11 gegužės, 2020
LR Vyriausybės kanceliarija

Koks Baltijos šalių įvaizdis vyravo užsienio žiniasklaidoje 2019 metais?

2019 metais užsienio žiniasklaida iš visų trijų Baltijos valstybių labiausiai domėjosi Estija, o Lietuvai ir Latvijai skyrė panašų dėmesį. Lietuva buvo matomiausia Jungtinės Karalystės, Prancūzijos ir JAV internetinės žiniasklaidos pranešimuose apie mūsų šalies turizmą. Mūsų šalis buvo minima ir dėl  skaitmeninių bei finansinių technologijų sprendimų, pasiekimų kultūros srityje. Estijos pozicionavimas išsiskyrė nuoseklumu – pranešimuose vyravo koncepcija „E. Estonia“, ypač tai buvo pastebima pranešimuose apie investicijų pritraukimą. Latvija kiek ryškiau išsiskyrė tik biotechnologijų srityje.    

Tai parodė Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės atlikta 14 užsienio šalių (Latvija, Estija, Vokietija, Prancūzija, Jungtinė Karalystė, Danija, Švedija, Norvegija, Italija, Izraelis, Rusija, Lenkija, Baltarusija, JAV) interneto žiniasklaidos portalų analizė. Išanalizavus daugiau nei 10 000 raktinių žodžių, su Estija susijusių paminėjimų rasta 155 241, Lietuva paminėta 91 368, o Latvija – 81 349 kartus.

Lietuva ir Estija lyderyste dalijasi skirtinguose sektoriuose

Lietuvos ir Estijos temų vyravimas tam tikrose srityse bei tikslinėse rinkose ryškiai išskiskiria. Estija 2019 metais absoliučiai vyravo pranešimuose apie investicijas ir imigraciją, tai ypač buvo matoma Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Danijos ir Švedijos internetinės žiniasklaidos pranešimuose. Tačiau dalį su šia tema susijusio srauto sudarė ir neigiamo konteksto straipsniai, susiję su banko pinigų plovimo skandalu, o tai galėjo neigiamai paveikti Estijos, kaip E. šalies, įvaizdį.

Lietuva buvo pastebima Vokietijos, Italijos ir JAV žiniasklaidos pranešimuose kultūros ir paveldo temomis, o turizmo tematikos pranešimų skaičiumi pirmavo Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje ir JAV.  Lietuvos eksportu domėjosi Vokietijos ir JAV žiniasklaida. Latvijos paminėjimai tarptautinėje žiniasklaidoje pasiskirstė tolygiai – neišryškėjo konkreti sritis ir suinteresuota šalis.

Atlikta užsienio šalių interneto žiniasklaidos analizė atskleidė, kad, lyginant tris Baltijos šalis, matomiausias buvo šalies prekės ženklas „E. Estonia“ ir su juo siejamos temos. Lietuvos, kuri šiandien neturi nuoseklios ir aiškios pozicionavimo krypties, matomumą daugiausia formavo pavienės šalies ar miestų reklamos kampanijos, dažnai kuriančios fragmentuotą šalies vaizdą užsienio spaudoje.

 „Su Estija siejamos žinutės užsienio žiniasklaidoje yra sistemingesnės ir atsikartojančios, ypač investicijų ir imigracijos srityse. Lietuvos paveikslas ne toks nuoseklus. Džiugina, kad investicijų ir imigracijos srityse Lietuva matoma per fintechblockchain, startuolių ekosistemos, kibernetinio saugumo prizmę, tai formuoja technologiškai stiprios ir pažangios šalies įvaizdį. Kultūros srityje Lietuva matoma labai įvairiapusiškai – buvo pastebėti jaunieji mūsų šalies muzikos, kino, teatro, fotografijos atstovai, domėtasi Jono Meko istorija, taip pat ir bendru Baltijos šalių simboliu – Dainų švente. Išskirtinio dėmesio sulaukė sėkmingas Lietuvos pasirodymas Venecijos bienalėje. Tikėtina, kad didesnį susidomėjimą Lietuvos turizmu Jungtinėje Karalystėje ir Prancūzijoje galėjo lemti institucijų vykdomos šalies rinkodaros veiklos“, – pažymi Lietuvos įvaizdžio grupės analitikė Ada Čerkasaitė.

