Konkursas „Matmintinis 2015“
„Matmintinis“ – MATematikos MINTINas skaičiavimas. Pagrindinė internete vykstančio konkurso taisyklė – negalima naudotis jokiomis skaičiavimo priemonėmis. Pirmiausia mokiniai internetu dalyvauja mintino skaičiavimo treniruotėse, vėliau – atrankinėse varžybose. Tada geriausieji pakviečiami į respublikos finalą, kuriame rungiasi „penkiakovėje“ – specialiose varžybose, apimančiose penkias „Matmintinio“ rungtis (sudėtis, atimtis, sudėtis ir atimtis, palyginimas, reikšmių įstatymas). Geriausi respublikos atstovai vyksta į tarptautines varžybas, kur susirungia su varžovais iš kitų šalių.
Balandžio 18 dieną Pasvalio Lėvens pagrindinės mokyklos trečiokai dalyvavo 11-ojo Lietuvos „Matmintinio“ čempionato finale, kuris vyko Kaune, Vytauto Didžiojo universiteto Informatikos fakultete. Mūsų mokyklai atstovavo net aštuoni daugiausiai taškų atrankiniuose etapuose surinkę mokiniai. Respublikos finale 1–3 klasių grupėje rungėsi 25 varžovai iš visos Lietuvos. Į geriausiųjų mintino skaičiavimo šešetuką pateko trys 3a klasės mokiniai: Skaiva Gudauskytė užėmė 3-iąją vietą, Emilijai Žigaitei atiteko 4-oji vieta, Mantui Katkevičiui – 6-oji vieta. Konkurso nugalėtojai buvo apdovanoti diplomais ir prizais, juos pasveikino Švietimo ir mokslo ministerijos vyresnioji specialistė Regina Vasiliauskienė, Informatikos fakulteto dekanė Daiva Vitkutė-Adžgauskienė ir prodekanė Sigita Pečiulytė.
Kiti respublikiniame konkurse dalyvavę mokiniai (3a klasės – Rugilė Paliukėnaitė, Andrėja Kauneckaitė, Gustas Baltrušiūnas, 3b klasės – Augustas Baršauskas ir Algirdas Tuomas) buvo apdovanoti padėkos raštais, o Pasvalio Lėvens pagrindinė mokykla pripažinta kaip daugiausiai dalyvių į Lietuvos finalą paruošusi mokykla.
Puikiai skaičiuojančios mintinai Skaiva Gudauskytė ir Emilija Žigaitė gegužės 8–10 dienomis dalyvaus tarptautiniame turnyre Rygoje, kuriame varžysis nugalėtojai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Slovėnijos ir Ukrainos.
Pasibaigus įtemptoms varžyboms VDU IF multimedijos laboratorijos vedėjas Egidijus Vaškevičius pristatė programą „Multimedijos eksperimentai“. Mokiniai galėjo patys išbandyti garsų kūrimo pultą, rankų judesiais valdyti kompiuterį, o laboratorijoje – užsidėję specialų šalmą – fiksuoti mintis.