Karmėlava tapo Lietuvos skrydžių vartais
Jokių eismo spūsčių, panikos, eilių. Jokios įtampos, skubančių žmonių, nesusipratimų. Taip prasidėjo penktadienio rytas Karmėlavos oro uoste, į kurį laikinai perkelti skrydžiai iš pradėto rekonstruoti Vilniaus oro uosto.
„Karmėlavoje ir kava nė kiek ne prastesnė, nei Vilniuje“,- juokavo į spaudos konferenciją atvykęs Kauno rajono savivaldybės administracijos direktorius Antanas Nesteckis. Laikinajame A terminale direktorius sveikinosi su sutiktais pažįstamais, kurie ruošėsi skristi atostogauti.
Keleivius kalbino ir gausus žurnalistų būrys. Lėktuvų laukiantys žmonės draugiškai šypsojosi ir nereiškė pretenzijų.
Kelias nuo Kauno iki Karmėlavos per naktį buvo baigtas tvarkyti. Greičio ribojimai panaikinti, eismas vyksta dviem eismo juostomis į abi puses. Kelyje nuo Vilniaus iki Kauno budi keturios brigados, pasirengusios operatyviai šalinti trikdžius kelyje. Sureguliuoti šviesoforai, kurie reaguos į išaugusį srautą. Oro uoste budi greitosios medicinos pagalbos ekipažas.
Kauno savivaldybė padidino į oro uostą vykstančio 29-ojo maršruto autobusų skaičių, važiuoja ir greitasis autobusas.
Atvykus į oro uostą prie vartų pasitinka savanoriai, kurie teikia informaciją keleiviams.
Susidarė įspūdis, kad keletą savaičių trukusią psichozę žiniasklaidoje kažkas dirbtinai kurstė. Ko gero, daugiausia nepatogumų atsirado vilniečiams, kuriems iki rugpjūčio 17 dienos teks rinktis Karmėlavos oro uostą.
Pirmasis lėktuvas iš Karmėlavos pakilo penktadienį 5 val. ryto – į Maskvą keleivius nuskraidino kompanija „Aeroflot“.
Iš viso iki rugpjūčio 17 d. 23:59 val. vyksiančios Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos metu į Karmėlavą laikinai bus perkelta maždaug 3 100 skrydžių ir apie 300 tūkst. keleivių.
„Kol kas jokių nusiskundimų iš keleivių, itin nedidelės eilės, puikiai veikia infrastruktūra“, –žurnalistams sakė Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris.
Lietuvos oro uostų duomenimis, iš Vilniaus į Kauno oro uostą skrydžius perkėlė 13 iš 16 oro linijų. Per 35 dienas Kaune laukiama 370 tūkst. keleivių: 300 tūkst. iš jų skris iš Vilniaus perkeltais 3,1 tūkst. skrydžių, dar 75 tūkst. keleivių vyks 460 skrydžių, kurie vykdomi iš Karmėlavos.
A.Nesteckis tvirtino, kad Kauno rajono savivaldybė tęs Karmėlavos Vilniaus gatvės šaligatvių ir apšvietimo darbus, tačiau eismui tai netrukdys. Maždaug po dviejų savaičių šviestuvai turėtų būti įžiebti. Pasak direktoriaus, dėl oro uosto pertvarkos ir LEZ plėtros daugiausia nepatogumų patiria Karmėlavos seniūnijos gyventojai, todėl kartu su Kelių direkcijos atstovais svarstoma, kaip toliau gerinti transporto infrastruktūrą šiose teritorijose.