19 balandžio, 2024
ŠMSM

Kaišiadorių specialiojo ugdymo centro vadovė: konsultuojame mokyklas jau dabar

Nuo šių mokslo metų pradėję veikti aštuoni regioniniai specialiojo ugdymo centrai buria švietimo pagalbos specialistų komandas ir jau gali padėti švietimo įstaigoms rengtis įtraukiajam ugdymui bei spręsti šiuo metu kylančius iššūkius. Visgi Kaišiadorių šv. Faustinos ugdymo centro vadovė Rūta Stankienė sako pasigendanti mokyklų aktyvumo, noro konsultuotis, mokytis ir priimti siūlomą nemokamą pagalbą, nors viešojoje erdvėje nuogąstaujama, kad mokyklos nėra pasiruošusios priimti „kitokių“ vaikų.

„Įtraukusis ugdymas Lietuvoje neprasidės šį rudenį. Jis jau vyksta: įtraukties principais ne viena šalies švietimo įstaiga vadovaujasi dešimtmečiais, o mokyklose, darželiuose jau ugdoma daug vaikų su specialiaisiais ugdymosi poreikiais. Bet dabar mokykloms dar yra sudarytos sąlygos kreiptis ir naudotis kvalifikuota pagalba, mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, įstaigų vadovai, administracija gali nemokamai stiprinti kvalifikaciją“, – kalba R. Stankienė.

Anot jos, nors pedagogų, mokyklų vadovų, tėvų bendruomenių nuotaikos pasitinkant „oficialų įtraukties startą“ labai įvairios, visų norai ir tikslai yra panašūs: kad vaikams sektųsi, kad švietimo įstaigose jie jaustųsi geriau ir saugiau, būtų priimti ir suprasti.

„Iššūkių mokyklose tikrai yra, tačiau labai aiškiai matome, kad juos greičiau įveikia tos įstaigos, kurios turi tvirtas vertybines nuostatas, geba suburti bendruomenę, veikia vieningai ir nuosekliai, yra atviros ir atmeta nuostatą, kad „mes viską žinome ir nieko čia nepadarysi – suprask, toks to mokinio sutrikimas“, – sako pašnekovė.

Nelaukiant rudens – konsultacijos jau dabar

„Regioninių specialiojo ugdymo centrų funkcija yra pirmiausia padėti švietimo įstaigoms atliepti pačius įvairiausius jų ugdytinių poreikius, kaip suteikti pagalbą ir sudaryti kiekvienam vaikui galimybę ugdyti savo asmenybę, talentus ir gebėjimus mokantis drauge su visais, nepatiriant atskirties“, – aiškina R. Stankienė.

Kaišiadorių šv. Faustinos ugdymo centras yra vienas iš 8 jau veikiančių regioninių specialiojo ugdymo centrų. Nuo 2024 m. rugsėjo veiklą pradeda ir devintasis regioninis specialiojo ugdymo centras. Šiems centrams pavesta priskirtuose regionuose padėti mokyklų bendruomenėms praktikoje taikyti įtraukties švietime principus.

Šv. Faustinos ugdymo centro, kaip ir kitų regioninių specialiojo ugdymo centrų, konsultavimo komandos pataria, konsultuoja mokyklas, kaip įgyvendinti pedagoginių psichologinių tarnybų rekomendacijas, pritaikyti ugdymo turinį, organizuoti ir teikti švietimo pagalbą, pritaikyti mokymo(si) metodus, priemones, pasirinkti ir naudoti specialiąsias techninės pagalbos priemones, pritaikyti ugdymo aplinką.

Regioniniai specialiojo ugdymo centrai rengia seminarus, teikia praktinius patarimus į centrą atvykusioms mokyklų komandoms, vykdo mobilias konsultacijas, kai centro komanda, gavusi mokyklos prašymą, vyksta stebėti ir analizuoti situacijos mokinio mokymosi aplinkoje.

Taip pat kiekvienas centras specializuojasi ir vienoje pačių pasirinktoje srityje – Kaišiadorių ugdymo centras mokyklas konsultuoja ir dėl judesio ir padėties sutrikimus turinčių vaikų ugdymo.

