25 balandžio, 2023
ELTA, Klaipėdos uostas

Klaipėdoje baigtas akvatorijos ir įplaukos kanalo gilinimo projektas

Klaipėdos uoste baigtas nuo 2020-ųjų pabaigos vykdytas akvatorijos ir įplaukos kanalo gilinimo projektas, praneša Susisiekimo ministerija.

15,5 metro – toks gylis jau fiksuojamas Klaipėdos uosto laivybos kanale, artimiausiu metu uosto kapitonas įsakymu padidins maksimalią leistiną laivų grimzlę iki 14,3 metro. Vienas svarbiausių pastarųjų metų projektų uostui atveria naujas galimybes.

„Didesnis uosto kanalo gylis turi panašų poveikį kaip platesnės gatvės nutiesimas. Didėja uosto pralaidumas į miestą ir šios infrastruktūros panaudojimo efektyvumas, dėl galimybės priimti didesnius laivus ir juos daugiau pakrauti trumpėja krovinių gabenimo laikas, taip pat ir transportavimo sąnaudos.

Šis projektas neabejotinai prisidės prie Klaipėdos uosto konkurencingumo didinimo. Rytinėje Baltijos jūros pakrantėje uostai konkuruoja maksimaliais parametrais siekdami priimti didžiausius į Baltijos jūrą atplaukiančius laivus. Būtent gylis uostų konkurencingumui yra vienas iš svarbiausių faktorių“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Kryptingos investicijos – vienas iš esminių faktorių, leidžiančių uostui auginti krovos rezultatus ir generuoti naudą bei grąžą valstybei. Beveik 9 kilometrų Klaipėdos uosto laivybos kanalo ruože pasiektas 15,5 metro gylis, už uosto vartų naujos krypties išoriniame 1,7 km laivybos kanalo ruože pasiektas 16 metrų gylis.

Bendra Klaipėdos uosto gilinimo projekto vertė siekia 94,1 mln. eurų su PVM. Iš Europos Sąjungos Sanglaudos fondo šiam projektui skirti 28 mln. eurų. Pagal 2022 m. lapkričio 30 d. su Susisiekimo ministerija pasirašytą sutartį, projektui skirta 9,9 mln. eurų valstybės biudžeto lėšų. Likusi projekto dalis finansuojama Uosto direkcijos lėšomis.

„Kiekvienas Klaipėdos uosto gylio centimetras – aukso vertės. Apskaičiuota, kad vienas gylio centimetras leidžia į „Panamax“ tipo laivą papildomai pakrauti iki 100 tonų krovinių, tai reiškia tiesioginę naudą valstybei ir kiekvienam iš mūsų. Ankstesnės investicijos į Malkų įlankos gilinimą generuoja ženklius krovos pokyčius. Malkų įlankoje esančių terminalų krova nuo 2017 iki 2023 metų išaugo nuo 6,3 iki 9,2 mln. tonų. Tikimės, kad šis gilinimo projektas taip pat artimiausiu metu leis fiksuoti krovos augimo tempus“, – pabrėžė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Šiuo metu taip pat keičiami jūrlapiai, padedantys jūrininkams saugiai naviguoti uostuose, jūrose ir kituose vandens telkiniuose. Gegužės pradžioje Lietuvos transporto saugos administracijai atnaujinus leidinius, uosto kapitonas įsakymu Klaipėdos uosto kanale padidins maksimalią leistiną laivų grimzlę iki 14,3 metro. Iki šiol ji didžiojoje uosto laivybos kanalo dalyje siekė 13,4 metro.

„Šis gilinimo projektas kartu ir istorinis įvykis. Klaipėdos uostas iki šiol niekada neturėjo 14,3 metro grimzlės. 90 centimetrų padidinus maksimalią leistiną laivų grimzlę bus sudarytos sąlygos uoste pilniau pakrauti laivus ir taip kartu didinti transporto grandinės efektyvumą. Vykdant gilinimo darbus, išorinėje uosto laivybos kanalo dalyje sumažintas įplaukos posūkis, o povandeninė vidinio kanalo dalis paplatinta 50 metrų – nuo 150 iki 200 metrų. Visa tai dėl didžiųjų laivų plaukimo ir manevravimo uoste saugumo“, – teigė Klaipėdos uosto kapitonas Vladas Motiejūnas.

