Kauno oro uostas vilioja naujas investicijas
Kaune pristatytas investicinis su aviacija susijusių verslų plėtros projektas AEROHUB KUN. Šis projektas – Kauno oro uosto plėtros strategijos įgyvendinimas: į puikią geografinę lokaciją turintį oro uostą ketinama pritraukti įmonių, užsiimančių orlaivių remontu, dalių gamyba, prekyba ir kt. Šiuo metu strateginiam projektui, įdarbinsiančiam kelis šimtus žmonių, drauge su „Investuok Lietuvoje“ ieškoma investuotojų.
Kauno oro uoste jau pradėti pirmieji projekto AEROHUB KUN darbai – čia statomas naujas orlaivių riedėjimo takas ir peronas. Darbus tikimasi pabaigti jau rudens pradžioje, tuomet bus sukurtos sąlygos pirmųjų investuotojų veiklos pradžiai. Skaičiuojama, kad pirmojo etapo infrastruktūrai užtikrinti prireiks 7,2 milijono eurų.
„Kauno oro uosto teritorija siekia 438 ha, o veikla šiuo metu vyksta 126 ha plote, todėl projektu siekiame išnaudoti laisvą teritoriją. Įkūrus verslui reikiamą infrastuktūrą bus galima pradėti galvoti ir apie antrąjį plėtros etapą, kuriame numatėme Kauno oro uostą sujungti su Kauno laisvąja ekonomine zona (LEZ)“, – sakė Kauno oro uosto direktorius Bruno Kaspar.
„Nuosekliai įgyvendiname Kauno oro uosto plėtros strategiją. Be strategiškai palankios geografinės padėties galime užtikrinti puikią infrastruktūrą, o „Investuok Lietuvoje“ konsultuoja ir teikia visokeriopą pagalbą užsienio investuotojams, pradedantiems veiklą Lietuvoje. Apie 75 proc. orlaivių remonto ir techninės priežiūros paslaugas teikiančių bendrovių sąnaudų sudaro darbo jėgos išlaikymas. Taigi vienas iš esminių mūsų konkurencinių privalumų – keliomis kalbomis kalbantis ir inžinerijos žinias turintis personalas, kurio vidutinis atlygis – konkurencingas lyginant su Vakarų Europos valstybėmis. Tad privalome užtikrinti aviacijos mechanikos specialistų rengimą, kitu atveju naujas investicijas galime pamiršti“, – sakė Lietuvos oro uostai Komercijos direktorė Jūratė Baltrušaitytė.
Jos teigimu, visame pasaulyje stebimas naujų orlaivių poreikis, atsarginių dalių gamybos, kitų atsargų tiekimo bei senų orlaivių utilizavimo paslaugų paklausa. Didieji orlaivių gamintojai „Airbus“ bei „Boeing“ skaičiuoja, kad iki 2033 metų, norint patenkinti aviacijos verslo poreikius, Europoje reikės daugiau nei 7500 naujų orlaivių bei 100 tūkstančių naujų pilotų, orlaivius aptarnaujančių technikų bei inžinierių.
Projektas AEROHUB KUN pristatytas ir tarptautinėje arenoje – Maskvoje, Paryžiuje ir Londone, kur sulaukė nemažo susidomėjimo.