„Mūsų patirtis specialiajame ugdyme nemaža ir gan plataus pobūdžio. Turime turtingą bazę pačiame centre, kviečiame mokyklas mokytis mūsų centre tiek dirbti su įvairiomis priemonėmis, tiek taikyti įvairias metodikas. O ir patys nesustojame mokytis – naujų darbo su įvairiomis negaliomis ir poreikiais metodikų randasi nuolat“, – kalba šv. Faustinos ugdymo centro direktorė.

Šv. Faustinos ugdymo centras yra specialioji mokykla, kurioje šiuo metu mokosi 65 ugdytiniai, dėl įvairių negalių ar sutrikimų turintys didelių specialiųjų ugdymosi poreikių. Dar tiek pat vaikų ir suaugusiųjų kasdien atvyksta į socialinės globos grupes ir socialines dirbtuves. Kaip pasakoja R. Stankienė, buvusi nedidelė specialioji mokykla, prieš keletą metų ėmėsi plėsti savo funkcijas: atsirado darželis, socialinės globos grupės vaikams ir suaugusiesiems su negalia, vėliau ir socialinės dirbtuvės, terapijų studija vaikams ir suaugusiesiems. Mokykla ilgainiui tapo daugiafunkciu centru, o šiais mokslo metais ėmėsi ir konsultuoti regiono švietimo įstaigas įtraukiojo ugdymo plėtros klausimais.

Visi šiais mokslo metais Lietuvoje pradėję veikti regioniniai specialiojo ugdymo centrai buvo sukurti seniau veikiančių, patirties sukaupusių specialiųjų mokyklų pagrindu. Taip siekiama sukurti konsultacinį tinklą, kad pagalba vaikui, mokytojui ir mokyklai būtų lengviau pasiekiama, nes tiek mokytojai, tiek tėvai gali konsultuotis su labiau patyrusiais ir daugiau kompetencijų turinčiais specialistais. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija regioniniams centrams konsultavimo funkcijoms pasiruošti vykdyti skyrė virš 5 mln. eurų, numatyta investuoti ir į regioninių centrų specialistų kompetencijas.

Netikėti iššūkiai

R. Stankienė pasakoja, kad, pradėję teikti konsultavimo paslaugas, susidomėjimo sulaukė ne iš švietimo įstaigų, o tėvų. Būtent iš jų sulaukia užklausų padėti savo vaikų mokytojams – pagalbos kreipiasi ir specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų, ir įprastos raidos vaikų tėvai, siekiantys užtikrinti visos klasės mokinių gerovę.

Pašnekovė sako, kad ją džiugina tėvų iniciatyva ieškoti sprendimų, kad visi mokykloje jaustųsi gerai. Džiugina, kai mokyklos girdi tėvus, atliepia vaikų poreikius ir priima pagalbą iš šalies. Visgi, pasakoja R. Stankienė, specialistams jau teko atsidurti ir kitokioje situacijoje. Sulaukę pagalbos prašymo iš tėvų, jie negali jos suteikti, nes tos mokyklos administracija pagalbos neįsileidžia, teigia, kad viską patys žino, moka ir jokios problemos čia nėra.

„Mes norim padėti, neketiname vertinti ir kritikuoti. Siūlome priimti pagalbą, kad visos mokyklos galėtų įgyvendinti įtraukties principus. Todėl mano vienintelis palinkėjimas ir prašymas švietimo bendruomenei – būkim atviri ir mokykimės“, – sako vadovė.


4 kovo, 2025

Universitetas „Vilnius Tech“ gavo 669 tūkst. eurų finansavimą Lietuvos kibernetinio saugumo specialistų ugdymui, kurį skiria tarptautinės technologijų korporacijos „Google“ įsteigta […]

4 kovo, 2025

Aplinkosaugininkai, sausį išnagrinėję navigacinių portalų duomenis, identifikavo šalyje keturias vietas, kur buvo neteisėtai ardomos transporto priemonės, pranešė Aplinkos apsaugos departamentas […]

3 kovo, 2025

Šiandien startuoja Telšių Karolinos Praniauskaitės viešosios bibliotekos Vaikų ir jaunimo aptarnavimo skyriaus skaitymo skatinimo iniciatyva „Biblioteka arčiau vaikų“. Skaitymo džiaugsmas […]

27 vasario, 2025

Vilniuje, Pilaitės mikrorajone duris atveria vienas moderniausių lopšelis-darželis „Vydūnėlis”, turintis baseiną ir pasižymintis išskirtiniais sprendiniais dar efektyvesniam vaikų ugdymui, jų […]

