Koronaviruso sąlygomis verslas solidarizuojasi: „Kavos draugas“ prekiaus „Vero Coffee house“ kava

Lietuvių įkurtas tarptautinis kavos ir kavos aparatų mažmeninės prekybos tinklas „Kavos draugas“ nuo trečiadienio pradėjo prekybą „Vero Coffee house“ kava savo elektroninėje parduotuvėje. Asortimentą papildė šviežiai skrudintos kavos pupelės ir malta kava. Daugelio maitinimo įstaigų duris privertęs užverti karantinas skatina ieškoti būdų suktis iš padėties, o kartu – vienytis verslui, tiesiant pagalbos ranką.
Pasak tinklo „Kavos draugas“ įkūrėjo Aurimo Vainausko, sprendimas pasiūlyti pagalbą gimė natūraliai. Įvedus karantiną, kavinių ir restoranų veikla stipriai apribota, lankytojų srautai krito drastiškai, tačiau prekyba keliasi į elektroninę erdvę. Tad pasiūlyti „Vero Coffee house“ kava prekiauti savo tinkle pasirodė kaip natūralus draugiškas žingsnis.
„Veikiame toje pačioje verslo aplinkoje, tad suprantame, kokius laikus tenka išgyventi kavinių tinklams. Sakoma, kad tikrą draugą pažinsi nelaimėje, tad sudėtingos sąlygos – pats metas susitelkti. Prekybą laikinai papildome 7 rūšimis kavos pupelių ir 7 rūšimis maltos kavos. Esant poreikiui, asortimentą plėsime. Kol kas prekybą pradedame Lietuvoje, tačiau netrukus pradėsime Estijoje ir Suomijoje. Užtikriname, kad namuose priversti likti ir iš jų dirbantys lietuviai tikrai nepritrūks šviežios, kvapnios ir kokybiškos kavos“, – sako A. Vainauskas.
Mažmeninis prekybos tinklas „Vero Cafe“, prekiaujantis kava, kavos gėrimais ir užkandžiais, valdo 36 kavines, kurių veikla šiuo metu apribota, ir „Vero Coffee house“ kavos pupelių skrudinimo cechą Kaune.
„Vero Coffee house“ tiekia kavą daugeliui Lietuvos maisto paslaugų – kavinių ir restoranų – sektoriaus įmonių. Pasak įmonės vadovo Dariaus Vėželio, apyvarta iš teikiamų paslaugų šiam sektoriui sudaro 60 proc. visos įmonės apyvartos, iš kurios didžiausia dalis tenka „Vero Cafe“ tinklui. Likę 40 proc. apyvartos tenka mažmeninės prekybos tinklams, ofisams ir kitiems klientams. Tad koronaviruso nulemto karantino pasekmės jo valdomam verslui gali būti lemtingos.
„Kadangi kavinių ir restoranų veikla šiuo metu apribota, sustojo kavos pirkimai, vėluoja ir mokėjimai iš „Horeca“ sektoriaus, kavos skrudinimo įmonė turi visomis išgalėms stengtis išgyventi sudėtingą periodą. Todėl „Kavos draugo“ kvietimas vienytis – puikus pavyzdys ir kitoms įmonėms“, – sako D. Vėželis.
Per metus „Vero Coffee house“ kavos skrudinimo cechas paruošia beveik 100 tonų kavos pupelių. O „Kavos draugo“ kavos pardavimai nuo metų pradžios jau siekia 40 tonų, tad toks bendradarbiavimas nemaža dalimi padės išlaikyti „Vero Coffee house“ veiklą.
A. Vainauskas teigia neatmetantis galimybės „Kavos draugo“ produkciją papildyti ir kitais maisto produktų kategorijos gaminiais. Tad esant poreikiui svarstytų į savo el. parduotuvę įtraukti ir kitų sunkumus patiriančių gamintojų bei prekybininkų produkciją.
El. prekyba ūgtelėjo 70 proc.
Pasak A. Vainausko, per paskutines 2 savaites didžioji dalis „Kavos draugas“ prekybos persikėlė į elektroninę erdvę. Valstybės apribotu laiku veikiančios fizinės parduotuvės veikia kaip prekių atsiėmimo punktai.
„El. parduotuvių pardavimai išaugo 70 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Labiausiai pardavimai augo Lenkijoje, kur augimas skaičiuojamas 90 proc., ir UK – 86 proc. Kol kas mažiausias pokytis – Estijoje (22 proc.). Tiesa, prie didesnio augimo labiausiai prisidėjo kavos aparatų pardavimai, ūgtelėję net 90 proc. Kavos pardavimai augo 40 proc.“, – teigia A. Vainauskas.
Po karantino įvedimo nuspręsta žengti ir dar vieną žingsnį – visą el. parduotuvėje įsigytą produkciją nuspręsta pirkėjams pristatyti nemokamai.
„Kavos draugas“ šiuo metu valdo 15 fizinių parduotuvių Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje ir Suomijoje. Visose iš jų, taip pat Vokietijoje ir Jungtinėje Karalystėje, veikia ir elektroninės parduotuvės.