9 liepos, 2020

Konkurentų tinklapių analizė

Kiekvienam verslininkui reikia domėtis savo konkurentais. Konkurentais laikyti reikia rinkos dalyvius, kurie siūlo tokias pačias paslaugas ar produktus kaip ir Jūs. Kad susilauktumėte daugiau klientų nei konkurentai, reikia gebėti juos pranokti, o tai gali būti labai nelengva užduotis, tačiau viskas įmanoma, jei susidaromas veiksmų planas. Pirmas žingsnis – konkurentų tinklalapių analizė. Ji padeda įvertinti konkurentų trūkumus ir privalumus, pagal kuriuos galima pasirinkti veiksmingiausią marketingo strategiją, padėsiančią pasiekti puikių rezultatų.

Šiame straipsnyje pasistengsime suprantamai ir aiškiai pateikti visą svarbiausią informaciją apie konkurentų tinklalapių analizę.

KOKIUS ŽINGSNIUS APIMA KONKURENTŲ TINKLALAPIŲ ANALIZĖ?

Pirma, ištirkite konkurentų vartojamus raktinius žodžius. Įvertinkite, kokius raktinius žodžius konkurentai naudoja savo puslapių title žymose; kokie dažniausiai naudojami straipsnių pavadinimuose; kokie – svetainės turinyje (įskaitant h1, h2 žymas)? Tam nustatyti pasinaudokite Keyword Densit Analyzer įrankiu. Toks tyrimas padės sužinoti, kokie raktiniai žodžiai yra tikslingiausi, paklausiausi ir efektyviausi Jūsų rinkoje. Be to, matysite, kokias pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose užima Jūsų konkurentai. Kodėl verta tai atlikti? Nes tinkami raktiniai žodžiai kuria didelę pridėtinę vertę Jūsų svetainei ir pritraukia didelius lankytojų srautus.

Antra, nustatykite pagrindinius konkurentus. Kai ištirsite rinkoje paklausiausius raktinius žodžius, sužinosite, kas patenka tarp aukščiausių paieškos rezultatų pozicijų. Tai reiškia, žinosite pagrindinius savo konkurentus. Vis dėlto specialistai pataria, kad pradedantiesiems nevertėtų rinktis pačių paklausiausių ir populiariausių raktinių žodžių, nes vos atsiradus rinkoje (siūlant savo produktus) pradėti konkuruoti su konkurentais gali būti sudėtinga. Nebijokite pasirinkti ir ilgesnių raktinių žodžių, jie gali atnešti netikėtai gerų rezultatų.

Trečia, išanalizuokite konkurentus įvairiais aspektais. Atkreipkite dėmesį į domeną ir jo amžių, išorines nuorodas, socialinio marketingo strategijas (ir rezultatus) bei kitus kokybinius parametrus (svetainės įkėlimo greitis, svetainės pritaikymas išmaniesiems įrenginiams) ir pan. Vėliau pereikite prie plačių konkrečių aspektų.

  1. Įvertinkite konkurentų vidinį SEO, kuris gali padėti Jums gauti pakankamai daug naudingos informacijos. Vidinis SEO apima daugybę aspektų – svetainės vidinių puslapių struktūrą, SEO duomenis (title, meta-description tekstai), turinį (jų pakeitimus, papildymus ir atnaujinimus), svetainės pritaikymą išmaniesiems įrenginiams, svetainės įkėlimo greičio optimizavimą ir kitus veiksmus, atliekamus svetainės viduje.
  2. Išanalizuokite meta Tai padės Jums sužinoti, kokiems raktiniams žodžiams konkurentai skiria daugiausia dėmesio ir pamatyti, kokią įtaką tai daro lankytojams / vartotojams (skatina juos atlikti tam tikrus veiksmus ar ne). Pastebėta, kad meta duomenys dažnai būna sukuriami nepaisant esminių reikalavimų, tačiau taip neturėtų būti, jei norite, kad svetainė funkcionuotų be trukdžių.
  3. Atsižvelkite į svetainėje naudojamas vidines ir išorines nuorodas. Tokiu būdu nustatysite, kokią strategiją naudoja Jūsų konkurentai.
  4. Atlikite konkurentų tinklalapio / svetainės turinio analizę. Įvertinkite, kokį pagrindinį raktažodį – paslaugos, prekės ar prekės ženklo – konkurentai optimizuoja savo tekstuose; kurie raktiniai žodžiai vartojami vidinėse nuorodose. Taip pat atkreipkite dėmesį į tai, koks svetainės turinio atnaujinimo dažnis, ar nėra sudėtinga iš pagrindinio konkurentų puslapio patekti į kitus puslapius ir kt. Beje, prie turinio turėtų būti pridėtos ir socialinių tinklų nuorodos, skatinančios pasidalinti turiniu (tekstu, straipsniu, naujienomis ir pan.). Vertinant konkurentų svetainės turinį svarbi ir turinio apimtis bei jo rengimo principai – kokybiškumas, naudingumas, įdomumas, reikalingumas ir aktualumas vartotojams. Nepamirškite, kad turinys gali būti sudarytas ne tik iš teksto, bet ir vaizdų – puikiai tinka nuotraukos, vaizdo įrašai, paveiksliukai ir kt. Neretai jie padeda sudominti lankytojus, palengvina informacijos supratimą. Mūsų patarimas – pasinaudokite ne tik tekstiniais, bet ir vaizdiniais elementais.
  5. Įvertinkite konkurentų išorinį SEO, susijusį su nuorodomis, nukreipiančiomis į konkurentų svetaines. Pažymime, jog atgalinės nuorodos (angl. Backlinks) daro įtaką paieškos sistemos rezultatams ir SEO optimizavimo procesui. Beje, vertindami atgalines nuorodas, pasinaudokite Ahrefs įrankiu, kuris atskleis iš kokių domenų naudojamos atgalinės nuorodos. Siūlome atkreipti dėmesį ir į tai, iš kokių diskusijų forumų yra nuorodų į konkurentų svetainę ir ar konkurentai perka mokamas SEO nuorodas (jei taip – iš kokių svetainių ir kaip jos vertinamos paieškos sistemų (angl. Page rank). Žinodami šią informaciją, suprasite, kokius raktinius žodžius siekiama iškelti paieškos rezultatuose. Vertinant konkurentų išorinį SEO, svarbiausia yra nuorodos ir socialinių tinklų SEO. Tokiu būdu žinosite, kurios iš Jūsų konkurentų naudojamų nuorodų yra geriausios.