25 vasario, 2025

Vilniaus krašto tautodailininkų-meno kūrėjų bendrija ir Lietuvos tautodailininkų sąjungos Vilniaus bendrija nuo 2010 m. kas trejus metus rengia respublikinę konkursinę […]

25 vasario, 2025

Kaišiadorių rajono savivaldybės meras Šarūnas Čėsna ir Prienų rajono savivaldybės meras Alvydas Vaicekauskas stabdo savo narystes partijose. Politikai tokius sprendimus […]

24 vasario, 2025

Vilniaus universitetas ir Šiaulių rajono savivaldybė pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl vardinės Romualdo Ozolo stipendijos įsteigimo. Stipendijos tikslas – skatinti Universiteto pirmosios ir antrosios pakopos studijų studentus, […]

15 vasario, 2025

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ir pirmoji ponia Diana Nausėdienė šeštadienį Vokietijoje lankėsi Vasario 16-osios gimnazijoje Hiutenfelde. Tai – vienintelė […]

14 vasario, 2025

Vyriausybei užsimojus švelninti esamą reikalavimą ir leisti formuoti vienuoliktokų klases nuo 12-os moksleivių, Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) prezidentas Audrius Klišonis tikina – dėl šių sprendimų kylančią […]

12 vasario, 2025

Kėdainių mokyklose trūksta apie 14 tūkst. vadovėlių. Nors jų įsigijimui lėšų pakanka, tačiau įsigyti jų neįmanoma dėl stringančios leidybos, skelbia […]

6 vasario, 2025

Kauno švietimo inovacijų centras tęsia unikalią tradiciją – renka ir apdovanoja ryškiausias metų švietimo asmenybes. Trečiadienį progresyviausiems pedagogams nusilenkta kino […]

6 vasario, 2025

Paskirstytos Lietuvos valstybės biudžeto lėšos užsienio lituanistinėms mokykloms. Lietuvos finansinę paramą šiemet gauna 124 lituanistinio švietimo mokyklos, kuriose mokosi daugiau […]

Petro Skargos toga ir biretas VU 350 metų jubiliejaus parodoje Pranciškaus Smuglevičiaus salėje / Fot. J. Bulhak. LNM
6 vasario, 2025

Du Lietuvos muziejai praėjusių metų pabaigoje sulaukė ypatingos dovanos: atlikus tyrimus buvo įrodyta, kad Lietuvos nacionaliniame dailės muziejuje saugoma pelerina […]

3 vasario, 2025

Šiandien Ministras Pirmininkas Gintautas Paluckas susitiko su Lietuvos moksleivių robotikos bendruomene, jungiančia beveik 50 komandų, kurias sudaro įvairaus amžiaus ir […]

31 sausio, 2025

Netolimoje perspektyvoje Klaipėdos rajone planuojama statyti tris naujas ugdymo įstaigas. Skaičiuojama, kad jose atsiras papildomos 330 vietų rajono vaikams.  Kaip […]

29 sausio, 2025

Vilniaus miesto savivaldybės nuosavybėn Vyriausybė nutarė perduoti iki šiol Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) patikėjimo teise valdytą ilgalaikį materialųjį turtą – […]

28 sausio, 2025

Antradienį pasirašyta Lietuvos ir Bostone įsikūrusio Masačusetso technologijos instituto (MIT) bendradarbiavimo sutartis. Kaip ceremonijos metu teigė prezidentas Gitanas Nausėda, ši […]

VILNIUS TECH Antano Gustaičio aviacijos institutas
23 sausio, 2025

2025-uosius Seimui paskelbus lėktuvo ANBO („Antanas Nori Būti Ore“ akronimas) ir Lietuvos aviacijos kūrėjų metais, VILNIUS TECH Antano Gustaičio aviacijos institutas […]

22 sausio, 2025

Lietuvos šaulių sąjunga įsigijo kompiuterinius simuliatorius, skirtus apmokyti būsimus FPV (angl. First Person View) dronų operatorius. Per sausio mėnesį 40 […]

21 sausio, 2025

„Nuo 2024-ųjų sausio iki rugsėjo skaudžiausia rajono švietimo problema buvo klausimas, ar visos šešios mūsų gimnazijos suformuos vienuoliktas klases. Susitikinėjome […]

Regionų naujienos