Klaipėdiečiai pristatė pirmąją Lietuvoje dirbtinio intelekto valdomą radijo stotį
Klaipėdoje veikianti įmonė „MB Unikalios Paslaugos“, teikianti įgarsinimo ir garso įrašų paslaugas, neseniai pradėjo inovatyvų projektą – pirmąją dirbtinio intelekto valdomą radijo stotį Lietuvoje. Tai – ambicinga idėja, kurios įgyvendinimą įkvėpė sparčiai tobulėjančios dirbtinio intelekto technologijos ir jų pritaikymo galimybės radijo eteryje. Apie šią naujovę ir stoties „HotFM“ atgimimą kalbamės su įmonės atstovu Aleksėjumi Konovu, kurio aistra radijui kilo dar vaikystėje.
„Dirbtinis intelektas šiandien jau sugeba rinkti ir interpretuoti informaciją, o taip pat ir kurti muziką, todėl kilo mintis – kodėl nesukūrus visiškai automatizuotos radijo stoties, kurioje DI atliktų visus svarbiausius darbus?“ – pasakoja Aleksėjus. „HotFM“ nėra tiesiog tradicinė radijo stotis; tai radijas, kuriame dirbtinis intelektas kuria grojaraščius, transliuoja žinias ir orų prognozes, bei paruošia informacinius pranešimus iš mokslo ir technologijų pasaulio. „Mūsų tikslas yra parodyti, kad radijo stotis gali veikti be tiesioginės žmogaus priežiūros, užtikrinant aukštą kokybę ir šiuolaikišką turinį,“ priduria Aleksėjus.
„HotFM“ sugrįžimas į radijo eterį
„HotFM“ pavadinimas Lietuvos radijo klausytojams nėra naujas. Anksčiau ši stotis transliuodavo populiariausią muziką ir buvo gerai žinoma savo klausytojams. Siekdami sugrąžinti „HotFM“ ir įnešti naują technologijų kvapą, Aleksėjus ir jo kolega įsigijo šios radijo stoties internetinį adresą bei pasirinko ją atkurti, pritaikant naują, dirbtinio intelekto valdomą formatą.
„Galėjome rinktis ir kitą formatą, tačiau pasirinkome populiariausių hitų formatą, kitaip tariant, top 40. Tai leidžia dirbtiniam intelektui reguliariai atnaujinti grojaraščius pagal naujausius muzikos duomenis, taip užtikrinant, kad klausytojai girdėtų aktualiausius hitus,“ – sako Aleksėjus. Pasak jo, „auksinių hitų“ kiekis yra ribotas, tad toks formatas suteiktų dirbtiniam intelektui mažiau galimybių veikti ir kurti. „Mūsų formatas skirtas jaunimui ir visiems, kas domisi populiaria muzika – tikime, kad tai sudomins šiuolaikinius klausytojus.“
Vaikystės aistra, virtusi profesionalia karjera
Aleksėjaus pasakojimuose atsispindi gilus ryšys su radiju, užsimezgęs jau vaikystėje. „Radijo klausausi nuo trejų metų. Vaikystėje su vienu klasioku net mėgdavome imituoti radijo laidų vedėjus, įrašinėdavome pokalbius į kasetes, žaisdavome, kad vedame laidą,“ prisimena jis. Vėliau, sulaukęs keturiolikos metų, kai šeima įvedė internetą, jis pirmąkart bandė internete ieškoti informacijos apie galimybę dirbti radijuje iš namų. Taip Aleksėjus atrado pirmąją internetinę radijo stotį – iš pradžių tai buvo hobis, bet ilgainiui peraugo į pelningą veiklą.
Profesionaliai įgarsinimo srityje Aleksėjus darbuojasi nuo 2012 metų. Iš pradžių jis dirbo su viena Latvijos reklamos agentūra, kur įgarsindavo lietuviškus audio klipus. Laikui bėgant, su vaikystės draugu įkūrė įmonę „MB Unikalios Paslaugos“, kuri šiuo metu specializuojasi įgarsinimo sprendimuose ir dirbtinio intelekto technologijų pritaikyme.
Kas yra MB Unikalios Paslaugos?