Vidinį Klaipėdos uosto laivybos kanalą iki 15,5 metro gilino olandų kompanija „Van Oord Dredging and Marine Contractors bv“. Beveik 2 mln. kubinių metrų grunto iškasusi įmonė darbus atliko 2,5 mėnesio arba 74 dienomis greičiau nei pagrindinis sutarties terminas.

Klaipėdos uosto išorinį laivybos kanalą iki 16 metrų ir dalį vidinio kanalo iki 15,5 metro gilino Belgijos uostų gilinimo ir valymo kompanija „Jan de Nul N.V.“, veikianti pagal jungtinės veiklos sutartį su „Baggerwerken Decloedt en Zoon N.V.“. 79 dienomis arba beveik 3 mėnesiais anksčiau nei pagrindinis sutarties terminas darbus atlikusi įmonė iš viso iškasė 1,8 mln. kubinių metrų grunto. Vykdant šį projektą po vandeniu ties įplaukimu į uostą suformuotas naujos krypties laivybos kanalas, pasiektas didesnis jo plotis.

„Šis projektas – tai mūsų sėkmės istorija. Abu rangovai darbus baigė žymiai greičiau nei popieriuje numatytos datos. Sėkmingą projekto įgyvendinimą lėmė kompetentingi rangovai bei tiesiogiai už projekto įgyvendinimą atsakingų Uosto direkcijos darbuotojų darbų vykdymo ir kitų technologinių procesų koordinavimas, komunikacija su savivaldybės bei kitomis valstybinėmis institucijomis, mokslo darbuotojais“, – sakė A. Latakas.

Klaipėdos uosto išorinio ir dalies vidinio laivybos kanalo gilinimo darbai kartu siejami su povandeninio pylimo ties Melnrage formavimo darbais. Apie 180 tūkst. kūb. m smėlingo grunto buvo panaudota povandeninio pylimo formavimo darbams ties Melnrage. Šia krantotvarkos priemone siekiama papildyti paplūdimį smėliu, tai tuo pačiu sudaro palankias sąlygas kopagūbrio regeneracijai. Prie kranto po vandeniu supiltas smėlis palaipsniui metamas į krantą, vėjo nunešamas į kopagūbrį. Pajūrio zonoje ties Melnrage Uosto direkcija paplūdimį smėliu, vykdydama laivybos kanalo gilinimą, pildė pirmą kartą.

Šiuo projektu taip pat numatyta Klaipėdos uoste įrengti naujas vedlines, kurios, dėl gilinimo darbų pasikeitus įplaukos kanalo krypčiai, reikalingos laivams saugiai įplaukti į uostą. „Klaipėdos nafta“ nuomojamoje uosto teritorijoje jau surenkamas 50 metrų aukščio bokštas, „Klasco“ naudojamoje teritorijoje yra įrengtas pagrindas bokštui statyti, artimiausiu metu iškils 70 metrų aukščio bokštas.

Pagal strateginį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos veiklos planą, tolimesnis akvatorijos gilinimas iki 17 metrų numatytas 2026 metais.


5 rugsėjo, 2024

Susisiekimo, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, asociacija „Klaipėdos regionas“ bei septynios savivaldybės, šios asociacijos narės, ketvirtadienį Palangoje pasirašė bendradarbiavimo susitarimą dėl […]

2 rugsėjo, 2024

Šiemet Klaipėdos universitete (KU) naujų akademinių mokslo metų pradžia – išskirtinė. Priimta rekordiškai daug studentų, minimas Sveikatos mokslų fakulteto jubiliejus, […]

2 rugsėjo, 2024

Pradedant naujus mokslo metus Klaipėdoje – išskirtinis įvykis. Tauralaukyje, Senvagės gatvėje, duris atvėrė visiškai nauja mokykla. Tai pirmoji nauja mokykla, […]

30 rugpjūčio, 2024

Klaipėdos jūrų uosto direkcija ir Jurbarko rajono savivaldybė ketvirtadienį pasirašė memorandumą, kuriuo įsipareigojo bendradarbiaujant išvystyti uostą Jurbarko mieste. Klaipėdos uostas, […]

