22 liepos, 2019

Kuris krovinių svetur gabenimo variantas – priimtiniausias Lietuvos įmonėms?

Transporto verslas Lietuvoje – vienas perspektyviausių, generuojantis ženklią šalies BVP dalį (2018 m. duomenimis – daugiau nei 13 proc.). Žurnalo „Forbes“ pateikiama informacija, transporto vadybininkai tarptautinėje darbo rinkoje ir toliau išliks vieni populiariausių ir dažniausiai įdarbinamų specialistų. Daugelis svajoja ir apie nuosavą logistikos verslą, tačiau norint jį steigti, reikia gana didelių pradinių investicijų. Įsteigusieji krovinių vežimo verslą gana greitai randa klientų: didžiajai daliai prekes gaminančių ar tarpininkaujančių įmonių reikia pasirinkti finansiškai naudingiausią krovinių gabenimo variantą. Galima rinktis vieną iš šių:

  1. Ieškoti transporto kroviniams ar krovinių turimam transportui per tarptautines transporto biržas.
  2. Įsigyti naują ar naudotą transportą patiems.
  3. Rinktis vilkikų nuomą.
  4. Sudaryti sutartis su krovinių vežimo kompanijomis.

Kokių galimybių siūlo tarptautinės transporto biržos?

Kuro kainos, atlyginimai vairuotojams, vilkikų eksploatacija sudaro didžiąją krovinių vežimo verslo sąnaudų dalį, tad verslui neišvengiamai teko rasti būdų veiklai optimizuoti. Mūsų šalyje prieš beveik 2 dešimtmečius pradėtos steigti transporto biržos – tarpininkės tarp krovinių siuntėjų ir gavėjų. Šiandien žinomiausia ir pagrindinė transporto birža Lietuvoje – www.cargo.lt. Biržų funkcija – padėti įmonėms išvengti reisų be krovinio, greičiau rasti krovinių turimam transportui ar vežėjus, gabenančius krovinius reikiama kryptimi. Transporto biržose paslaugas siūlo patikimos kompanijos – įvairių incidentų, kai kroviniai dingsta arba būna apgadinami, pasitaiko itin retai.

Kada verta įsigyti nuosavus vilkikus?

Viena iš alternatyvų – įsteigti nuosavą transporto parką, kuris išgabentų įmonės produkciją svetur ar įsivežtų reikiamų žaliavų iš užsienio. Jei įmonė – nauja ir jos vadovybė nusprendžia pirkti naujus vilkikus, neišvengiamai tenka bendradarbiauti su bankais, kreditų ar lizingo bendrovėmis, kurios naują verslą vertina gana skeptiškai ir paskolas išduoda tik pavienėms bendrovėms.

Pigesnis variantas – įsigyti naudotą transportą, kurio eksploatacija – brangesnė, o patys vilkikai dažniau genda. Vilkikus įsigyti verta stambioms gamybinėms įmonėms, kurios gali savarankiškai išlaikyti transporto parką ir pačios tapti paslaugų teikėjomis – vilkikams grįžtant iš reiso pasiūlyti krovinių gabenimo paslaugas ir kitoms įmonėms.

Krovininio transporto nuoma: kiek tai verta dėmesio paslauga?

Populiarėja ne tik lengvųjų automobilių, bet ir vilkikų nuoma, tačiau renkantis šią paslaugą reikia labai gerai paskaičiuoti, ar investicijos atsipirks: už apynaujo vilkiko nuomą teks mokėti apie 2000 Eur/mėn., o ir omenyje reikėtų turėti tai, kad per metus taikomas 150 tūkst. km limitas. Didelę dalį sąnaudų sudaro atlyginimai vairuotojams, tad, susumavus visas išlaidas, pelnas labai retai kada viršija lūkesčius.

