22 liepos, 2019

Kuris krovinių svetur gabenimo variantas – priimtiniausias Lietuvos įmonėms?

Transporto verslas Lietuvoje – vienas perspektyviausių, generuojantis ženklią šalies BVP dalį (2018 m. duomenimis – daugiau nei 13 proc.). Žurnalo „Forbes“ pateikiama informacija, transporto vadybininkai tarptautinėje darbo rinkoje ir toliau išliks vieni populiariausių ir dažniausiai įdarbinamų specialistų. Daugelis svajoja ir apie nuosavą logistikos verslą, tačiau norint jį steigti, reikia gana didelių pradinių investicijų. Įsteigusieji krovinių vežimo verslą gana greitai randa klientų: didžiajai daliai prekes gaminančių ar tarpininkaujančių įmonių reikia pasirinkti finansiškai naudingiausią krovinių gabenimo variantą. Galima rinktis vieną iš šių:

  1. Ieškoti transporto kroviniams ar krovinių turimam transportui per tarptautines transporto biržas.
  2. Įsigyti naują ar naudotą transportą patiems.
  3. Rinktis vilkikų nuomą.
  4. Sudaryti sutartis su krovinių vežimo kompanijomis.

Kokių galimybių siūlo tarptautinės transporto biržos?

Kuro kainos, atlyginimai vairuotojams, vilkikų eksploatacija sudaro didžiąją krovinių vežimo verslo sąnaudų dalį, tad verslui neišvengiamai teko rasti būdų veiklai optimizuoti. Mūsų šalyje prieš beveik 2 dešimtmečius pradėtos steigti transporto biržos – tarpininkės tarp krovinių siuntėjų ir gavėjų. Šiandien žinomiausia ir pagrindinė transporto birža Lietuvoje – www.cargo.lt. Biržų funkcija – padėti įmonėms išvengti reisų be krovinio, greičiau rasti krovinių turimam transportui ar vežėjus, gabenančius krovinius reikiama kryptimi. Transporto biržose paslaugas siūlo patikimos kompanijos – įvairių incidentų, kai kroviniai dingsta arba būna apgadinami, pasitaiko itin retai.

Kada verta įsigyti nuosavus vilkikus?

Viena iš alternatyvų – įsteigti nuosavą transporto parką, kuris išgabentų įmonės produkciją svetur ar įsivežtų reikiamų žaliavų iš užsienio. Jei įmonė – nauja ir jos vadovybė nusprendžia pirkti naujus vilkikus, neišvengiamai tenka bendradarbiauti su bankais, kreditų ar lizingo bendrovėmis, kurios naują verslą vertina gana skeptiškai ir paskolas išduoda tik pavienėms bendrovėms.

Pigesnis variantas – įsigyti naudotą transportą, kurio eksploatacija – brangesnė, o patys vilkikai dažniau genda. Vilkikus įsigyti verta stambioms gamybinėms įmonėms, kurios gali savarankiškai išlaikyti transporto parką ir pačios tapti paslaugų teikėjomis – vilkikams grįžtant iš reiso pasiūlyti krovinių gabenimo paslaugas ir kitoms įmonėms.

Krovininio transporto nuoma: kiek tai verta dėmesio paslauga?

Populiarėja ne tik lengvųjų automobilių, bet ir vilkikų nuoma, tačiau renkantis šią paslaugą reikia labai gerai paskaičiuoti, ar investicijos atsipirks: už apynaujo vilkiko nuomą teks mokėti apie 2000 Eur/mėn., o ir omenyje reikėtų turėti tai, kad per metus taikomas 150 tūkst. km limitas. Didelę dalį sąnaudų sudaro atlyginimai vairuotojams, tad, susumavus visas išlaidas, pelnas labai retai kada viršija lūkesčius.

Tiekimo grandinės funkciją atliekančios transporto įmonės

Į Lietuvą vis labiau skverbiasi verslo modelis, kai daugelis įmonės funkcijų ir darbų perduodami kitoms įmonėms: samdomi buhalteriai, rinkodaros specialistai, valymo, krovinių vežimo ir kitos įmonės ar pavieniai specialistai, susitelkiant į pagrindinę įmonės veiklą.

Nemažai įmonių teikia ir krovinių vežimo paslaugas. Daugelis jų turi numatytus maršrutus į ES šalis ir vykdo reguliarius reisus numatytomis savaitės dienomis. Vienas didžiausių šių įmonių privalumų – pastovumas, užtikrintumas. Daugiausiai jos perveža dalinių krovinių, tačiau paslaugos kainuoja gana brangiai. Įkainiai dar labiau išauga prireikus krovinius gabenti skubiai, nenumatytais maršrutais, prireikus vežti stambiagabaričius ar pavojingus (ADR) krovinius.

Tad, apibendrinant, nuosavo transporto įsigijimas arba krovininių automobilių nuoma – mažiau patrauklios alternatyvos Lietuvos rinkoje, kurioje vyrauja mažos įmonės. Brangias krovinių vežimo įmonių paslaugas, kai kainos dar labiau kyla prireikus skubių paslaugų ar gabenant pavojingus bei stambiagabaričius krovinius, po truputį išstumia virtualiosios transporto biržos, kuriose galima rasti pigesnių pasiūlymų operatyvesniam krovinių gabenimui.