„G taško“ kampanija varžėsi su Latvijos prekės ženklu „Magnetic Latvia“

Baltijos šalių prekės ženklų matomumo ir plačiai 2019 metais nuskambėjusios „G taško“ kampanijos palyginamoji analizė parodė, kad užsienio spaudoje absoliuti prekės ženklo sklaidos lyderė yra Estija, jos prekės ženklas „E. Estonia“ analizuotoje internetinėje spaudoje paminėtas 1 536 kartus; palyginti, „Magnetic Latvia“ paminėtas 203, o Lietuvos turizmo prekės ženklas „Lithuania. Real is beautiful“ – 37 kartus. Reklaminė kampanija „Vilnius – Europos G taškas“ tikslinių rinkų portaluose paminėta 202 kartus.

Lietuvos turizmo prekės ženklas ir Latvijos prekės ženklas įdomiausi buvo pačių šalių gyventojams. Ypač akivaizdus Latvijos prekės ženklo „Magnetic Latvia“ lokalumas, palyginti su kitomis šalimis.  Estijos nacionalinis prekės ženklas matomiausias Vokietijos ir JAV internetinėje žiniasklaidoje, o vietos spaudoje „E. Estonia“ paiminėjimai užėmė trečią vietą. Panašią tendenciją parodė ir Vilniaus  vystytos „G taško“ kampanijos stebėsena.

Santykinai mažas Lietuvos turizmo prekės ženklo paminėjimų užsienio žinasklaidoje skaičius nereiškia, kad nėra komunikuojama turizmo temomis. Susidomėjimas Lietuvos turizmu tirtose tikslinėse užsienio auditorijose didesnis nei kitose Baltijos šalyse (su Estijos turizmu susijusių pranešimų – 9 451, su Latvijos – 9 194, o Lietuvos turizmu – 11 124). Latviją ir Estiją paminėjimų spaudoje skaičiumi lenkiame Jungtinėje Karalystėje, JAV, Prancūzijoje.

„Nors prekės ženklas „E. Estonia“ ypač matomas ir šalis nuosekliai dirba šioje srityje, temomis, susijusiomis su technologijomis, Lietuva smarkiai vejasi Estiją, palikdami Latviją užnugaryje. 2019 metais pranešimų su technologijomis susijusiomis temomis, tokiomis kaip viešojo sektoriaus inovatyvumas, technologinis išsilavinimas, robotika, startuoliai, blokchainfintechbiotech, užsienio žiniasklaidoje užfiksuota: apie Estiją –  4 809, Lietuvą – 2 815, Latviją – 1 010“, – nurodo Lietuvos įvaizdžio grupės patarėja Jūratė Jazbutytė.

Su Lietuva susijusių pranešimų srauto pagrindinės temos – fintech, Lietuvos moterų dalyvavimas technologijų sektoriuje, lietuvių sukurtos mobiliosios programėlės, vienaragiu tapęs startuolis ,,Vinted“ ir kiti startuoliai, kibernetinis saugumas, blockchain (pirmoji pasaulyje elektroninė blockchain moneta) ir kt. Su Estija susijusiuose pranešimuose buvo rašoma apie viešojo sektoriaus inovatyvumą, balsavimą internetu, aukštos kokybės (technologinį) išsilavinimą šalyje, robotiką, blockchain technologijas ir startuolius.

Kai kuriuose straipsniuose Lietuva ir Estija technologijų temų kontekste dažnai minimos kartu. Technologine pažanga Baltijos šalyse labiausiai domėjosi  JAV, Vokietijos ir Jungtinės Karalystės interneto portalai.


Mindaugas Sinkevičius. Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
14 kovo, 2025

Valstybinį kaltinimą Jonavos mero Mindaugo Sinkevičiaus byloje palaikęs ir bylos tyrimą kontroliavęs Kauno apygardos prokuratūros prokuroras Darius Valkavičius kreipėsi į […]

12 kovo, 2025

Sulaikytas krovininio laivo, kuris Šiaurės jūroje atsitrenkė į stovintį tanklaivį ir sukėlė didelį gaisrą, kapitonas yra Rusijos pilietis, trečiadienį agentūrai […]

