibernetinių grėsmių valdymo politika, atliepianti verslui aktualias rizikas, numatanti galimus saugumo pažeidimo atvejus ir reagavimo į juos veiksmus bei monitoringą. Tačiau jau įvykus incidentui, reikalinga nuostolių mažinimo priemonė – kibernetinių rizikų draudimas.
Kibernetinių rizikų draudimas gali kompensuoti išlaidas ir nuostolius keliose srityse. Visų pirma, tai pačios įmonės, patyrusios incidentą, išlaidos, reikalingos krizės valdymui. Šios išlaidos apima IT, teisininkų, viešųjų ryšių specialistų pagalbą siekiant užkardyti ataką, atkurti duomenis ar programinę įrangą, ištirti atakos būdą ir priežastis, informuoti atsakingas institucijas, klientus, partnerius ir darbuotojus, valdyti viešąją informaciją, atsakyti į pretenzijas ir kita. Antra, šis draudimas gali padengti įmonei institucijų paskirtas administracines baudas ar reikalavimus pagal nukentėjusių asmenų pretenzijas. Galiausiai, renkantis šį draudimą galima įtraukti ir įmonės prarastų pajamų dėl incidento sutrikdytos veiklos kompensavimą.
Draudikai ne tik kompensuoja išlaidas ar žalą, bet ir suteikia pirmąją pagalbą – galimybę apsidraudusiai įmonei, patyrusiai kibernetinį incidentą, pasinaudoti draudiko iš anksto suformuota profesionalų greitojo reagavimo komanda. Ją gali sudaryti IT, teisės ir PR profesionalai, turintys patirties kibernetinių incidentų valdyme ir galintys nedelsiant imtis būtinųjų veiksmų. Tokia pagalba padės sumažinti didžiulį stresą įmonei bei jos vadovams, sureguliuoti komandos apkrovą valdant krizės padarinius ir leis gerokai sutrumpinti krizės laikotarpį bei greičiau atkurti įprastą veiklą – taip sumažinant ir nuostolių dydį.