28 birželio, 2018

Kaip verslui pasivyti skubantį vartotoją?

Planuodami keliones, viešbučio kambarį rezervuojame internetu. Ieškodami bilietų į renginį, taip pat naršome po virtualias kasas. Net ir apsilankymus pas gydytoją galime suplanuoti naudodamiesi mobiliuoju telefonu, neatlikę nė vieno skambučio.

Vartotojų elgsenos specialistė Indrė Radavičienė pastebi, kad daugelio dabartinių vartotojų pirkimo sprendimo procesas prasideda ir baigiasi internete. „Plečiantis el. kanalams, ateityje prekės ženklų sėkmė priklausys nuo to, kokie sėkmingi jie yra internete. Todėl svarbu jau dabar savo paslaugas įkurdinti el. erdvėje“, – teigia ekspertė.

Geroji praktika

Koja kojon su šiandieniniais vartotojų poreikiais aktyviai žengia Lietuvos grožio salonai. Grožio ir sveikatinimo paslaugų internetinės platformos „Pasiutus Lapė“ partnerių – salono „Nailbar“ ir studijos „Kūno grožiui“ – vadovės Ingrida Jočienė bei Jolanta Budrienė teigia laukusios, kol šios naujovės prigis Lietuvoje.

„Prieš aštuonerius metus dalyvavome grožio salonams skirtoje parodoje Vokietijoje. Ten susipažinome su internetinėmis platformomis, palengvinančiomis darbą tiek grožio salonams, tiek ir klientams, norintiems suplanuoti apsilankymą. Tiesa, kad tuo metu savo internetinėje svetainėje įgyvendintume laiko rezervaciją, teko nuversti kalnus. Šiandien situacija pakitusi, esama naudojimui jau parengtų platformų, kuriuose darbų nereikia pradėti nuo nulio“, – teigia „Nailbar“ vadovė I. Jočienė.

Matydama, kaip kinta vartotojų poreikiai, elektroninę erdvę verslui plėtoti pasirinko ir „Kūno grožiui“ vadovė J. Budrienė: „Tiek kaip prekės ženklo atstovė, tiek kaip klientė, suprantu, kad paslaugų tiekėjams nėra ko laukti. Internete informacijos apie grožio saloną ieškanti klientė mielai šią paslaugą iš karto ir įsigytų. Anksčiau to net negalėjome įsivaizduoti, o šiandien iš normos tai tampa būtinybe.“

Lengvo pirkimo svarba

Šiandienos vartotojas ieško kokybiškų paslaugų bei brangina savo laiką. Prekių ar paslaugų aprašymą ir atsiliepimus jis nesunkiai ras internete, tačiau suteikę galimybę norimą produktą čia pat užsisakyti ar rezervuoti, prekės ženklai įgyja konkurencinį pranašumą.

„Pakitę vartotojų įpročiai kuria naujas užduotis pardavėjui. Aukštos prekės ar paslaugos kokybės užtikrinimas, aptarnavimo greitis, asortimento pasiūlymai, kainų adaptacija el. kanalams – tai elementai, svarbūs nekantriems, plačias pasirinkimo galimybes turintiems klientams“, – pabrėžia vartotojų elgsenos specialistė I. Radavičienė.

Vartotojų įpročių keičiamus verslo modelius pastebi ir J. Budrienė: „Skubančios damos nebenori gaišti laiko, bandydamos skambučiu „pagauti“ grožio specialistes. Tai per daug apsunkina tiek pačios klientės, tiek grožio meistrės dienotvarkes: nepavyksta susiskambinti ir pirmo karto, reikia vis bandyti vėliau ir laukti, kol ir viena, ir kita pusė galės kalbėti. Su internetine platforma viskas kur kas paprasčiau – kosmetologės gali ramiai dirbti savo darbą, o klientės – rezervuoti apsilankymo laiką kada tik panorėjusios.“

Rinkodaros gudrybių adaptacijos

Anot I. Radavičienės, šiandien ryškėja dar viena  vartotojų elgsenos tendencija: vartotojams įdomu tiesiog naršyti internete, el. parduotuvėse, įvairiuose tinklaraščiuose – nieko neįsigyjant. Pardavėjams kyla dar vienas iššūkis – kaip atkreipti vartotojo dėmesį, kad jis norėtų ne tik praleisti laiką naršydamas, bet ir įsigytų produktą?

„Šiai problemai spręsti pasitelkiamos klasikinės rinkodaros ir komunikacijos priemonės, kurioms pritaikoma elektroninė forma. Rekomendacijos, atsiliepimai, nuolaidos, patrauklus prekės aprašymas, specializuoti individualūs pasiūlymai vartotojui – visa tai galime matyti ne tik fizinėse parduotuvėse ar paslaugų teikimo vietose, bet ir internetinėse platformose“, – teigia vartotojų elgsenos specialistė.

Specialistei antrina ir „Pasiutus Lapė“ partnerė I. Jočienė. Pasak jos, atsiliepimai, įvertinimai ypač svarbūs grožio srityje, kur procedūros turi aiškiai matomą vizualinį rezultatą. Būtent atsiliepimai suteikia klientei pasitikėjimą meistru ir padrąsina rinktis vieną ar kitą profesionalą, pas kurį dar neteko lankytis.

