Kaunas pradeda dviračių revoliuciją
Kaunas ketina tapti pirmuoju miestu Baltijos šalyse, visiškai pritaikytu dviratininkams. Šį penktadienį pristatyta dviračių revoliucija, kuri iš pradžių apims centrinę Kauno miesto dalį – ji visa bus pritaikyta dviračiams. Vėliau ketinama eiti ir į kitus miesto rajonus.
„Šiuo metu dviračiais kaip transporto priemone reguliariai naudojasi apie 3 tūkst. kauniečių. Kaunas turi konkretų tikslą – per artimiausius trejus metus šį skaičių padidinti 5 kartus. Revoliucija prasideda nuo miesto centro, kuris bus visiškai pritaikytas dviračiams. Vėliau žengsime ir į kitus miesto rajonus“, – teigė Kauno miesto vicemeras Povilas Mačiulis.
„Labai sveikiname šią miesto iniciatyvą! Tai pirmas didelis žingsnis link to, jog važiavimas dviračiu taptų toks įprastas, kaip grįžus namo įsispyrimas į tapkes. Turi būti patogu, saugu ir greita“, – sakė Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Linas Vainius.
Pirmieji darbai: nauji dviračių takai, dviratininkams skirtos žalios juostos gatvėse, dviračiams pritaikyti šaligatviai, tūkstantis naujų dviračių stovų dar šią vasarą bus įrengti miesto centre: senamiestyje ir Naujamiestyje.
„Miesto erdvė yra ribota, reikia rinktis prioritetą: ar miesto centras kuriamas žmonėms, ar automobiliams. Džiaugiamės, jog prioritetas visgi yra žmonės“, -sakė pasiruošti revoliucijai padėjusios bendrovės „Sweco“ padalinio vadovas Tomas Varneckas.
„Ši iniciatyva turėtų pasitarnauti eismo saugumui, dėl to kad dėmesys atkreipiamas į tuos eismo dalyvius, kurie labiausiai yra pažeidžiami ir dažniausiai nukenčia“, – teigė Kauno apskrities Kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius.
Iš ko susideda revoliucija?
- ŽALIOSIOS DVIRATININKŲ JUOSTOS
Pirmosios žaliosios juostos važiuojamojoje kelio dalyje atsiras K. Donelaičio g., Kanto g., Nemuno g., Karo ligoninės g., Kaunakiemio g. Griunvaldo g., Kęstučio g. Šia dviračio juosta leidžiama važiuoti tik ta pačia kryptimi, kuria vyksta kitų transporto priemonių eismas gretima eismo juosta.
- POSŪKIS Į KAIRĘ
Žaliosios juostos važiuojamojoje kelio dalyje ties sankryžomis išplatės. Jose dviratininkai sustos prieš automobilius. Užsidegus žaliai šviesai dviratininkai galės kirsti važiuojamąją dalį pirmi ir pasukti į kairę. Tik jiems pravažiavus, pajudės kitos transporto priemonės.
- „ZONA 30“
Miesto centro gatvių atkarpose, kuriose dviračių eismas vyks kartu su automobiliais, įsigalios greičio ribojimas iki 30 km/val. Iš viso bus pastatyta 60 greičio ribojimo ženklų: V. Putvinskio g., A. Mickevičiaus g., Maironio g., I. Kanto g. atkarpoje nuo sankryžos su Kęstučio g. iki Laisvės al., Šiaulių g. Naujamiestyje įsigalios ramaus eismo „Zona 30“.
- GYVENAMOJI ZONA
Naujamiestyje ir Senamiestyje bus pastatyta 10 papildomų gyvenamosios zonos ženklų. Šiose teritorijose pėstieji turi pirmumo teisę prieš transporto priemones, jiems leidžiama vaikščioti važiuojamąja dalimi. Šioje zonoje draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu. Gyvenamosios zonos statusas bus nustatytas senamiestyje bei šių gatvių akligatviuose į Laisvės al.: L. Sapiegos g., dalyje Gedimino g., Laisvės al., Vasario 16-osios g.
- ŠALIGATVIAI
Ant šaligatvių prie sankryžų ir viešojo transporto stotelių bus įrengta 90 užvažiavimų ir nuvažiavimų. Dar 200 šaligatvio bortų bus nuleistų ir pritaikytų dviračių eismui.
- DVIRAČIŲ LAIKIKLIAI
Miesto centre, ties kultūrinėmis įstaigomis, kavinėmis, lankytinais objektais, bus įrengta 1000 naujų dviračių laikiklių.
- LIKE BIKE ŽENKLAS
Visas įstaigas, kurios yra draugiškos dviratininkams, kviečiame paženklinti savo įstaigos erdvę „Like Bike“ ženklu bei jungtis į vieną dviračių mylėtojų šeimą socialinio tinklo „Facebook“ puslapyje „Like Bike Kaunas“.