Kaip verslui pasivyti skubantį vartotoją?

Planuodami keliones, viešbučio kambarį rezervuojame internetu. Ieškodami bilietų į renginį, taip pat naršome po virtualias kasas. Net ir apsilankymus pas gydytoją galime suplanuoti naudodamiesi mobiliuoju telefonu, neatlikę nė vieno skambučio.
Vartotojų elgsenos specialistė Indrė Radavičienė pastebi, kad daugelio dabartinių vartotojų pirkimo sprendimo procesas prasideda ir baigiasi internete. „Plečiantis el. kanalams, ateityje prekės ženklų sėkmė priklausys nuo to, kokie sėkmingi jie yra internete. Todėl svarbu jau dabar savo paslaugas įkurdinti el. erdvėje“, – teigia ekspertė.
Geroji praktika
Koja kojon su šiandieniniais vartotojų poreikiais aktyviai žengia Lietuvos grožio salonai. Grožio ir sveikatinimo paslaugų internetinės platformos „Pasiutus Lapė“ partnerių – salono „Nailbar“ ir studijos „Kūno grožiui“ – vadovės Ingrida Jočienė bei Jolanta Budrienė teigia laukusios, kol šios naujovės prigis Lietuvoje.
„Prieš aštuonerius metus dalyvavome grožio salonams skirtoje parodoje Vokietijoje. Ten susipažinome su internetinėmis platformomis, palengvinančiomis darbą tiek grožio salonams, tiek ir klientams, norintiems suplanuoti apsilankymą. Tiesa, kad tuo metu savo internetinėje svetainėje įgyvendintume laiko rezervaciją, teko nuversti kalnus. Šiandien situacija pakitusi, esama naudojimui jau parengtų platformų, kuriuose darbų nereikia pradėti nuo nulio“, – teigia „Nailbar“ vadovė I. Jočienė.
Matydama, kaip kinta vartotojų poreikiai, elektroninę erdvę verslui plėtoti pasirinko ir „Kūno grožiui“ vadovė J. Budrienė: „Tiek kaip prekės ženklo atstovė, tiek kaip klientė, suprantu, kad paslaugų tiekėjams nėra ko laukti. Internete informacijos apie grožio saloną ieškanti klientė mielai šią paslaugą iš karto ir įsigytų. Anksčiau to net negalėjome įsivaizduoti, o šiandien iš normos tai tampa būtinybe.“
Lengvo pirkimo svarba
Šiandienos vartotojas ieško kokybiškų paslaugų bei brangina savo laiką. Prekių ar paslaugų aprašymą ir atsiliepimus jis nesunkiai ras internete, tačiau suteikę galimybę norimą produktą čia pat užsisakyti ar rezervuoti, prekės ženklai įgyja konkurencinį pranašumą.
„Pakitę vartotojų įpročiai kuria naujas užduotis pardavėjui. Aukštos prekės ar paslaugos kokybės užtikrinimas, aptarnavimo greitis, asortimento pasiūlymai, kainų adaptacija el. kanalams – tai elementai, svarbūs nekantriems, plačias pasirinkimo galimybes turintiems klientams“, – pabrėžia vartotojų elgsenos specialistė I. Radavičienė.
Vartotojų įpročių keičiamus verslo modelius pastebi ir J. Budrienė: „Skubančios damos nebenori gaišti laiko, bandydamos skambučiu „pagauti“ grožio specialistes. Tai per daug apsunkina tiek pačios klientės, tiek grožio meistrės dienotvarkes: nepavyksta susiskambinti ir pirmo karto, reikia vis bandyti vėliau ir laukti, kol ir viena, ir kita pusė galės kalbėti. Su internetine platforma viskas kur kas paprasčiau – kosmetologės gali ramiai dirbti savo darbą, o klientės – rezervuoti apsilankymo laiką kada tik panorėjusios.“
Rinkodaros gudrybių adaptacijos
Anot I. Radavičienės, šiandien ryškėja dar viena vartotojų elgsenos tendencija: vartotojams įdomu tiesiog naršyti internete, el. parduotuvėse, įvairiuose tinklaraščiuose – nieko neįsigyjant. Pardavėjams kyla dar vienas iššūkis – kaip atkreipti vartotojo dėmesį, kad jis norėtų ne tik praleisti laiką naršydamas, bet ir įsigytų produktą?
„Šiai problemai spręsti pasitelkiamos klasikinės rinkodaros ir komunikacijos priemonės, kurioms pritaikoma elektroninė forma. Rekomendacijos, atsiliepimai, nuolaidos, patrauklus prekės aprašymas, specializuoti individualūs pasiūlymai vartotojui – visa tai galime matyti ne tik fizinėse parduotuvėse ar paslaugų teikimo vietose, bet ir internetinėse platformose“, – teigia vartotojų elgsenos specialistė.
Specialistei antrina ir „Pasiutus Lapė“ partnerė I. Jočienė. Pasak jos, atsiliepimai, įvertinimai ypač svarbūs grožio srityje, kur procedūros turi aiškiai matomą vizualinį rezultatą. Būtent atsiliepimai suteikia klientei pasitikėjimą meistru ir padrąsina rinktis vieną ar kitą profesionalą, pas kurį dar neteko lankytis.
„Anksčiau ši informacija daugiausiai sklido iš „lūpų į lūpas“, bičiulėms tarpusavyje aptariant grožio specialistus, pas kuriuos jos lankosi. Dabar šie pokalbiai, virtę įvertinimais ir atsiliepimais, keliasi į internetines platformas, kuriose klientės gali tiek dalintis savo įspūdžiais, tiek atrasti tą tobuląjį plaukų stilistą, kosmetologę ar manikiūro meistrę“, – apibendrina I. Jočienė.