19 kovo, 2015

Klientai vertina kokybę, bet supranta ją savaip

Pagrindiniai pirkėjų apsisprendimą pirkti vienoje ar kitoje maisto prekių parduotuvėje lemiantys veiksniai – jų mėgstamų prekių, ypač šviežio maisto, pasirinkimas, kokybė ir žema kaina, rodo prekybos tinklo „Maxima“ užsakymu atliktas pirkėjų elgsenos tyrimas. Ne ką mažiau klientams svarbus ir pirmas įspūdis užsukus į parduotuvę. Pirmiausia jie tikisi švaros ir tvarkos, o iš parduotuvės darbuotojų tikimasi mandagumo, pagalbos ir greito aptarnavimo.

„Nieko nebestebina, kad apsipirkti atvykę klientai tikisi gero, malonaus aptarnavimo, jų poreikius atitinkančio asortimento, gero kainos ir kokybės santykio. Vis tik, labai svarbu pažinti klientus ir suprasti, kaip jie suvokia gerą aptarnavimą, kokybę, koks yra jų poreikius atitinkantis asortimentas ir kokių produktų žema kaina svarbiausia. Kartais klientų keliami lūkesčiai gerokai viršija objektyvius kokybės kriterijus, todėl vienintelis kelias juos patenkinti – įsiklausyti į tikruosius jų poreikius“, – sako bendrovės „Maxima LT“ Generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris. Pasak jo, prekybos tinklas „Maxima“ nuolat investuoja, siūlo naujovių ir tobulėja, kad pažintų ir viršytų klientų lūkesčius.

Atlikta apklausa parodė, kad didelė respondentų dalis maisto kokybę sieja būtent su kilme – ypač mėsos, pieno, duonos gaminių, taip pat vaisių ir daržovių. Kokybiška prekė pirkėjams pirmiausia yra lietuviška prekė. Lietuviškumas jiems – tarsi aukštos kokybės standartas. Dėl to „Maxima“ darbuotojai kartais sulaukia net tokių klientų klausimų, ar egzotiniai vaisiai – taip pat kaip ir kitos pamėgtos daržovės – užauginti Lietuvoje.

„Maxima“ duomenimis, dėl gerai klientų vertinamos kokybės, lietuviškų produktų paklausa nuolat auga. Augantiems lietuviškų produktų pardavimams įtakos turi ir konkurencinga jų produktų kaina, jiems dažnai taikomos akcijos bei nuolaidos. Paklausos augimas siejamas ir su patriotiškumą skatinančiais pastarojo meto įvykiais šalyje: dalis gyventojų pirkdami ir vartodami daugiau lietuviškų produktų išreiškia savo pilietinę poziciją ir palaikymą vietos gamintojams.

Šiuo metu prekybos tinklas „Maxima“ bendradarbiauja su 700 Lietuvos tiekėjų. Priklausomai nuo produktų grupės, lietuviškų produktų dalis bendrame asortimente sudaro nuo kelių iki daugiau nei 80 proc., o, lyginant 2013 ir 2014 metus, ši dalis bendrame asortimente augo iki 5 proc.

Siekdamas patenkinti klientų poreikį žemoms kainoms, o tai itin svarbu ir apklausos dalyviams, šių metų pradžioje prekybos tinklas „Maxima“ pirmasis sumažino daugiau nei tūkstančio populiariausių prekių reguliarias kainas ir artimiausiu metu ketina dar didinti atpigintų prekių skaičių. „Mūsų nuolat atliekami klientų poreikių tyrimai parodė, kad klientams nebepakanka nuolaidų ir akcijų. Užsukę į parduotuves jie nori nuolat rasti savo mėgstamas prekes už konkurencingą kainą“, – sako bendrovės „Maxima LT“ Generalinis direktorius.

Dėl to „Maxima“ parduotuvėse pigo dažniausiai perkamos prekės: pienas, duona, mėsa, vaisiai ir daržovės, konditerijos ir kulinarijos gaminiai, gėrimai, taip pat svarbiausios pramoninės prekės. Vidutiniškai jų kaina „Maxima“ parduotuvėse visoje Lietuvoje sumažėjo 13 proc.

Praėjusių metų gegužės mėnesį paskelbti Lietuvos prekybos tinklų slapto pirkėjo tyrimo rezultatai parodė, kad „Maxima“ pirkėjai yra patenkinti aptarnavimo kokybe tinklo parduotuvėse. Prekybos tinklui suteiktas klientų aptarnavimo kokybės įvertinimas yra gerokai aukštesnis už bendrą Baltijos ir bendrą Lietuvos aptarnavimo kokybės rodiklį.

Vis tik siekdamas dar geriau atitikti ir viršyti nuolat augančius klientų lūkesčius šiandien ir ateityje, tuo pačiu palengvinti darbą keliolikai tūkstančių kasdien klientus aptarnaujančių tinklo darbuotojų, praėjusiais metais tinklas investavo iki 100 tūkst. eurų į savo klientų aptarnavimo standarto atnaujinimą ir diegimą. 2014 metų pabaigoje pradėtas standarto diegimas kaip tik užbaigtas šių metų vasarį.

