Klaipėdos mokinių žinios aukštesnės nei šalies vidurkis
Nacionalinis egzaminų centras 2014 ir 2015 metais vykdė projektą, kurio tikslas – padėti mokykloms įvertinti mokinių pasiekimus, siekiant juos pagerinti. Viena iš tokių įvertinimo priemonių yra standartizuoti testai (toliau – ST). 2014 m. buvo vykdomas matematikos, skaitymo, rašymo ST 4 ir 8 klasėse bei istorijos 8 klasėse; 2015 m. vietoje istorijos 8 klasėse vyko socialinių mokslų ir prisidėjo gamtos mokslų ST, o 4-okai turėjo galimybę pasitikrinti pasaulio pažinimo pasiekimus.
Vykdant mokinių žinių patikrinimą, 2015 m. ST dalyvavo 27 (praėjusiais metais – 30 bendrojo ugdymo mokyklų): 2 gimnazijos, 11 progimnazijų, 7 pagrindinės ir 7 pradinės mokyklos. ST patikrinime dalyvavo 1410 (praėjusiais metais – 1361) ketvirtųjų klasių mokinių ir 1395 (praėjusiais metais – 1478) aštuntųjų klasių mokiniai.
Išanalizavus 2014 ir 2015 metų ST 4 ir 8 klasių pasiekimus, nustatyta, kad palyginus su šalies ir ST dalyvavusių savivaldybių rodikliais, Klaipėdos savivaldybės mokyklų apibendrinti rodikliai daugeliu atvejų aukštesni už šalies ir dalyvavusių savivaldybių rodiklius. Ir 4, ir 8 klasių pakankamai stabilūs ir geri matematikos, 4 klasių – pasaulio pažinimo (2015 m.), 8 klasių – istorijos (2014 m.), socialinių mokslų ir gamtos mokslų (2015 m.) rodikliai. Lyginant pastarųjų metų savivaldybės lygmens rodiklius su praėjusiais metais, pastebimi ir 4, ir 8 klasių mokinių ryškūs skirtumai tarp skaitymo ir rašymo pasiekimų (rašymo rezultatai blogesni), nors testus atliko tie patys mokiniai.
Pagal pasiekimų lygmenis ir 2014, ir 2015 m. pagrindinį ir aukštesnįjį lygmenį pasiekė didžioji dalis 4 klasių mokinių iš matematikos ir 2015 m. – iš pasaulio pažinimo. Tačiau nemaža dalis mokinių nepasiekė patenkinamo lygio iš skaitymo 2014 m. bei skaitymo ir rašymo 2015 m. Vertinant 8 klasių mokinių pasiekimus, nustatyta, kad didžioji dalis mokinių pagrindinį ir aukštesnįjį lygmenį 2014 m. pasiekė iš rašymo ir istorijos, 2015 m. – iš socialinių mokslų ir gamtos mokslų, tačiau 2015 m. didžiausia dalis nepasiekusių patenkinamo lygio yra iš rašymo ST.
Klaipėdos savivaldybės Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotoja Virginija Kazakauskienė sakė, jog apibendrinant ST rezultatus Klaipėdos savivaldybėje galima išskirti dvi pagrindines problemas – gana žemą mokinių tiek 4, tiek 8 klasių raštingumo lygį bei skirtumus tarp mergaičių ir berniukų pasiekimų. Nustatyta, kad didžiosios dalies mokymo sričių mergaičių pasiekimai aukštesni nei berniukų.
2016 m. planuojama vykdyti pasiekimų patikrinimus ir 2 bei 6 klasių mokiniams, tad bendrojo ugdymo mokyklose įsivyraus nuosekli, kas dvejus metus vyksianti, mokinių pasiekimų patikrinimo sistema, padėsianti įvertinti situaciją apie mokinių pasiekimus ir jų kaitą nacionaliniu, savivaldybės, mokyklos ir konkretaus mokinio lygmenimis.