Kelininkai jau planuoja kitų metų darbus
Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu UAB „Kelprojektas“ baigia septynis projektus, kurie 2017 m. turėtų būti įgyvendinti Kauno rajono keliuose. Kitąmet bus parengti dar bent penki projektai.
Žvyrkelių bus mažiau
„Kelprojekto“ Kelių skyriaus vadovas Benas Berkmonas teigė, kad pirmiesiems penkiems projektams jau numatyti konkretūs statybų terminai.
Kelias Margininkai – Piliuona bus tvarkomas etapais. Šio kelio ruožą nuo 3,70 iki 5,2 km numatyta rekonstruoti iki 2017 m. rugpjūčio 31 d. Kitos šio kelio atkarpos (nuo 2,665 iki 3,70 ir nuo 5,20 iki 6,902 km bus suremontuotos iki kitų metų pabaigos. Šalia kai kurių šio kelio ruožų atsiras pėsčiųjų ir dviračių takai. Eismo saugumui užtikrinti numatytos nuovažos, apsauginiai atitvarai, o ties Dobilijos gyvenviete – greičio mažinimo kalneliai.
Kapitalinio remonto sulauks rajoninis kelias Garliava-Pažėrai-Veiveriai. Kliokiškės kaimo (Garliavos apyl. sen.) gyventojų prašymai irgi buvo išgirsti – kelininkai planuoja šį žvyrkelį išasfaltuoti.
Beveik 6 km valstybinės reikšmės rajoninio kelio Raudondvaris-Naujieji Bernatoniai-Žemaitkiemis kitų metų gale taip pat turėtų nebedulkėti. Asfaltu bus padengtas ir rajoninis kelias Bubiai-Kvesai.
Ties dviračių takus
Projektuotojai turi gerų žinių ne tik vairuotojams, bet ir dviratininkams. „Kelprojekto“ specialistai Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu rengia projektą, pagal kurį 7,47 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Ringaudus ir Kačerginę. „Tai tankiai apgyvendintos teritorijos, kurių gyventojai dažnai važiuoja dviračiais, todėl neabejoju, kad takas bus populiarus“,- pastebėjo B. Berkmonas.
Kitas dviračių ir pėsčiųjų takas turėtų nusidriekti šalia valstybinės reikšmės krašto kelio Vilijampolė-Žeimiai-Šėta (nuo 2,6 iki 8,564 km). Šiame kelyje fiksuojama daug eismo nelaimių, tarp žuvusiųjų ir sužeistųjų dviratininkai ir pėstieji sudaro 17 proc.
Dar sudėtingesnė situacija Karmėlavą kertančiame magistraliniame kelyje A6. Nuo 1997 iki 2014 m. čia užfiksuota 30 eismo nelaimių, kuriose nukentėjo pėstieji arba dviratininkai – 9 jų žuvo, 23 buvo sužeisti. Dviračių ir pėsčiųjų takas prasidės nuo 8,845 km ir baigsis 12,55 km ties Karmėlavos gyvenviete.
Kelininkai pasiryžę pagerinti saugumą ir kelio Kaunas-Jurbarkas ruože, Raudondvario seniūnijoje. Nuo Nevėžio tilto iki pėsčiųjų perėjos bus nutiestas takas, kuris sujungs Šilelio dviračių taką su Kauno miesto dviračių trasomis. Takas bus įrengtas prie važiuojamosios dalies, ją atskyrus atitvaru. Teritoriją riboja aukštas pylimas, todėl planuojama įrengti atraminę sienelę.
Sudėtingi transporto mazgai
„Kelprojekto“ specialistai ėmėsi sudėtingų techninių sprendinių, kurie galėtų pagerinti eismo saugumą magistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda, ties Kumpių kaimu. Šių sprendimų seniai laukia ir Užliedžių seniūnijos gyventojai, ir Kumpiuose įsikūrę verslininkai.
B. Berkmonas sakė, kad žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą planuojama baigti kitų metų gegužę, tada prasidės projektavimo darbai. Projektuojama teritorija apims magistralės dalį nuo IX forto iki „Senukų“ logistikos centro. Projektiniuose siūlymuose – pėsčiųjų viadukas, apjungiamieji keliai, žiedinė sankryža apjungiamajame kelyje, pėsčiųjų takai.
„Kelprojekto“ specialistai taip pat turi sumanymų patobulinti ties Akademija ir Ringaudais esantį transporto mazgą, kuris vis dažniau dūsta dėl transporto spūsčių. Šios sankryžos projektavimo darbus planuojama atlikti ateinančiais metais.