Ketvirta, įvertinkite konkurentų svetainės struktūrą. Šis žingsnis turėtų apimti ne tik tam tikrus puslapio struktūros elementus, pritaikymą išmaniesiems įrenginiams, bet ir dizainą. Dizainas turi būti patrauklus vartotojams, estetiškas ir patogus naudoti (pravartu derinti spalvas, nenaudoti perteklinių elementų – ryškių spalvų, skirtingų tekstų, šriftų, dydžių ir pan.).

Penkta, išanalizuokite konkurentų pasirinktą socialinio marketingo būdą. Įvertinkite konkurentų turinio atnaujinimo, pakeitimo, papildymo dažnį ir socialinių tinklų vartotojų elgseną (susijusią su turiniu). Socialinis marketingas – puikus būdas sukurti tvirtiems ryšiams su klientais, komunikuoti / bendrauti su vartotojais ir reklamuoti savo prekę ar paslaugą.

KĄ DAR VERTA ŽINOTI APIE KONKURENTŲ TINKLALAPIO ANALIZĘ?

Jei norite sukurti ir turėti kuo efektyvesnę interneto svetainę, pasistenkite atlikti dar kelis dalykus.

  1. Įsivaizduokite, kad Jūs esate klientas. Kurdami raktinius žodžius, mąstykite kaip vartotojas. Galite pasinaudoti ir Google keywords planner įrankiu, kuris ne tik padės nustatyti, kokie iš jų dažniausi, bet ir pasiūlys kitų Jums naudingų raktinių žodžių.
  2. Atlikite techninę analizę. Kitaip tariant, įvertinkite, kokiose paieškos rezultatų pozicijose reitinguojamas Jūsų puslapis (pagal raktinius žodžius); ar svetainėje naudojami paveikslėliai yra optimizuoti su ALT žymomis (angl. ALT tags); ar tvarkingas HTML kodas ir meta duomenys (aprašymai, pavadinimai) ir pan. Tai padės sužinoti, ar konkurentai naudojasi SEO ir nuspręsti, ar sudėtinga juos aplenkti.
  3. Nereikėtų nuvertinti socialinių tinklų, ypač Facebook platformos, kuri turi ir valdo didžiausią vartotojų srautą Lietuvoje. Jei Jūsų konkurentai turi Facebook puslapį, pasižiūrėkite į sekėjus (jų skaičių) ir veiksmus („patinka“ paspaudimus, komentarus, pasidalijimus). Tai daro įtaką paieškos sistemų vertinimui ir svetainės reitingams. Išanalizuokite, kiek vertingas ir autoritetingas yra Facebook puslapyje skelbiamas turinys.
KAM REIKALINGA KONKURENTŲ TINKLALAPIŲ ANALIZĖ?

Atlikus analizę, sužinosite visą reikalingą informaciją apie savo konkurentus – bus aiškios jų stipriosios pusės, turėsite strateginį pranašumą ir bus nesunku nustatyti ko šiuo metu trūksta Jūsų internetinei svetainei.

Dvejojate, kam to reikia? Tam, kad galėtumėte sukurti patrauklią interneto svetainę ir itin veiksmingą SEO strategiją bei atsidurti aukščiausiose paieškos rezultatų pozicijose. Tai iš tiesų pats didžiausias konkurentų tinklalapių analizės privalumas, kokį tik galima gauti. Patobulinkite kelis vidinius ar (ir) išorinius svetainės aspektus, kad patektumėte tarp pirmųjų paieškos rezultatų pozicijų, ir mėgaukitės sėkme!