„MB Unikalios Paslaugos siekia būti patikimu partneriu visiems, kam reikalingi kokybiški įgarsinimo sprendimai. Suprantame, kad klientams svarbi ir paslaugų prieinamumo kaina, todėl mūsų kainodara yra lanksti,“ – aiškina Aleksėjus. „Mes siūlome tiek vienkartines paslaugas, tiek ir ilgalaikius bendradarbiavimo planus. Kainos prasideda nuo 40 EUR už trumpus įrašus, todėl galime padėti ir tiems, kam reikia mažesnių, konkrečių garsinių sprendimų, ir tiems, kurie planuoja ilgalaikius projektus. Siekiame, kad kiekvienas rastų sau tinkamą variantą, tiek pagal kainą, tiek pagal kokybę.“
„Mūsų tikslas – suteikti aukštos kokybės įgarsinimo sprendimus ir garsinius sprendimus tiek verslui, tiek kūrybiniams projektams, pritaikant technologijų pažangą ir mūsų sukauptą patirtį. MB Unikalios Paslaugos yra čia tam, kad kiekvienas klientas jaustųsi išklausytas ir pasiektų aukštą kokybę savo garsiniuose projektuose – tiek reklaminiuose, tiek verslo komunikacijoje,“ priduria jis.
„HotFM“ radijo stoties automatizacijos procesas
„HotFM“ transliacijų pagrindas – visiška automatizacija. Dirbtinis intelektas ne tik sudaro grojaraščius, bet ir savarankiškai parenka aktualią informaciją transliacijai, įskaitant žinias, orų prognozes ir informaciją iš mokslo bei IT pasaulio. Naudodamasis „Spotify“, „YouTube“ ir „Apple Music“ platformų duomenimis, DI analizuoja muzikos populiarumą ir pateikia naujausių hitų grojaraščius. „Tai garantuoja, kad „HotFM“ klausytojai nuolat girdės tik karščiausius hitus,“ teigia Aleksėjus.
„Dirbtinis intelektas taip pat surenka žinias ir orų prognozes, o visa tai vyksta be jokio žmogaus įsikišimo. Žinios transliuojamos darbo dienomis kas valandą nuo 8:00 iki 19:00, atsinaujina pagal informacijos aktualumą. Pavyzdžiui, dabar, kuomet vyko balsavimas, rinkimai, informacija atsinaujindavo gana dažnai. įprastai žinios atsinaujina 2 ar 3 kartus per dieną. Mokslo ir technologijų naujienos transliuojamos darbo dienomis kas valandą nuo 9:20 iki 18:20. Orų prognozės atnaujinamos kas pusvalandį,“ pasakoja jis. Šis projektas Lietuvoje yra pirmasis toks, nors panaši radijo stotis neseniai pradėjo veikti ir Lenkijoje.
Ateities planai – išplėsti turinį ir pritraukti investicijų
Šiuo metu „HotFM“ galima klausytis internetu adresu www.hotfm.lt, tačiau ateityje įmonė svarsto grįžti ir į FM bangas, jei tik bus pritraukta investicijų. Tai suteiktų galimybę platesnei auditorijai mėgautis nauja radijo patirtimi. „Nors dabar „HotFM“ transliuoja tik muziką ir trumpus informacinius pranešimus, mes planuojame pridėti ir virtualius vedėjus, kurie imituotų tiesioginį eterį, suteiktų programai gyvumo bei labiau įtrauktų klausytojus,“ atskleidžia Aleksėjus.
Dirbtinio intelekto ir radijo ateitis
„HotFM“ atgimimas ir dirbtinio intelekto integravimas ne tik pakeičia įprastą radijo veikimo principą, bet ir rodo šios srities galimybes ateityje. Aleksėjus ir jo komanda tikisi, kad jų pavyzdžiu paseks ir kiti, siekdami modernizuoti savo veiklą. „Dirbtinis intelektas mūsų atveju tapo tiksliu ir patikimu sprendimu, nes radijas reikalauja pastovaus atnaujinimo, naujų dainų ir aktualių žinių transliacijos. Su tokiu sprendimu mes galime užtikrinti, kad klausytojai nuolat gautų šviežią, aukštos kokybės turinį.“
Aleksėjus su komanda taip pat tikisi, kad jų įgyvendintas projektas ne tik sugrąžins „HotFM“ į populiariausių Lietuvos radijo stočių sąrašą, bet ir paskatins technologijų plėtrą bei naujų radijo formatų atsiradimą.