Automobilių nuoma  https://www.adcrent.com/automobiliu-nuoma-vilniuje/


9 kovo, 2025

Automobilių padangos yra vienas svarbiausių transporto priemonės elementų, užtikrinančių saugumą ir komfortą kelionės metu. Šiandien vis daugiau vairuotojų renkasi padangas […]

7 kovo, 2025

Penktadienį Vilniuje prasideda pavasario pradžią simbolizuojanti, tris dienas truksianti Kaziuko mugė. Kaip skelbia mugės organizatoriai, šių metų mugės tema – […]

7 kovo, 2025

Per pastaruosius trejus metus Birštone augantis turistų srautas ir nuosekliai plėtojama apgyvendinimo, sveikatinimo bei kita turizmo infrastruktūra atnešė džiugių permainų […]

6 kovo, 2025

Europos centrinis bankas (ECB) ketvirtadienį dar kartą sumažino palūkanų normas, kad paskatintų sunkumų kamuojamą euro zoną, tačiau leido suprasti, kad […]

EPA-ELTA nuotr.
6 kovo, 2025

1990-ųjų pradžioje buvau jaunas Tarptautinio valiutos fondo (TVF) ekonomistas pagrindiniame politikos formavimo departamente. Tuo metu vykdavau į TVF misijas Bulgarijoje, […]

2 kovo, 2025

Vizitinė kortelė – tai daugiau nei tik kontaktinė informacija ant popieriaus. Ji yra pirmasis įspūdis apie jus ir jūsų verslą, […]

28 vasario, 2025

 Gyventojams, dėl pernai vasarą kilusios elektros neturėjusiems ilgiau nei 72 valandas, tinklus prižiūrintis „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) jau išmokėjo beveik […]

26 vasario, 2025

Pirmąjį metų mėnesį bendras krovos kiekis Klaipėdos uoste, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 5 proc. Anot uosto, daugiausia […]

25 vasario, 2025

Darbo užmokesčio atotrūkis tarp vyrų ir moterų Lietuvoje 2024 m. siekė 13 proc., teigia „Sodros“ Statistikos, analizės ir prognozės skyriaus […]

25 vasario, 2025

Internetinių svetainių kūrimo platforma „Wix“ Lietuvoje Vilniuje steigia naują dizaino centrą „Vilnius Design Studio“.  Kaip rašoma pranešime, naujasis Vilniaus dizaino […]

25 vasario, 2025

Renkantis tinkamas padangas automobiliui, svarbu atsižvelgti ne tik į jų dydį ir sezoniškumą, bet ir į gamintoją. Skirtingi gamintojai siūlo […]

24 vasario, 2025

Lietuvai ir kitoms Baltijos šalims kiek daugiau nei prieš dvi savaites prisijungus prie Vakarų tinklų, Vilkaviškio rajone pirmadienį pradėtos demontuoti […]

Leonardas Marcinkevičius
21 vasario, 2025

Pirmajame Vyriausybės inicijuotos Maisto tarybos posėdyje be procedūrinių diskusijų, suskubta analizuoti maisto tiekimo grandinę. Prieš užsiimant kaštų ar konkrečių prekių […]

21 vasario, 2025

Penktadienį, prieš pirmąjį naujai sukurtos Maisto tarybos posėdį, jai vadovaujantis žemės ūkio ministras Ignas Hofmanas teigia, kad siekiant rasti greito […]

Kurtuvėnų žirgynas. 2023 m. L. Bimbirienės nuotr.
20 vasario, 2025

Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM) ketvirtadienį pranešus, kad atsistatydina abu jos deleguoti „Lietuvos žirgyno“ valdybos nariai, šios pirmininkas Juozas Rimkevičius Eltai […]

20 vasario, 2025

Pagrindinėje šalies automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda trečiadienį atidarytas pirmasis elektromobilių įkrovimo parkas Raseinių rajone, pranešė savivaldybė. Naujajame įkrovimo parke vienu metu galės […]

19 vasario, 2025

Vyriausybė nusprendė steigti specialią komisiją biurokratijai verslo sektoriuje mažinti. Tai numatyta Vyriausybės trečiadienį priimtame nutarime. Naujoji Perteklinių reikalavimų verslui šalinimo […]

19 vasario, 2025

2025-01-24 UAB „Lerenta“ ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – APVA) pasirašė finansavimo sutartį dėl tikslinės […]

19 vasario, 2025

Elektronikos atliekų tvarkymo įmonė „Supportive Electronic Service“ šiemet planuoja statyti naują gamyklą Širvintų rajone, praneša „Verslo žinios“.  Gamybiniai pastatai bus […]

Panevėžio centras
19 vasario, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) šiemet savivaldybių infrastruktūros projektams paskirstys daugiau kaip 16,27 mln. eurų. „Regionų stiprinimas – tai vienas […]

Regionų naujienos