„Anksčiau ši informacija daugiausiai sklido iš „lūpų į lūpas“, bičiulėms tarpusavyje aptariant grožio specialistus, pas kuriuos jos lankosi. Dabar šie pokalbiai, virtę įvertinimais ir atsiliepimais, keliasi į internetines platformas, kuriose klientės gali tiek dalintis savo įspūdžiais, tiek atrasti tą tobuląjį plaukų stilistą, kosmetologę ar manikiūro meistrę“,  – apibendrina I.  Jočienė.


9 kovo, 2025

Automobilių padangos yra vienas svarbiausių transporto priemonės elementų, užtikrinančių saugumą ir komfortą kelionės metu. Šiandien vis daugiau vairuotojų renkasi padangas […]

7 kovo, 2025

Penktadienį Vilniuje prasideda pavasario pradžią simbolizuojanti, tris dienas truksianti Kaziuko mugė. Kaip skelbia mugės organizatoriai, šių metų mugės tema – […]

7 kovo, 2025

Per pastaruosius trejus metus Birštone augantis turistų srautas ir nuosekliai plėtojama apgyvendinimo, sveikatinimo bei kita turizmo infrastruktūra atnešė džiugių permainų […]

6 kovo, 2025

Europos centrinis bankas (ECB) ketvirtadienį dar kartą sumažino palūkanų normas, kad paskatintų sunkumų kamuojamą euro zoną, tačiau leido suprasti, kad […]

EPA-ELTA nuotr.
6 kovo, 2025

1990-ųjų pradžioje buvau jaunas Tarptautinio valiutos fondo (TVF) ekonomistas pagrindiniame politikos formavimo departamente. Tuo metu vykdavau į TVF misijas Bulgarijoje, […]

2 kovo, 2025

Vizitinė kortelė – tai daugiau nei tik kontaktinė informacija ant popieriaus. Ji yra pirmasis įspūdis apie jus ir jūsų verslą, […]

28 vasario, 2025

 Gyventojams, dėl pernai vasarą kilusios elektros neturėjusiems ilgiau nei 72 valandas, tinklus prižiūrintis „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) jau išmokėjo beveik […]

26 vasario, 2025

Pirmąjį metų mėnesį bendras krovos kiekis Klaipėdos uoste, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 5 proc. Anot uosto, daugiausia […]

25 vasario, 2025

Darbo užmokesčio atotrūkis tarp vyrų ir moterų Lietuvoje 2024 m. siekė 13 proc., teigia „Sodros“ Statistikos, analizės ir prognozės skyriaus […]

25 vasario, 2025

Internetinių svetainių kūrimo platforma „Wix“ Lietuvoje Vilniuje steigia naują dizaino centrą „Vilnius Design Studio“.  Kaip rašoma pranešime, naujasis Vilniaus dizaino […]

25 vasario, 2025

Renkantis tinkamas padangas automobiliui, svarbu atsižvelgti ne tik į jų dydį ir sezoniškumą, bet ir į gamintoją. Skirtingi gamintojai siūlo […]

24 vasario, 2025

Lietuvai ir kitoms Baltijos šalims kiek daugiau nei prieš dvi savaites prisijungus prie Vakarų tinklų, Vilkaviškio rajone pirmadienį pradėtos demontuoti […]

Leonardas Marcinkevičius
21 vasario, 2025

Pirmajame Vyriausybės inicijuotos Maisto tarybos posėdyje be procedūrinių diskusijų, suskubta analizuoti maisto tiekimo grandinę. Prieš užsiimant kaštų ar konkrečių prekių […]

21 vasario, 2025

Penktadienį, prieš pirmąjį naujai sukurtos Maisto tarybos posėdį, jai vadovaujantis žemės ūkio ministras Ignas Hofmanas teigia, kad siekiant rasti greito […]

Kurtuvėnų žirgynas. 2023 m. L. Bimbirienės nuotr.
20 vasario, 2025

Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM) ketvirtadienį pranešus, kad atsistatydina abu jos deleguoti „Lietuvos žirgyno“ valdybos nariai, šios pirmininkas Juozas Rimkevičius Eltai […]

20 vasario, 2025

Pagrindinėje šalies automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda trečiadienį atidarytas pirmasis elektromobilių įkrovimo parkas Raseinių rajone, pranešė savivaldybė. Naujajame įkrovimo parke vienu metu galės […]

19 vasario, 2025

Vyriausybė nusprendė steigti specialią komisiją biurokratijai verslo sektoriuje mažinti. Tai numatyta Vyriausybės trečiadienį priimtame nutarime. Naujoji Perteklinių reikalavimų verslui šalinimo […]

19 vasario, 2025

2025-01-24 UAB „Lerenta“ ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – APVA) pasirašė finansavimo sutartį dėl tikslinės […]

19 vasario, 2025

Elektronikos atliekų tvarkymo įmonė „Supportive Electronic Service“ šiemet planuoja statyti naują gamyklą Širvintų rajone, praneša „Verslo žinios“.  Gamybiniai pastatai bus […]

Panevėžio centras
19 vasario, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) šiemet savivaldybių infrastruktūros projektams paskirstys daugiau kaip 16,27 mln. eurų. „Regionų stiprinimas – tai vienas […]

Regionų naujienos