Į klientų aptarnavimo taisyklių atnaujinimo procesą buvo įtraukti ir keli šimtai skirtinguose šalies miestuose tinklo parduotuvėse klientus aptarnaujančių kasininkų-pardavėjų, salės darbuotojų, taip pat administracijos atstovų bei parduotuvių vadovų.


9 kovo, 2025

Automobilių padangos yra vienas svarbiausių transporto priemonės elementų, užtikrinančių saugumą ir komfortą kelionės metu. Šiandien vis daugiau vairuotojų renkasi padangas […]

7 kovo, 2025

Penktadienį Vilniuje prasideda pavasario pradžią simbolizuojanti, tris dienas truksianti Kaziuko mugė. Kaip skelbia mugės organizatoriai, šių metų mugės tema – […]

7 kovo, 2025

Per pastaruosius trejus metus Birštone augantis turistų srautas ir nuosekliai plėtojama apgyvendinimo, sveikatinimo bei kita turizmo infrastruktūra atnešė džiugių permainų […]

6 kovo, 2025

Europos centrinis bankas (ECB) ketvirtadienį dar kartą sumažino palūkanų normas, kad paskatintų sunkumų kamuojamą euro zoną, tačiau leido suprasti, kad […]

EPA-ELTA nuotr.
6 kovo, 2025

1990-ųjų pradžioje buvau jaunas Tarptautinio valiutos fondo (TVF) ekonomistas pagrindiniame politikos formavimo departamente. Tuo metu vykdavau į TVF misijas Bulgarijoje, […]

2 kovo, 2025

Vizitinė kortelė – tai daugiau nei tik kontaktinė informacija ant popieriaus. Ji yra pirmasis įspūdis apie jus ir jūsų verslą, […]

28 vasario, 2025

 Gyventojams, dėl pernai vasarą kilusios elektros neturėjusiems ilgiau nei 72 valandas, tinklus prižiūrintis „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) jau išmokėjo beveik […]

26 vasario, 2025

Pirmąjį metų mėnesį bendras krovos kiekis Klaipėdos uoste, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 5 proc. Anot uosto, daugiausia […]

25 vasario, 2025

Darbo užmokesčio atotrūkis tarp vyrų ir moterų Lietuvoje 2024 m. siekė 13 proc., teigia „Sodros“ Statistikos, analizės ir prognozės skyriaus […]

25 vasario, 2025

Internetinių svetainių kūrimo platforma „Wix“ Lietuvoje Vilniuje steigia naują dizaino centrą „Vilnius Design Studio“.  Kaip rašoma pranešime, naujasis Vilniaus dizaino […]

25 vasario, 2025

Renkantis tinkamas padangas automobiliui, svarbu atsižvelgti ne tik į jų dydį ir sezoniškumą, bet ir į gamintoją. Skirtingi gamintojai siūlo […]

24 vasario, 2025

Lietuvai ir kitoms Baltijos šalims kiek daugiau nei prieš dvi savaites prisijungus prie Vakarų tinklų, Vilkaviškio rajone pirmadienį pradėtos demontuoti […]

Leonardas Marcinkevičius
21 vasario, 2025

Pirmajame Vyriausybės inicijuotos Maisto tarybos posėdyje be procedūrinių diskusijų, suskubta analizuoti maisto tiekimo grandinę. Prieš užsiimant kaštų ar konkrečių prekių […]

21 vasario, 2025

Penktadienį, prieš pirmąjį naujai sukurtos Maisto tarybos posėdį, jai vadovaujantis žemės ūkio ministras Ignas Hofmanas teigia, kad siekiant rasti greito […]

Kurtuvėnų žirgynas. 2023 m. L. Bimbirienės nuotr.
20 vasario, 2025

Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM) ketvirtadienį pranešus, kad atsistatydina abu jos deleguoti „Lietuvos žirgyno“ valdybos nariai, šios pirmininkas Juozas Rimkevičius Eltai […]

20 vasario, 2025

Pagrindinėje šalies automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda trečiadienį atidarytas pirmasis elektromobilių įkrovimo parkas Raseinių rajone, pranešė savivaldybė. Naujajame įkrovimo parke vienu metu galės […]

19 vasario, 2025

Vyriausybė nusprendė steigti specialią komisiją biurokratijai verslo sektoriuje mažinti. Tai numatyta Vyriausybės trečiadienį priimtame nutarime. Naujoji Perteklinių reikalavimų verslui šalinimo […]

19 vasario, 2025

2025-01-24 UAB „Lerenta“ ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – APVA) pasirašė finansavimo sutartį dėl tikslinės […]

19 vasario, 2025

Elektronikos atliekų tvarkymo įmonė „Supportive Electronic Service“ šiemet planuoja statyti naują gamyklą Širvintų rajone, praneša „Verslo žinios“.  Gamybiniai pastatai bus […]

Panevėžio centras
19 vasario, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) šiemet savivaldybių infrastruktūros projektams paskirstys daugiau kaip 16,27 mln. eurų. „Regionų stiprinimas – tai vienas […]

Regionų naujienos