Kaunas centralizuoja įstaigų buhalteriją
Laikai, kuomet Kauno miesto biudžetinėse įstaigose nebuvo vieningos apskaitos sistemos, o buhalteriai dirbo kaip išmanė, netrukus baigsis. Nuo kitų metų pradžios savo veiklą pradės nauja įstaiga, kuri rūpinsis Kauno miesto savivaldybei priklausančių įstaigų buhalterine apskaita. Specialistai naujoje įstaigoje dirbs naudodamiesi šiuolaikinėmis buhalterinės apskaitos programomis.
Nuo kitų metų pradžios veiklą pradedanti biudžetinė įstaiga „Kauno biudžetinių įstaigų buhalterinė apskaita“ kuruos miestui priklausančių sporto mokyklų apskaitą. Tai bus pirmasis žingsnis centralizuojant buhalterinę apskaitą. Vėliau šią funkciją planuojama perimti iš įvairių neformalaus ugdymo įstaigų, o dar vėliau – ir iš mokyklų bei darželių.
„Pagrindinis mūsų tikslas – palaipsniui pereiti prie kokybiškos centralizuotos apskaitos mechanizmo visose biudžetinėse įstaigose“, – teigė Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.
Nuo sausio 1 dienos darbą pradėsianti įstaiga tvarkys Kauno biudžetinių įstaigų turto, įsipareigojimų, finansavimo, pajamų ir sąnaudų buhalterinę apskaitą. Pasak G. Petrausko, dabar įstaigose tvyro savotiška chaoso atmosfera: viename darželyje buhalterinė apskaita tvarkoma naudojant programą „Excel“, kitame naudojamasi skaitliukais ar popieriukais.
„Pirmas veiksmas, kurį darome šiandien – šiuolaikinių buhalterinių programų pirkimas. Tuomet perkelsime viską į naująją įstaigą, pabandysime, kaip viskas veikia ir tuomet po tuputį pradėsime kelti visų kitų įstaigų buhalterijas į vieną vietą“, – aiškino G. Petrauskas.
G. Petrausko teigimu, yra įstaigų, kurių apskaitą tvarko daugiau nei vienas buhalteris. Tuo tarpu naudojantis šiuolaikine programine įranga, vienas buhalteris nesunkiai galėtų tvarkyti dviejų, trijų, o gal ne ir keturių analogiškų įstaigų apskaitą. Preliminariais skaičiavimais, šiuo metu maždaug 200-uose biudžetinių įstaigų dirbančių buhalterių skaičius ateityje galėtų sumažėti 30-50 proc.