Kėdainių kalbų mokykla džiaugiasi įsiliejusi į tarptautinius švietimo projektus
XXI amžiuje vis labiau išryškėja kiekvienos mokyklos siekis tapti tarptautiškumo strategiją plėtojančia institucija: ieškoma partnerių bendrai mokinių ir mokytojų veiklai kitose šalyse, tobulinamos mokytojų kompetencijos tarptautinėje plotmėje.
Kėdainių kalbų mokykla džiaugiasi galėdama įsilieti į tarptautinius Švietimo mainų paramos fondo inicijuojamus projektus (Erasmus+, Nordplus) ir tarptautinę veiklą laiko vienu iš prioritetų.
2016 m. kartu su kolegomis iš Latvijos, Portugalijos ir Anglijos baigėme įgyvendinti Erasmus+ projektą „Z kartos kalbų mokymas“, kurio metu minėtų šalių mokytojai dalijosi įvairių kalbų mokymo metodų taikymo patirtimi, sėmėsi žinių vieni iš kitų, rengė bendras metodikas, mokant anglų kalbos įvairaus amžiaus mokinius. Šio tarptautinio projekto biudžetą sudarė 11 015 Eur.
Kitas, baigiamas įgyvendinti tarptautinis projektas, buvo skirtas mokiniams. 14–17 metų jaunuoliai iš Latvijos, Švedijos, Grenlandijos ir Lietuvos dalyvavo projekte „Veiklus jaunimas priima iššūkius“, kurio tikslas – partnerinių mokyklų mokiniams leisti „patirti“ kiekvienos šalies paauglio gyvenimą: paanalizuoti, palyginti paauglio laisvalaikio praleidimo formas, šalių ekonomiką, ekologiją, kultūrą, muziką ir pan. Šio projekto biudžetą sudarė 130 560 Eur, jame dalyvavo 32 Kalbų mokyklos programų mokiniai ir apie 80 minėtų šalių paauglių. Pirmajame susitikime Švedijoje mokiniai susipažino, atliko įvairias užduotis, skirtas bendravimui ir bendradarbiavimui, džiaugėsi žiemos pramogomis. Lietuvoje gvildeno ekonomikos temą, bandydami suorganizuoti virtualų muzikos festivalį ar pasiūlyti fosfogipso panaudojimo idėjų. Egzotinėje Grenlandijoje mokiniai vykdė įvairias užduotis, susijusias su ekologija. Paskutiniame projekto dalyvių susitikime Latvijoje projekto paaugliai bandė įsivaizduoti Europos pilietį po keliasdešimt metų, dainavo dainas kitų šalių kalbomis…
Džiugu, kad tiek patys projekto dalyviai, tiek jų tėveliai tvirtai įsitikinę, kad tarptautinė projektinė veikla duoda didelę pridėtinę vertę. Keletas jų įspūdžių.
Projekto dalyvė Miglė Stogevičiūtė, dalyvavusi veiklose Švedijoje, Grenlandijoje ir Lietuvoje:
„Buvo be galo įdomu! Pirmą kartą skridau taip toli, pirmą kartą buvau užsienyje taip ilgai, pirmą kartą mačiau Šiaurės pašvaistę, ragavau banginio mėsos ir gyvenau kaip niekad savarankiškai. Susidraugavau su daugybe grenlandų ir švedų. Pailsėjau nuo interneto (kitos išeities neturėjau), gavau progą apsirengti tradiciniais grenlandų drabužiais ir visą savaitę bendrauti angliškai. Dalyvaudama veiklose sužinojau filmo kūrimo ir redagavimo paslapčių bei apie Grenlandijos ir Lietuvos vandens sistemą.“
Projekto dalyvė Urtė Šantaraitė, dalyvavusi veiklose Lietuvoje, Grenlandijoje ir Latvijoje:
„Labiausiai patiko laikas, praleistas mokyklose, nes artimiau susipažinau su mokiniais iš kitų šalių ir daugiau sužinojau apie tų šalių, kuriose jie gyvena, privalumus. Projektas suteikė man didesnio pasitikėjimo savimi, supratau, kad ir be šeimos galiu keliauti ir patirti neįkainojamų įspūdžių. Net nesvajojau, kad kada nors aplankysiu tokią šaltą ir tolimą Grenlandiją.“
Projekto dalyvės Saulės, dalyvavusios veiklose Švedijoje, Lietuvoje ir Latvijoje, tėtis Nerijus Leikus:
„Dukra jaučiasi „laisviau“, kai reikia kalbėti angliškai, praturtėjo jos žodynas; labiau susidraugavo su Kalbų mokyklą lankančiais mokiniais, įsigijo draugų Latvijoje, Švedijoje (planuoja vėl savo iniciatyva susitikti), o tai plečia tarpkultūrinį bendravimą, kurio taip trūksta mums, lietuviams, ypač mokiniams. Mums, tėvams, dukros anglų kalbos lavinimas, kelionės beveik nekainavo, o tai irgi labai džiugina…“
Projekto dalyvių Eitvilės ir Gedmantės, dalyvavusių visose veiklose, mama Linalda Mickevičienė:
„Džiaugiuosi, kad Kalbų mokyklos mokytojai parengė šį projektą ir į jį įtraukė Kalbų mokyklos mokinius. Kalbinukams projektas suteikė ne tik galimybę tobulinti anglų kalbą, bet ir pakeliauti po kitas šalis, pažinti kitų tautų kultūrą ir buitį, smagiai praleisti laiką bendraamžių būryje. Projektas – puiki gyvenimo mokykla: jisišmokė orientuotis įvairiose situacijose ir priimti savarankiškus sprendimus“.
Mokyklos bendruomenė neabejoja projekto nauda mokiniams, kadangi bendraudami ir bendradarbiaudami su tarptautiniais partneriais mokiniai įgyja naujų, įvairiapusių kompetencijų platesniame sociokultūriniame kontekste, patobulina esamus kalbinius gebėjimus, plėtoja asmenines kompetencijas, ir tai jį motyvuoja siekti savo tikslų. Džiaugiamės įvykdytais pirmaisiais tarptautiniais projektais ir tikimės, kad užsimezgę bendradarbiavimo saitai leis parengti ne vieną įdomų ir patrauklų projektą.