28 birželio, 2018

Kaip verslui pasivyti skubantį vartotoją?

Planuodami keliones, viešbučio kambarį rezervuojame internetu. Ieškodami bilietų į renginį, taip pat naršome po virtualias kasas. Net ir apsilankymus pas gydytoją galime suplanuoti naudodamiesi mobiliuoju telefonu, neatlikę nė vieno skambučio.

Vartotojų elgsenos specialistė Indrė Radavičienė pastebi, kad daugelio dabartinių vartotojų pirkimo sprendimo procesas prasideda ir baigiasi internete. „Plečiantis el. kanalams, ateityje prekės ženklų sėkmė priklausys nuo to, kokie sėkmingi jie yra internete. Todėl svarbu jau dabar savo paslaugas įkurdinti el. erdvėje“, – teigia ekspertė.

Geroji praktika

Koja kojon su šiandieniniais vartotojų poreikiais aktyviai žengia Lietuvos grožio salonai. Grožio ir sveikatinimo paslaugų internetinės platformos „Pasiutus Lapė“ partnerių – salono „Nailbar“ ir studijos „Kūno grožiui“ – vadovės Ingrida Jočienė bei Jolanta Budrienė teigia laukusios, kol šios naujovės prigis Lietuvoje.

„Prieš aštuonerius metus dalyvavome grožio salonams skirtoje parodoje Vokietijoje. Ten susipažinome su internetinėmis platformomis, palengvinančiomis darbą tiek grožio salonams, tiek ir klientams, norintiems suplanuoti apsilankymą. Tiesa, kad tuo metu savo internetinėje svetainėje įgyvendintume laiko rezervaciją, teko nuversti kalnus. Šiandien situacija pakitusi, esama naudojimui jau parengtų platformų, kuriuose darbų nereikia pradėti nuo nulio“, – teigia „Nailbar“ vadovė I. Jočienė.

Matydama, kaip kinta vartotojų poreikiai, elektroninę erdvę verslui plėtoti pasirinko ir „Kūno grožiui“ vadovė J. Budrienė: „Tiek kaip prekės ženklo atstovė, tiek kaip klientė, suprantu, kad paslaugų tiekėjams nėra ko laukti. Internete informacijos apie grožio saloną ieškanti klientė mielai šią paslaugą iš karto ir įsigytų. Anksčiau to net negalėjome įsivaizduoti, o šiandien iš normos tai tampa būtinybe.“

Lengvo pirkimo svarba

Šiandienos vartotojas ieško kokybiškų paslaugų bei brangina savo laiką. Prekių ar paslaugų aprašymą ir atsiliepimus jis nesunkiai ras internete, tačiau suteikę galimybę norimą produktą čia pat užsisakyti ar rezervuoti, prekės ženklai įgyja konkurencinį pranašumą.

„Pakitę vartotojų įpročiai kuria naujas užduotis pardavėjui. Aukštos prekės ar paslaugos kokybės užtikrinimas, aptarnavimo greitis, asortimento pasiūlymai, kainų adaptacija el. kanalams – tai elementai, svarbūs nekantriems, plačias pasirinkimo galimybes turintiems klientams“, – pabrėžia vartotojų elgsenos specialistė I. Radavičienė.

Vartotojų įpročių keičiamus verslo modelius pastebi ir J. Budrienė: „Skubančios damos nebenori gaišti laiko, bandydamos skambučiu „pagauti“ grožio specialistes. Tai per daug apsunkina tiek pačios klientės, tiek grožio meistrės dienotvarkes: nepavyksta susiskambinti ir pirmo karto, reikia vis bandyti vėliau ir laukti, kol ir viena, ir kita pusė galės kalbėti. Su internetine platforma viskas kur kas paprasčiau – kosmetologės gali ramiai dirbti savo darbą, o klientės – rezervuoti apsilankymo laiką kada tik panorėjusios.“

Rinkodaros gudrybių adaptacijos

Anot I. Radavičienės, šiandien ryškėja dar viena  vartotojų elgsenos tendencija: vartotojams įdomu tiesiog naršyti internete, el. parduotuvėse, įvairiuose tinklaraščiuose – nieko neįsigyjant. Pardavėjams kyla dar vienas iššūkis – kaip atkreipti vartotojo dėmesį, kad jis norėtų ne tik praleisti laiką naršydamas, bet ir įsigytų produktą?

„Šiai problemai spręsti pasitelkiamos klasikinės rinkodaros ir komunikacijos priemonės, kurioms pritaikoma elektroninė forma. Rekomendacijos, atsiliepimai, nuolaidos, patrauklus prekės aprašymas, specializuoti individualūs pasiūlymai vartotojui – visa tai galime matyti ne tik fizinėse parduotuvėse ar paslaugų teikimo vietose, bet ir internetinėse platformose“, – teigia vartotojų elgsenos specialistė.

Specialistei antrina ir „Pasiutus Lapė“ partnerė I. Jočienė. Pasak jos, atsiliepimai, įvertinimai ypač svarbūs grožio srityje, kur procedūros turi aiškiai matomą vizualinį rezultatą. Būtent atsiliepimai suteikia klientei pasitikėjimą meistru ir padrąsina rinktis vieną ar kitą profesionalą, pas kurį dar neteko lankytis.

