Kuriami pedagogų rengimo centrai
Pradedami kurti trys nacionaliniai mokytojų rengimo centrai Kaune, Vilniuje ir Šiauliuose. Kaune bus formuojamas naujas mokytojų rengimo centras, kurį kartu kurs Vytauto Didžiojo (VDU) ir Lietuvos edukologijos (LEU) universitetai. Vilniuje pedagogų rengimo centru siekia tapti Vilniaus universitetas. Dar vienas centras veiks Šiauliuose.
Valstybė tikslingai rems visų trijų mokytojų rengimo centrų studijų programų atnaujinimą, mokslinės kompetencijos centrų stiprinimą.
„Pedagogų rengimo atnaujinimas yra vienas iš aukštojo mokslo reformos tikslų. Šių valstybei ypač reikalingų specialistų rengimas turi vykti darniai, sutelkus geriausias tyrėjų ir dėstytojų pajėgas plačios aprėpties universitetuose. Trijuose centruose sutelkiami žmogiškieji ir finansiniai ištekliai ir atsiranda daugiau galimybių siūlyti šio laikmečio iššūkius ir tarptautinius standartus atitinkančias studijų programas, kviestis dėstytojų iš užsienio. Mokytojų rengime ir profesijoje reikalingas esminis atsinaujinimas, su naujų centrų steigimu siejame didelius lūkesčius”, – sako švietimo ir mokslo viceministras Giedrius Viliūnas.
Trijų pedagogus rengiančių centrų Vilniuje, Kaune ir Šiauliuose kūrimas numatytas Seimo patvirtintame valstybinių universitetų tinklo optimizavimo plane. Centrų sukūrimas sudarys prielaidas Švietimo ir mokslo ministerijos parengto Pedagogų rengimo modelio įgyvendinimui.
Esminiai naujos pedagogų rengimo sistemos pokyčiai – sustiprinta kandidatų į pedagoginės krypties studijų programas atranka ir pedagoginės stažuotės pirmaisiais darbo metais mokykloje įvedimas. LAMA BPO duomenimis, 2017 metais Lietuvoje pedagogus rengia 16 aukštųjų mokyklų ir yra registruota daugiau nei šimtas švietimo ir ugdymo studijų krypties programų. Skaičiuojama, kad kasmet įstoja mokytis apie 1000 studentų, tačiau vos ketvirtadalis absolventų po studijų baigimo dirba mokytojais, o 2015–2016 m. 50 proc. mokytojų buvo vyresni nei 50 metų.
„Valstybė privalo planuoti ir prognozuoti, kiek ir kokių pedagogų mums reikės, įvertinant demografines, socialines ir ekonomines visuomenės vystymosi tendencijas. Visuomenės lūkesčiai švietimui tik auga, todėl šioje srityje profesionalių specialistų rengimui sutelktume visą edukologijos mokslo potencialą. Siekiame, kad pedagogikos studijas rinktųsi labiausiai motyvuoti ir tokiam darbui pasirengę žmonės. Todėl ir kaita pedagogų rengimo sistemoje remiasi ne tik šalies potencialu, bet ir pažangiausia pasaulio praktika“, – teigia G. Viliūnas.
Į pedagogikos studijas 2017 m. priimti 1052 studentai: 295 – kolegijose, 400 – bakalauro studijose universitetuose, 83 – magistro studijose universitetuose, 274 – profesinės studijose universitetuose.