23 liepos, 2021
LKVA

Keleivių vežėjai: ar privalomas testavimas paskatins darbuotojus skiepytis?

Nuo liepos 26-osios visi keleivinio transporto įmonių darbuotojai, kurie turi tiesioginį kontaktą su keleiviais, kas savaitę privalo atlikti koronaviruso testus. Pasak Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidento Gintaro Nakučio, klausimų, kaip tai padaryti, keleivių vežėjams kyla nemažai.

Siekis – paskiepyti visus darbuotojus

„Manau, svarbiausias Vyriausybės sprendimo tikslas – pasiekti, kad kuo daugiau žmonių šalyje pasiskiepytų. Remiantis Statistikos departamento duomenimis,  20-yje  keleivinio transporto įmonių, kuriose dirba daugiau nei 6 tūkst. darbuotojų, įgijusių imunitetą – persirgusių ar pasiskiepijusių – yra apie 68 proc. Nors pasiskiepijusių darbuotojų nemažai, siekiame, kad jų būtų kuo daugiau“, – dėsto LKVA prezidentas.

Remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, nepasiskiepiję ar Covid-19 nepersirgę darbuotojai testus privalo atlikti ne dažniau kaip kas 7 dienas ir ne rečiau kaip kas 10 dienų. Testų nereikia atlikti abiem vakcinos dozėmis paskiepytiems darbuotojams, taip pat persirgusiems, tačiau testus privalo atlikti ir persirgę darbuotojai, jei nuo ligos praėjo daugiau, kaip 180 dienų (6 mėnesiai). Tokiems darbuotojams pasiskiepijus viena vakcinos doze, tektų testuotis dar dvi savaites po skiepo.

Net ir pasiskiepijus antrąja vakcinos doze, kurį laiką darbuotojams tektų atlikti testus. Nebereikėtų testuotis tik praėjus savaitei po antrosios „Pfizer“ ir „Moderna“ vakcinų dozės, dviems  savaitėms – po vieno „Janssen“ skiepo, taip pat nuo 4 iki 13 savaičių gavus pirmąją „AstraZeneca“ dozę. Pasiskiepijus pastarąja vakcina, testuotis nebereikia iškart po skiepo.

G. Nakučio nuomone, norint kuo labiau paskatinti visuomenę skiepytis, reikėtų sudaryti galimybę nesitestuoti jau po pirmosios vakcinos dozės. „Laikotarpis iki antrosios vakcinos dozės trunka maždaug tris ar keturias savaites. Pasiskiepijus antrąja doze, darbuotojui tektų atlikti testą dar vieną, du ar net keturis kartus. Tai – brangu valstybei ir nepatogu darbuotojams, todėl šią tvarką galbūt derėtų keisti“, – teigia LKVA prezidentas.

Su juo sutinka Mažeikių autobusų parko vadovas Arvydas Šemeta: „Didžioji dalis mūsų autobusų parko darbuotojų paskiepyti. Neseniai surinkome 20 žmonių grupę, išsikvietėme medikus ir paskiepijome darbuotojus darbo vietoje. Dabar nepasiskiepijusiųjų, turinčių tiesioginį kontaktą su klientais, liko vos pora. Vis dėlto ir pasiskiepijusiems dar kurį laiką teks testuotis. Manau, kad tai – perteklinis reikalavimas, skiepas turėtų būti kaip paskata išvengti kassavaitinio testavimo“.

Keleivinio transporto įmonių vadovai taip pat pabrėžia, kad kai kuriuose miestuose darbuotojams sudėtinga užsiregistruoti testavimui, kai kur vietos atlikti testą atsiranda tik po savaitės. 

Baiminasi netekti vairuotojų

Esant dabartinei tvarkai, po testavimo darbuotojai privalo atsispausdinti iš tinklapio e-sveikata vakcinavimo ar testo informaciją bei pateikti ją darbdaviui. „Vežėjai prognozuoja, kad čia gali kilti tam tikrų problemų. Keleivinio transporto įmonėse dirba nemažai vyresnio amžiaus vairuotojų, kurie nesinaudoja išmaniaisiais telefonais ar kompiuteriais, neturi prisijungimo prie elektroninės bankininkystės, todėl reikalingos informacijos darbdaviui pateikti negalės. Pasitikrinti, ar žmogus atliko testą ar pasiskiepijo, įmonių vadovai neturėtų jokių galimybių“, – sako G. Nakutis.

Be to, keleivių vežėjų teigimu, ne visada paprasta nustatyti, kurie darbuotojai turi tiesioginį kontaktą su klientais. Tolimojo keleivinio transporto kompanijos TOKS vadovai nusprendė, jog testuos visus nepasiskiepijusius ir nepersirgusius Covid-19 darbuotojus.

„Galiu pasidžiaugti, jog mūsų įmonės darbuotojai skiepijasi gana noriai. Iš 300 darbuotojų liko vos 30, kuriems reikėtų testuotis, iš jų ne vienas jau užsiregistravęs vakcinacijai. Testuoti žadame visus nesiskiepijusius – labai sunku nuspręsti, kas turi tiesioginius kontaktus su klientais, o kas ne. Vairuotojas grįžta iš reiso, jis bendrauja su administracijos darbuotojais, remontininkais. Įmonė nėra uždara, nėra tokios vietos, kur nebūtų jokių kontaktų“, – kalba TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius.