„Anksčiau ši informacija daugiausiai sklido iš „lūpų į lūpas“, bičiulėms tarpusavyje aptariant grožio specialistus, pas kuriuos jos lankosi. Dabar šie pokalbiai, virtę įvertinimais ir atsiliepimais, keliasi į internetines platformas, kuriose klientės gali tiek dalintis savo įspūdžiais, tiek atrasti tą tobuląjį plaukų stilistą, kosmetologę ar manikiūro meistrę“,  – apibendrina I.  Jočienė.


21 balandžio, 2025

Šešios Lietuvos vietovės: Niūronys, Marcinkonys, Merkinė, Palūšė, Plateliai ir Žagarė pretenduoja tapti geriausiais turizmo kaimais pasaulyje. Jos pateikė savo kandidatūras […]

18 balandžio, 2025

„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai […]

15 balandžio, 2025

Startuolis – tai ne tik naujas verslas, bet ir nauja idėja, drąsūs sprendimai bei inovatyvus požiūris į rinką. Būtent todėl […]

8 balandžio, 2025

Balandžio 8 d. Ignalinos rajono savivaldybėje vyko Verslo forumas, kurį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Rūmų generalinis direktorius […]

Kiek galite sutaupyti įsirengę saulės elektrinę su APVA parama / pexels.com nuotr.
7 balandžio, 2025

Įsirengti saulės elektrinę su APVA (Aplinkos projektų valdymo agentūros) parama – tai ne tik puiki galimybė sumažinti elektros sąskaitas, bet […]

5 balandžio, 2025

Pirmasis šių metų ketvirtis pažymėtas išaugusiu įvykusių viešųjų Turto banko aukcionų skaičiumi, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Per […]

3 balandžio, 2025

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ tapo pirmąją aviakompanija Europoje, per metus skraidinusia 200 mln. keleivių. Per finansinius metus, kurie baigėsi […]

31 kovo, 2025

Kasmet technologijų entuziastai laukia naujausių išmaniųjų telefonų modelių, o Apple iPhone serija išlieka viena populiariausių pasirinkimų rinkoje. Vienas naujausių modelių […]

31 kovo, 2025

Geros naujienos šiauliečiams. „Kavos Draugas“ plečiasi ir atidaro jau šeštąją fizinę parduotuvę Lietuvoje – šįkart Šiauliuose. Nuo šiol bus dar […]

27 kovo, 2025

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad oficialiai baigtas Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros projektas, kuris pradėtas 2023 metų pabaigoje. […]

26 kovo, 2025

Vyriausybei pritarus, keturi ministrai pasirašė susitarimą su bendrove „ORLEN Lietuva“. Susitarimas numato Lietuvos įsipareigojimų investiciniam projektui vykdymą, kurių praėjusi Vyriausybė […]

26 kovo, 2025

Pirmoji tokia krovimo stotelė bus pastatyta Varėnoje, kurią, pagal su „LTG Infra” pasirašytą sutartį, suprojektuos ir įrengs UAB „Fima”. Tai […]

25 kovo, 2025

2025 metai žada reikšmingus pokyčius rinkodaros pasaulyje, kuriuos lemia spartus technologijų vystymasis, vartotojų elgsenos transformacija ir stiprėjantis dėmesys tvarumui. Šiame […]

25 kovo, 2025

Ką pirmiausia įsivaizduojate išgirdę žodį „sandėliukas“? Galbūt močiutės uogienių prikrautas lentynas, senas padangas, dėžes su žaislais ar laikraščiais ir specifinį […]

25 kovo, 2025

Spartūs technologiniai pokyčiai ir negailestinga globali konkurencija kelia didelių iššūkių Europos Sąjungos automobilių pramonei. Todėl kovo pradžioje Europos Komisija pristatė […]

24 kovo, 2025

Kovo 21 d. Lietuvos miško ir žemės savininkų asociacijos Ignalinos skyriaus iniciatyva Ignalinos rajono savivaldybės konferencijų salėje surengta Aukštaitijos miško […]

21 kovo, 2025

Taigi, koks turi būti interneto greitis? Lietuvos interneto greitis yra vienas greičiausių pasaulyje, ypač kai kalbama apie šviesolaidinį internetą. Štai […]

20 kovo, 2025

Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos, tęsdama europinių ungurių išteklių atkūrimo Lietuvoje darbus, šiemet sėkmingai įsigijo 610 kg […]

20 kovo, 2025

„Via Lietuva“ pradėjo šių metų pradžioje Seimo priimto Kelių įstatymo pakeitimo vykdymą. Pakeitimuose numatyta, kad valstybinės reikšmės rajoniniai keliai, einantys […]

20 kovo, 2025

Klaipėdos r., Ginduliuose, Malūno g. 1, duris atvėrė naujas greitojo maisto restoranas, sujungiantis du Lietuvoje puikiai žinomus ženklus – „Express […]

Regionų naujienos