Koordinuotai dviračių takų plėtrai – Susisiekimo ministerijos inicijuojamas planas
Siekdama koordinuoti dviračių takų Lietuvoje plėtrą, Susisiekimo ministerija inicijuoja šalies dviračių takų plėtros plano rengimą. Toks planas Lietuvos teritorijoje nustatys pagrindines tarptautines ir nacionalines dviračių trasas bei dviračių takų plėtros šalies regionuose gaires. Šio plano rengimui pritarė tarpinstitucinė Dviračių transporto komisija.
„Dviračių takų poreikis kasdieniam susisiekimui ir turizmo reikmėms Lietuvoje nuolat auga, dviračių infrastruktūros plėtros noriai imasi savivaldybės. Šalies mastu parengtas ir patvirtintas planas įteisins dviračių takų plėtros viziją ir taps pagrindu koordinuotiems tolesniems darbams. Ilgainiui tai padės užtikrinti, kad šiuo metu tiesiami pavieniai dviračių takų ruožai būtų sujungti į vieną tinklą“, – sako Dviračių transporto komisijos pirmininkas, susisiekimo viceministras Algis Žvaliauskas.
Rengiant planą bus atlikta esamos situacijos analizė, numatytos pagrindinės dviračių trasos ir dviračių takų plėtros gairės atsižvelgiant į susisiekimo, kultūrinius ir turizmo poreikius, valstybinės reikšmės kelių tinklą, saugomų teritorijų specifiką. Numatoma, kad plano rengimą organizuos Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.
Siekdama, kad rengiamas planas būtų visapusiškai pagrįstas ir kuo geriau atitiktų šalies gyventojų bei tarptautinio turizmo poreikius, Susisiekimo ministerija ketina bendradarbiauti su Aplinkos ir Ūkio ministerijomis, Valstybiniu turizmo departamentu prie Ūkio ministerijos, Valstybine saugomų teritorijų tarnyba, Lietuvos dviratininkų bendrija ir asociacijomis, šalies savivaldybėmis, miškų urėdijomis.
Plėtros planu bus nustatytos pagrindinės šalies dviračių trasos ir jų kategorijos. Šis planas leis numatyti prioritetinius projektus ir planuoti jų finansavimą.
Šiuo metu Lietuvoje nėra šalies mastu patvirtinto dviračių takų specialiojo plano, todėl takų plėtra vyksta nekoordinuotai, trūksta jungčių tarp nutiestų takų ruožų, projektuojant ir tiesiant dviračių takus ne visada įvertinami būtini eismo saugos reikalavimai ar teritorijų, per kurias jie turėtų eiti, ypatumai.