9 kovo, 2025

Automobilių padangos yra vienas svarbiausių transporto priemonės elementų, užtikrinančių saugumą ir komfortą kelionės metu. Šiandien vis daugiau vairuotojų renkasi padangas […]

7 kovo, 2025

Penktadienį Vilniuje prasideda pavasario pradžią simbolizuojanti, tris dienas truksianti Kaziuko mugė. Kaip skelbia mugės organizatoriai, šių metų mugės tema – […]

7 kovo, 2025

Per pastaruosius trejus metus Birštone augantis turistų srautas ir nuosekliai plėtojama apgyvendinimo, sveikatinimo bei kita turizmo infrastruktūra atnešė džiugių permainų […]

6 kovo, 2025

Europos centrinis bankas (ECB) ketvirtadienį dar kartą sumažino palūkanų normas, kad paskatintų sunkumų kamuojamą euro zoną, tačiau leido suprasti, kad […]

EPA-ELTA nuotr.
6 kovo, 2025

1990-ųjų pradžioje buvau jaunas Tarptautinio valiutos fondo (TVF) ekonomistas pagrindiniame politikos formavimo departamente. Tuo metu vykdavau į TVF misijas Bulgarijoje, […]

2 kovo, 2025

Vizitinė kortelė – tai daugiau nei tik kontaktinė informacija ant popieriaus. Ji yra pirmasis įspūdis apie jus ir jūsų verslą, […]

28 vasario, 2025

 Gyventojams, dėl pernai vasarą kilusios elektros neturėjusiems ilgiau nei 72 valandas, tinklus prižiūrintis „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) jau išmokėjo beveik […]

26 vasario, 2025

Pirmąjį metų mėnesį bendras krovos kiekis Klaipėdos uoste, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 5 proc. Anot uosto, daugiausia […]

25 vasario, 2025

Darbo užmokesčio atotrūkis tarp vyrų ir moterų Lietuvoje 2024 m. siekė 13 proc., teigia „Sodros“ Statistikos, analizės ir prognozės skyriaus […]

25 vasario, 2025

Internetinių svetainių kūrimo platforma „Wix“ Lietuvoje Vilniuje steigia naują dizaino centrą „Vilnius Design Studio“.  Kaip rašoma pranešime, naujasis Vilniaus dizaino […]

25 vasario, 2025

Renkantis tinkamas padangas automobiliui, svarbu atsižvelgti ne tik į jų dydį ir sezoniškumą, bet ir į gamintoją. Skirtingi gamintojai siūlo […]

24 vasario, 2025

Lietuvai ir kitoms Baltijos šalims kiek daugiau nei prieš dvi savaites prisijungus prie Vakarų tinklų, Vilkaviškio rajone pirmadienį pradėtos demontuoti […]

Leonardas Marcinkevičius
21 vasario, 2025

Pirmajame Vyriausybės inicijuotos Maisto tarybos posėdyje be procedūrinių diskusijų, suskubta analizuoti maisto tiekimo grandinę. Prieš užsiimant kaštų ar konkrečių prekių […]

21 vasario, 2025

Penktadienį, prieš pirmąjį naujai sukurtos Maisto tarybos posėdį, jai vadovaujantis žemės ūkio ministras Ignas Hofmanas teigia, kad siekiant rasti greito […]

Kurtuvėnų žirgynas. 2023 m. L. Bimbirienės nuotr.
20 vasario, 2025

Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM) ketvirtadienį pranešus, kad atsistatydina abu jos deleguoti „Lietuvos žirgyno“ valdybos nariai, šios pirmininkas Juozas Rimkevičius Eltai […]

20 vasario, 2025

Pagrindinėje šalies automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda trečiadienį atidarytas pirmasis elektromobilių įkrovimo parkas Raseinių rajone, pranešė savivaldybė. Naujajame įkrovimo parke vienu metu galės […]

19 vasario, 2025

Vyriausybė nusprendė steigti specialią komisiją biurokratijai verslo sektoriuje mažinti. Tai numatyta Vyriausybės trečiadienį priimtame nutarime. Naujoji Perteklinių reikalavimų verslui šalinimo […]

19 vasario, 2025

2025-01-24 UAB „Lerenta“ ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – APVA) pasirašė finansavimo sutartį dėl tikslinės […]

19 vasario, 2025

Elektronikos atliekų tvarkymo įmonė „Supportive Electronic Service“ šiemet planuoja statyti naują gamyklą Širvintų rajone, praneša „Verslo žinios“.  Gamybiniai pastatai bus […]

Panevėžio centras
19 vasario, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) šiemet savivaldybių infrastruktūros projektams paskirstys daugiau kaip 16,27 mln. eurų. „Regionų stiprinimas – tai vienas […]

Regionų naujienos