12 kovo, 2025

Trečiadienį Vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo nuo šių metų rugsėjo šalies regionuose veikiančiose gimnazijose trečias ir ketvirtas klases bus leidžiama formuoti […]

12 kovo, 2025

Medienos perdirbimo įmonėje Šilalės rajone trečiadienį įvyko sprogimas, pranešė Bendrasis pagalbos centras (BPC). Anot BPC, 12 val. 25 min. Bendrajame […]

11 kovo, 2025

Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienos išvakarėse, Lietuvos nacionalinis muziejus perėmė unikalius su Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizacija susijusius artefaktus. Juos muziejui […]

10 kovo, 2025

Vidaus reikalų ministerija (VRM) pirmadienį pristatė pasirengimui ekstremalioms situacijoms skirtą mobiliąją programėlę LT72. Joje gyventojams pateikiami algoritmai, kaip reikėtų elgtis […]

10 kovo, 2025

2023 m. Europos Sąjungoje (ES) gimusių kūdikių skaičius sumažėjo 5,4 proc., iki 3,67 mln. mažylių, o tai yra didžiausias nuosmukis […]

9 kovo, 2025

Vilniuje prie Baltarusijos ambasados sekmadienio vidurdienį kelios dešimtys žmonių protestavo prieš Aliaksandro Lukašenkos režimo vykdomą opozicijos atstovų įkalinimą ir kankinimą […]

9 kovo, 2025

Panevėžio rajone, automobilyje ir garaže, pasieniečiai aptiko daugiau nei 200 tūkst. eurų vertės nelegalių cigarečių krovinį, pranešė Valstybės sienos apsaugos tarnyba […]

7 kovo, 2025

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ir pirmoji ponia Diana Nausėdienė, šią savaitę buvę vizito Vatikane ir Romoje, parašė padėkos laišką […]

7 kovo, 2025

Valstybės saugumo departamentas (VSD) ir AOTD visuomenei pristatė jau dešimtąjį Grėsmių nacionaliniam saugumui vertinimą. Kaip ir kasmet, šiame dokumente apžvelgiami […]

6 kovo, 2025

Ketvirtadienį Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) atšaukė savo sprendimą dėl trečiadienį Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (LAT) išteisinto Mindaugo Sinkevičiaus Jonavos mero mandato […]

EPA-ELTA nuotr.
6 kovo, 2025

1990-ųjų pradžioje buvau jaunas Tarptautinio valiutos fondo (TVF) ekonomistas pagrindiniame politikos formavimo departamente. Tuo metu vykdavau į TVF misijas Bulgarijoje, […]

5 kovo, 2025

Vilnius teiks paraišką tapti Europos jaunimo sostine 2028 m. – tam šiandien pritarė sostinės Taryba. Skiriant šį titulą, vertinamas jaunimo […]

Mindaugas Sinkevičus
5 kovo, 2025

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) trečiadienį nutraukė „čekiukų” byloje nuteisto buvusio Jonavos mero Mindaugo Sinkevičiaus bylą. Kasacinis teismas konstatavo, kad tuomečio […]

5 kovo, 2025

Visuomenės dėmesį patraukusi lietuvio Aurimo Mockaus gelbėjimo operacija prie Australijos krantų atskleidė svarbų aspektą – kaip teisiškai reglamentuojamos tokios gelbėjimo […]

4 kovo, 2025

Universitetas „Vilnius Tech“ gavo 669 tūkst. eurų finansavimą Lietuvos kibernetinio saugumo specialistų ugdymui, kurį skiria tarptautinės technologijų korporacijos „Google“ įsteigta […]

4 kovo, 2025

Aplinkosaugininkai, sausį išnagrinėję navigacinių portalų duomenis, identifikavo šalyje keturias vietas, kur buvo neteisėtai ardomos transporto priemonės, pranešė Aplinkos apsaugos departamentas […]

3 kovo, 2025

Vatikane viešintis prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienį susitiko su Šventojo Sosto valstybės sekretoriumi kardinolu Pietro Parolinu. Prezidentūros teigimu, šalies vadovas susitikime […]

3 kovo, 2025

Klaipėdoje ugniagesiai ir policija daugiabučio kieme stūmė automobilį, kad galėtų užgesinti 8 namo aukšte kilusį gaisrą, o pačią ugnį malšino […]

Regionų naujienos