Kupiškio Povilo Matulionio progimnazijoje vyko NordPlus Junior projekto „STEM-real worlds“ 3-asis etapas
Rugsėjo 25 – spalio 1 dienomis Kupiškio Povilo Matulionio progimnazijoje vyko NordPlus Junior projekto „STEM-real worlds“ 3-asis etapas. Rugsėjo 25-ios vakarą į aktų salę susirinko po 12 mokinių ir 3 mokytojus iš Kupiškio Povilo Matulionio progimnazijos, Latvijos respublikos Pastende ir Estijos respublikos Võru Kreutzwaldi mokyklų. Progimnazijos neformalaus švietimo būrelis „Zbitkai“ ir jo vadovė D.Palionienė visiems susirinkusiems atliko keletą liaudiškų dainų bei pakvietė smagiai pažaisti lietuviškų žaidimų, vėliau visi šėlo žaisdami latviškus ir estiškus žaidimus.
Rugsėjo 26-sios dienos ryte mokiniai buvo suskirstyti į dvi grupes. Pirma grupė, vadovaujama dailės mokytojos L.Zinienės, lankstė, klijavo įvairias tarpvalstybines figūras ir kitus dirbinius iš plastmasinių šiaudelių. Kita grupė, vadovaujama dailės mokytojos L.Riaubienės, lipdė meninius dirbinius iš molio. Dirbiniai eksponuoti progimnazijos aktų salėje. Po pietų projekto dalyvius savivaldybės posėdžių salėje priėmė rajono meras Dainius Bardauskas. Jis pateikė trumpą rajono charakteristiką, pasidžiaugė, kuo rajonas žymus Rytų Aukštaitijoje. Vėliau mokiniai smagiai leido laiką pas projekto partnerius Kupiškio jaunime centre, kur išbandė jėgas ant laipiojimo sienos, kepė saldumynus ir žaidė stalo žaidimus.
Rugsėjo 27-ąją dieną, trečiadienį, projekto dalyviai lankėsi Gražutės regioniniame parke Zarasų rajone: dviračiais keliavo po Salako apylinkes, atliko edukacines užduotis, skaičiavo, matavo ir ieškojo įvairių gamtos objektų, apžiūrėjo lankytojų centro ekspozicijas, žavėjosi mokytojos V. Žilinskienės nuoširdžiu pasakojimu apie „Jūrų muziejaus“ eksponatus ir jų atsiradimo istorijas bei akmenine Salako miestelio bažnyčia. Grįždami namo aplankė Lietuvoje unikalų ir analogų neturintį statinį – Zarasų apžvalgos ratą. Jis yra 17 metrų aukščio ir net 34 metrų pločio, nuo jo atsiveria įspūdingas vaizdas į Zaraso ežerą bei Zarasų miesto apylinkes.
Rugsėjo 28-ąją dieną NordPlus Junior projekto „STEM-real worlds“ dalyviai pasinėrė į tyrimų veiklas. Chemijos kabinete mokiniai, vadovaujami chemijos mokytojos R.Stankevičienės, tyrė įvairių telkinių vandenį, naudodami reagentus. Rezultatus aprašė tam skirtose formose. Tuo metu biologijos kabinete mokiniai, vadovaujami biologijos mokytojos A.Kairaitienės, mikroskopais tyrinėjo vandens telkiniuose gyvenančius gyvius. Po to kiekviena grupė aktų salėje visiems projekto dalyviams pristatė nuveiktus darbus. Pristatymams pasibaigus vyko prie Kupiškio marių, kur grožėjosi „Uošvės liežuvyje“ pasodintais medžiais ir krūmais, susipažino su jų įvairove, rūšimis, augimo ypatumais. Vakare varžėsi ekologinėse ir sportinėse estafetėse, išbandė rankos taiklumą šaudymo varžytuvėse.
Rugsėjo 29-ąją, penktadienį, ryte, projekto dalyviai susipažino su UAB „Durpeta“ veikla: lankėsi durpyne, gamybinėse patalpose, stebėjo produkcijos gamybos procesą. Po pietų mokinius į žygį po Šimonių girią pakvietė Kupiškio miškų urėdijos Šimonių girininkijos gamtininkas ir eigulys Eugenijus Šukys. Jis dalyvius supažindino su girios augmenija, gyvūnija, istorinėmis girios vietomis. Vėlyvą popietę vyko į Anykščių rajoną, kur pasivaikščiojo medžių lajų lygyje, iš 34 metrų apžvalgos aikštelės apžvelgė apdainuotąjį Anykščių šilelį, grožėjosi Šventosios upės vingiais, aukščiausios Lietuvoje Šv. Mato bažnyčios bokštais.
Rugsėjo 30-ąją, šeštadienį, NordPlus Junior projekto „STEM-real worlds“ dalyviai skirstėsi į dvi grupes. Pirmoji grupė vadovaujama, informacinių technologijų mokytojo R.Latvio ir anglų kalbos mokytojo M.Biloto, planšetinių kompiuterių pagalba mokėsi surasti ir susisteminti informaciją skaitmeniniuose žemėlapiuose. Tuo metu antroji grupė vyko į Kupiškio technologijos ir verslo mokyklą, į tradicinę rudens derliaus šventę-parodą „Derlius 2017“, kuriose susipažino su Kupiškio rajono amatais, konditerijos ir kulinarijos gaminiais. Baigiamajame vakare, kuris vyko kavinės „Janta“ didžiojoje salėje, mokiniai ir mokytojai prisiminė ir įvertino visų trijų etapų veiklas, jų sėkmes, nesėkmes, problemas ir trikdžius, išgrynino kryptis, kurias realizuos naujuose NordPlus projektuose.
Projekte atliktos kūrybiškos užduotys, biologiniai ir cheminiai tyrimai. Su ekologija, technologijomis ir menais susijusios veiklos padėjo mokiniams iš naujo atrasti gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką, plėtoti kūrybiškumą, stiprinti probleminį mąstymą, mokymosi motyvaciją. Žinoma, kalbų tobulinimas, komandinis darbas, draugiškų šalių pažinimas, nuoširdus bendravimas lydėjo per visus tris projekto etapus.