Konferencijoje – apie tai, kaip efektyviau rūpintis kiekvienu vaiku
Šį antradienį Gargždų „Minijos“ progimnazijoje vyko konferencija – „Savivaldybių institucijų lyderių bendradarbiavimas įgyvendinant socialinio ir emocinio ugdymo programas. Realybė ir perspektyvos“, skirta Klaipėdos rajono mokytojams, Tarybos nariams, neabejingiems vaikų ir paauglių socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymui. Konferencijoje taip pat dalyvavo mero pavaduotoja Violeta Riaukienė, Administracijos direktorius Sigitas Karbauskas, Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjas Algirdas Petravičius, seniūnai, mokyklų vadovai ir kiti socialiniai partneriai. Konferencijos atidarymą sveikinimo žodžiais pradėjo Violeta Riaukienė bei Algirdas Petravičius.
Renginys buvo skirtas aptarti socialinio ir emocinio ugdymo programų statistikai, pagrindinėms problemoms bei jų sprendimo būdams. Apie bendradarbiavimo rezultatų atspindį Klaipėdos rajono mokinių elgsenoje pasisakė savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro direktorė Neringa Tarvydienė. Konferencijoje dalyvavo ir vienas iš renginio organizatorių, vaikų ir paauglių psichiatras, VšĮ LIONS QUEST LIETUVA direktorius Linas Slušnys, kuris išreiškė savo nuomonę bei pasidalijo mintimis, kaip teisingai reiktų plėtoti socialinį ugdymą, kaip spręsti iškilusias problemas.
Socialinių mokslų daktarė, Socialinio emocinio ugdymo instituto direktorė Daiva Šukytė pateikė statistinius duomenis apie nepilnamečių socialinį ir emocinį ugdymą. Taip pat vaikų ir paauglių nusikalstamumo Klaipėdos rajone lyginamają analizę pristatė Klaipėdos apskities vyriausiojo policijos komisariato viešosios policijos nepilnamečių reikalų skyriaus vyresnioji specialistė Diana Pipirienė.
Savivaldybės padėkos raštais, kuriuos pasirašė meras Vaclovas Dačkauskas, buvo apdovanoti L. Slušnys bei D. Šukytė už metodinę bei kitokią pagalbą mokyklų bendruomenėms. Už puikius rezultatus įgyvendinant socialinio ir emocinio ugdymo programas buvo apdovanota ir Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazija.
Konferencijos pabaigoje visi renginio dalyviai pasirašė Socialinio ir emocinio ugdymo memorandumą „Mums rūpi kiekvienas vaikas“, kurio pagrindinis tikslas − socialinio ir emocinio ugdymo sistemos įsisavinimas ir tobulinimas.
————–
Socialinio ir emocinio ugdymo (SEU) memorandumas
,,Mums rūpi kiekvienas vaikas”
2015-04-28
Gargždai
SEU – tai yra procesas, kurio metu mokiniai ir suaugusieji įgyja žinių, nuostatų ir įgūdžių, susijusių su pagrindinėmis SEU sritimis: savimone, savitvarda, socialiniu sąmoningumu, bendravimo ir atsakingų sprendimų priėmimo įgūdžiais. SEU sistema unikali tuo, kad įtraukia į ugdymo procesą tiesiogiai su ugdymu nesusijusias įmones, įstaigas, organizacijas, skatina socialinę atsakomybę, telkia ne tik mokyklos, bet ir vietos bendruomenes, kitas suinteresuotas institucijas ar asmenis.
SEU programa – klasės ir mokyklos lygio veiklos ir iniciatyvos, kurios integruojamos į ugdymo procesą ir mokomųjų dalykų programas, moko mokinius pritaikyti socialines ir emocines kompetencijas, ugdymo siekiant užkirsti kelią psichoaktyviųjų medžiagų vartojimui, smurtui, patyčioms ir šalinimui iš mokyklos, taip pat skatina pozityvų elgesį klasėje, mokykloje ir bendruomenės renginiuose.
Mes, Klaipėdos rajono savivaldybės politikai, mokyklų vadovai ir socialiniai partneriai, pripažįstame, kad:
1. socialinės ir emocinės kompetencijos yra jaunų žmonių sėkmės pamatas ne tik mokykloje, bet ir tolimesnėje veikloje, siekiant būti produktyviais darbuotojais bei aktyviais piliečiais;
2. SEU įgūdžiai yra lavinami nuosekliai per tam skirtas pamokas bei užsiėmimus įvairių tipų bendrojo ugdymo mokyklose, siekiančiose visuminio mokinių ugdymo, ir tinka kiekvienam vaikui;
3. mokiniai turi ne tik žinoti, bet ir gebėti konstruktyviai veikti ištikus nesėkmei, produktyviai dirbti su kitais, bendrauti ir bendradarbiauti spręsdami problemas, planuoti savo profesinę karjerą;
4. SEU skatina motyvaciją mokytis, didina atsakomybės jausmą ir įsipareigojimus mokyklai, gerina lankomumą. Mokiniai daugiau laiko skiria pamokų ruošai, gerėja jų mokymosi, pasiekimų patikrinimų ir egzaminų rezultatai, sėkmingiau baigia pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;
5. SEU mažina mokinių probleminį elgesį, patyčias, smurtinius nusikaltimus, alkoholinių gėrimų, tabako ir psichotropinių medžiagų vartojimą, gerina mokinių sveikatą;
6. pozityvūs pokyčiai yra būdingi mokiniams, kurie dalyvauja SEU veiklose.
Mes, Klaipėdos rajono savivaldybės politikai, mokyklų vadovai ir socialiniai partneriai sutariame, kad:
1. SEU sistema skirta nuosekliam mokinių socialinės ir emocinės kompetencijos ugdymui, profesiniam veiklinimui, skatina kūrybiškumą, empatiją, savanorystę ir mokymąsi tarnaujant bendruomenei;
2. mokytojų kvalifikacijos tobulinimui, susijusiam su SEU programų ir mokymo metodų naudojimu, sudaromos prioritetinės sąlygos;
3. į SEU įtraukiami ne tik mokyklos, bet ir vietos bendruomenės nariai ir kt.;
4. siekdami mokinių sėkmės mokykloje ir gyvenime, sudarome galimybes mokinių SEU poreikių tenkinimui ir skiriame ne mažiau kaip vieną savaitinę valandą nuosekliems SEU užsiėmimams.