KTU studenčių sukurtos inovacijos – savaime išdžiūstantis rankšluostis ir šviečiantis antkaklis
Savaime išdžiūstantis rankšluostis bei apsauginę funkciją atliekantis antkaklis šunims – KTU EVF Marketingo studijų programos studenčių idėjos. Abiejų produktų kūrėjų komandos dalyvavo ne tik „Technorama 2015“, bet ir konkurse „Idėja“, kurio vertinimo komisija merginų idėjas įvertino kaip itin perspektyvias.
Įdiegs ir navigacinę sistemą
„DOGLight“ – inovatyvūs antkakliai naminiams gyvūnams, gaminami iš patikimos „Reflexite“ atšvaitinės medžiagos. Produktas apsaugotų augintinį ne tik tamsiu paros metu, bet ir dieną – gyvūnėlis būtų puikiai matomas, o šeimininkas galėtų ramiai stebėti, kaip augintinis laksto lauke.
Antkaklyje taip pat ketinama įdiegti mobiliajam telefonui skirta aplikacija susietą navigacinę sistemą, kuri padėtų surasti pasiklydusį augintinį.
„Visi myli savo gyvūnus ir visiems yra labai skaudu, jeigu jie pasiklysta, pabėga ar jiems nutinka dar kažkas baisaus. Jau dabar žmonės perka antkaklius su GPS, antkaklius su atšvaitais, tačiau kaip atskirus daiktus. Mes norime šias dvi funkcijas sudėti į vieną antkaklį“, – pagrindinę šio produkto idėją apibūdina viena iš jo kūrėjų Aistė Burtiliūtė.
Neabejoja paklausa
Pasak merginų, toks produktas Lietuvoje būtų itin paklausus.
„Prekės paklausą didintų ir tai, jog Lietuvoje yra pakankamai daug tamsaus paros laiko. Su šia idėja dalyvavome ir patekome į Vilniaus universiteto organizuojamo konkurso „Idėja“ finalą. Nors pirmosios vietos iškovoti nepavyko, tačiau komisija mūsų produktą apibūdino kaip itin perspektyvų“, – priduria kita „DOGLight“ kūrėja Karolina Skersytė.
„DOGLight“ idėją merginos pradėjo vystyti dar mokykloje. Pasak jų, įstojus į KTU atsivėrė visos galimybės ją įgyvendinti.
„Įstojusios į universitetą toliau ją vystėme, o antrame kurse su ja jau pradėjome dalyvauti konkursuose. Jeigu ne mūsų dėstytoja Agnė Gadeikienė, tai tikriausiai net nežinotume, kad tokie konkursai vyksta. Ji mus nuolatos padrąsina“, – pasakoja KTU EVF marketingo studijų programos studentės.
Išdžiūsta per 5 minutes
Kitos KTU Marketingo studijų programos merginų – Dianos Donauskaitės, Viktorijos Rasimavičiūtės, Emilijos Penkauskaitės – komandos produktas – savaime išdžiūstantis rankšluostis „Quikiz“. Kūrėjų teigimu, tai yra kiekvienos namų šeimininkės ar sportininko svajonė.
„Quikiz“ – patobulintas itin švelnaus, odos nedirginančio, mediciniškai patikrinto pluošto rankšluostis, kurio viduje įmontuotas mechanizmas išdžiovina rankšluostį per 5 minutes. Tereikia tik paspausti mygtuką rankšluosčio kampe ir viduje esantis laidelių tinklas ima skleisti šilumą, taip išdžiovindamas rankšluostį.
„Pati gyvenu bendrabutyje ir susiduriu su problema, kad mano rankšluostis, kurį aš nuolatos naudoju, nespėja išdžiūti. Tad sugalvojome, kad savaime ir greit išdžiūstantis rankšluostis šią problemą puikiai išspręstų. Mūsų idėja unikali tuo, kad rankšluostis gali išdžiūti ir būdamas sulankstytas krepšyje“, – savo produkto išskirtinumą įvardija viena iš „Quikiz“ idėjos autorių E. Penkauskaitė.
Savaiminio išdžiūvimo savybė neleidžia rankšluostyje daugintis bakterijoms, pelėsiui, blogam kvapui ir užkerta kelią susirgti odos, lytiškai plintančioms ligoms ar net akių infekcijoms, kurias kelia minėti mikroorganizmai.
„Mes išsiaiškinome, kad net 90 proc. drėgnų rankšluosčių yra randamos tokios bakterijos, kurios sukelia viduriavimą, šlapimo ir kvėpavimo takų infekcijas, apsinuodijimą maistu, įvairius grybelius. Tad „Quikiz“ padėtų to išvengti“, – pasakoja Diana Donauskaitė.
Realu įvesti į rinką
Kol kas tiek rankšluostis „Quikiz“, tiek naminiams gyvūnams skirtas antkaklis „DOGLight“ – konceptualiajame lygmenyje išvystytos produktų idėjos. Tačiau jų autorės džiaugiasi, kad studijuoja būtent KTU – universitete, kur greitai galima gauti patarimų dėl technologinių produkto kūrimo subtilybių.
„Konceptualiame lygmenyje idėjos jau yra pilnai išvystytos. Dabar reikalingi technologai, kurie galėtų idėjas paversti realybe. Manau, būtent galimybė bendradarbiauti su kitų fakultetų studentais yra didžiausias jų studijavimo KTU privalumas“, – sako studenčių darbų vadovė, KTU EVF Marketingo katedros lekt. dr. Agnė Gadeikienė.
Pasak jos, tolesnės „DOGLight“ ir „Quikiz“ prekių idėjų vystymo perspektyvos priklauso nuo pačių studenčių. Svarbiausia, kad tai būtų tos idėjos, kuriomis jos labai tiki, apie kurių įgyvendinimą svajoja ir į kurių realizavimą įdeda visą savo energiją.
„Jei taip bus, esu įsitikinusi, šios prekės gali būti įvestos į rinką ir sėkmingai priimtos vartotojų“, – prognozuoja lekt. dr. A. Gadeikienė.