LR Vyriausybės nutarime numatyta, jog darbdavys turi užtikrinti, kad darbuotojai, kurie privalo testuotis, periodiškai atliktų testus. Jei darbuotojas testuotis atsisako arba nepateikia testo rezultatų, jis turėtų būti nušalintas nuo darbo kol to nepadarys. Keleivių vežėjai sako, jog tai galėtų turėti neigiamų pasekmių verslui. „Ypač būtų sudėtinga, jei darbuotojams už testus tektų susimokėti patiems. Atsirastų darbuotojų, kurie tai daryti atsisakytų. Tokiu būdu įmonės galėtų netekti dalies darbuotojų, kurių ir taip šiuo metu labai trūksta“, – prognozuoja G. Nakutis.

Jo teigimu, tam, kad nekiltų papildomų problemų darbuotojams ar įmonės vadovams, būtina skatinti kuo daugiau žmonių pasiskiepyti. „Keleivinis transportas ir taip yra vienas labiausiai nukentėjusių nuo Covid-19 pandemijos. Trečiasis karantinas mūsų verslui galėtų būti pražūtingas“, – pabrėžia LKVA prezidentas.


21 balandžio, 2025

Šešios Lietuvos vietovės: Niūronys, Marcinkonys, Merkinė, Palūšė, Plateliai ir Žagarė pretenduoja tapti geriausiais turizmo kaimais pasaulyje. Jos pateikė savo kandidatūras […]

18 balandžio, 2025

„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai […]

15 balandžio, 2025

Startuolis – tai ne tik naujas verslas, bet ir nauja idėja, drąsūs sprendimai bei inovatyvus požiūris į rinką. Būtent todėl […]

13 balandžio, 2025

Vykdant sveikatos apsaugos sistemos reformą sveikatos centrų pagrindu, Garliavoje duris atvėrė iš esmės atsinaujinęs Garliavos medicinos centro ir LSMU Kauno […]

9 balandžio, 2025

Mokslo pažangai tobulėjant, daugelis žmonių griebiasi papildų, siekdami skatinti sveiką senėjimą ir prailginti gyvenimo trukmę. Tarp žadančiųjų junginių ilgaamžiškumo srityje […]

8 balandžio, 2025

Balandžio 8 d. Ignalinos rajono savivaldybėje vyko Verslo forumas, kurį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Rūmų generalinis direktorius […]

Kiek galite sutaupyti įsirengę saulės elektrinę su APVA parama / pexels.com nuotr.
7 balandžio, 2025

Įsirengti saulės elektrinę su APVA (Aplinkos projektų valdymo agentūros) parama – tai ne tik puiki galimybė sumažinti elektros sąskaitas, bet […]

5 balandžio, 2025

Pirmasis šių metų ketvirtis pažymėtas išaugusiu įvykusių viešųjų Turto banko aukcionų skaičiumi, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Per […]

3 balandžio, 2025

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ tapo pirmąją aviakompanija Europoje, per metus skraidinusia 200 mln. keleivių. Per finansinius metus, kurie baigėsi […]

31 kovo, 2025

Praradus dantis ar susidūrus su jų pažeidimais, kokybiškas protezavimas tampa ne tik estetikos, bet ir sveikatos bei gyvenimo kokybės klausimu. […]

31 kovo, 2025

Kasmet technologijų entuziastai laukia naujausių išmaniųjų telefonų modelių, o Apple iPhone serija išlieka viena populiariausių pasirinkimų rinkoje. Vienas naujausių modelių […]

31 kovo, 2025

Geros naujienos šiauliečiams. „Kavos Draugas“ plečiasi ir atidaro jau šeštąją fizinę parduotuvę Lietuvoje – šįkart Šiauliuose. Nuo šiol bus dar […]

27 kovo, 2025

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad oficialiai baigtas Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros projektas, kuris pradėtas 2023 metų pabaigoje. […]

26 kovo, 2025

Vyriausybei pritarus, keturi ministrai pasirašė susitarimą su bendrove „ORLEN Lietuva“. Susitarimas numato Lietuvos įsipareigojimų investiciniam projektui vykdymą, kurių praėjusi Vyriausybė […]

26 kovo, 2025

Pirmoji tokia krovimo stotelė bus pastatyta Varėnoje, kurią, pagal su „LTG Infra” pasirašytą sutartį, suprojektuos ir įrengs UAB „Fima”. Tai […]

25 kovo, 2025

Sveiki, stiprūs ir greitai augantys plaukai – daugelio moterų (ir ne tik)  siekiamybė. Tačiau norint pasiekti šį tikslą, būtina derinti […]

25 kovo, 2025

2025 metai žada reikšmingus pokyčius rinkodaros pasaulyje, kuriuos lemia spartus technologijų vystymasis, vartotojų elgsenos transformacija ir stiprėjantis dėmesys tvarumui. Šiame […]

25 kovo, 2025

Ką pirmiausia įsivaizduojate išgirdę žodį „sandėliukas“? Galbūt močiutės uogienių prikrautas lentynas, senas padangas, dėžes su žaislais ar laikraščiais ir specifinį […]

25 kovo, 2025

Spartūs technologiniai pokyčiai ir negailestinga globali konkurencija kelia didelių iššūkių Europos Sąjungos automobilių pramonei. Todėl kovo pradžioje Europos Komisija pristatė […]

25 kovo, 2025

Pastaraisiais metais maisto pramonėje labai išpopuliarėjo tokie terminai kaip „ekologiškas“ ir „tvarus“. Dažnai šie terminai naudojami kaip sinonimai. Nors auginant […]

Regionų naujienos