27 rugpjūčio, 2024

Šiandien oficialiai užbaigta Gargždų parko rekonstrukcija. Ji atgaivino šią išskirtinę Klaipėdos rajono centro vietą, tad parkas tapo patrauklia pasivaikščiojimų, renginių […]

17 rugpjūčio, 2024

Nors Kauno ir Klaipėdos miestų savivaldybės teigia, kad artėjant naujiems mokslo metams vietas ikimokyklinio ugdymo įstaigose galėtų užtikrinti visiems vaikams, […]

13 rugpjūčio, 2024

Patyrusių verslininkų mentorystė, ekspertinės konsultacijos ir individualūs verslo augimo planai – taip atrodo Inovacijų agentūros įgyvendinamos kompetencijų ugdymo ir patirties […]

12 rugpjūčio, 2024

Šalies ugdymo įstaigose paskelbta 540 laisvų darbo vietų švietimo specialistams. Labiausiai šiuo metu ieškoma pagrindinio ir vidurinio ugdymo mokytojų, taip […]

A. Mončio muziejuje / R. Kucevičiūtės nuotr.
9 rugpjūčio, 2024

Palangos kultūros centras įgyvendina bendrą Lietuvos ir Prancūzijos projektą „Skulptoriaus Antano Mončio pėdsakais Prancūzijoje“ – kuriama multikultūrinė oratorija „Mončys“. Projektas […]

8 rugpjūčio, 2024

Įveiktas vienas didžiausių iššūkių įgyvendinant Klaipėdos pilies bokšto atkūrimo projektą. Šiandien ant piliavietės šlaitus jau praaugusio mūro sienų užkelta stogo […]

7 rugpjūčio, 2024

Vyriausybė patvirtino Kučiuliškės valstybinio herpetologinio draustinio ir Svencelės valstybinio telmologinio draustinio ribų planus, kuriuose numatyta praplėsti šių saugomų teritorijų ribas. Įvertinus […]

7 rugpjūčio, 2024

100 vienetų – tokį mikroplastiko dalelių kiekį 1 kubiniame Baltijos jūros vandens metre suskaičiuoja Klaipėdos universiteto mokslininkai. Jau dešimtmetį jūros būklę […]

7 rugpjūčio, 2024

Ekonomikos ir inovacijų ministerija pirmą kartą atliko 15-os Lietuvos savivaldybių verslo priežiūros tyrimą. Jis parodė, kad savivaldybių atliekama verslo priežiūra […]

6 rugpjūčio, 2024

Šilutės Hugo Šojaus muziejaus Švėkšnos ekspozicija įgyvendina projektą „ZIVAI. NEPAMIRŠTI“. Projektu siekiama parodyti, kad Švėkšnoje iki Antrojo pasaulinio karo gyveno […]

6 rugpjūčio, 2024

Šiandien Klaipėdos miesto meras Arvydas Vaitkus su savivaldybės specialistais lankėsi Dumpiuose, kur susitiko su čia veikiančių bendrovių atstovais, domėjosi, kokie […]

30 liepos, 2024

Antradienį pradėtos elektromobiliams skirto įkrovimo parko statybos pagrindinėje šalies automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Anot bendrovės „Eldrive“ Lietuva vadovas Tomas Tamašauskas, įkrovimo parke […]

29 liepos, 2024

Liepos 27 dieną, Rupkalvių kaime, Šilutės rajone įvyko vienas originaliausių vasaros renginių – Nacionalinis šienpjovių čempionatas. Čia išrinkti metų šienpjoviai, […]

29 liepos, 2024

Valstybinės miškų urėdijos pirminiais duomenimis, audra nuniokojo daugiau nei 30 tūkst. kub. m. miškų. Daugiausia žalos vėjas ir lietus pridarė […]

29 liepos, 2024

Nuo sekmadienio šalyje besitęsianti galinga audra neabejotinai padarė žalos derliui, teigia Žemės ūkio tarybos (ŽŪT) pirmininkas Ignas Hofmanas. Anot jo, […]

29 liepos, 2024

Lietuvoje nuo sekmadienio vakaro siaučiant stipriam vėjui ir lyjant gausiam lietui, ugniagesiai visoje Lietuvoje apie 400 kartų vyko šalinti nuvirtusių […]