Tiekimo grandinės funkciją atliekančios transporto įmonės

Į Lietuvą vis labiau skverbiasi verslo modelis, kai daugelis įmonės funkcijų ir darbų perduodami kitoms įmonėms: samdomi buhalteriai, rinkodaros specialistai, valymo, krovinių vežimo ir kitos įmonės ar pavieniai specialistai, susitelkiant į pagrindinę įmonės veiklą.

Nemažai įmonių teikia ir krovinių vežimo paslaugas. Daugelis jų turi numatytus maršrutus į ES šalis ir vykdo reguliarius reisus numatytomis savaitės dienomis. Vienas didžiausių šių įmonių privalumų – pastovumas, užtikrintumas. Daugiausiai jos perveža dalinių krovinių, tačiau paslaugos kainuoja gana brangiai. Įkainiai dar labiau išauga prireikus krovinius gabenti skubiai, nenumatytais maršrutais, prireikus vežti stambiagabaričius ar pavojingus (ADR) krovinius.

Tad, apibendrinant, nuosavo transporto įsigijimas arba krovininių automobilių nuoma – mažiau patrauklios alternatyvos Lietuvos rinkoje, kurioje vyrauja mažos įmonės. Brangias krovinių vežimo įmonių paslaugas, kai kainos dar labiau kyla prireikus skubių paslaugų ar gabenant pavojingus bei stambiagabaričius krovinius, po truputį išstumia virtualiosios transporto biržos, kuriose galima rasti pigesnių pasiūlymų operatyvesniam krovinių gabenimui.

Automobilių nuoma  https://www.adcrent.com/automobiliu-nuoma-vilniuje/


21 balandžio, 2025

Šešios Lietuvos vietovės: Niūronys, Marcinkonys, Merkinė, Palūšė, Plateliai ir Žagarė pretenduoja tapti geriausiais turizmo kaimais pasaulyje. Jos pateikė savo kandidatūras […]

18 balandžio, 2025

„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai […]

15 balandžio, 2025

Startuolis – tai ne tik naujas verslas, bet ir nauja idėja, drąsūs sprendimai bei inovatyvus požiūris į rinką. Būtent todėl […]

8 balandžio, 2025

Balandžio 8 d. Ignalinos rajono savivaldybėje vyko Verslo forumas, kurį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Rūmų generalinis direktorius […]

Kiek galite sutaupyti įsirengę saulės elektrinę su APVA parama / pexels.com nuotr.
7 balandžio, 2025

Įsirengti saulės elektrinę su APVA (Aplinkos projektų valdymo agentūros) parama – tai ne tik puiki galimybė sumažinti elektros sąskaitas, bet […]

5 balandžio, 2025

Pirmasis šių metų ketvirtis pažymėtas išaugusiu įvykusių viešųjų Turto banko aukcionų skaičiumi, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Per […]

3 balandžio, 2025

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ tapo pirmąją aviakompanija Europoje, per metus skraidinusia 200 mln. keleivių. Per finansinius metus, kurie baigėsi […]

31 kovo, 2025

Kasmet technologijų entuziastai laukia naujausių išmaniųjų telefonų modelių, o Apple iPhone serija išlieka viena populiariausių pasirinkimų rinkoje. Vienas naujausių modelių […]

31 kovo, 2025

Geros naujienos šiauliečiams. „Kavos Draugas“ plečiasi ir atidaro jau šeštąją fizinę parduotuvę Lietuvoje – šįkart Šiauliuose. Nuo šiol bus dar […]

27 kovo, 2025

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad oficialiai baigtas Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros projektas, kuris pradėtas 2023 metų pabaigoje. […]

26 kovo, 2025

Vyriausybei pritarus, keturi ministrai pasirašė susitarimą su bendrove „ORLEN Lietuva“. Susitarimas numato Lietuvos įsipareigojimų investiciniam projektui vykdymą, kurių praėjusi Vyriausybė […]

26 kovo, 2025

Pirmoji tokia krovimo stotelė bus pastatyta Varėnoje, kurią, pagal su „LTG Infra” pasirašytą sutartį, suprojektuos ir įrengs UAB „Fima”. Tai […]

25 kovo, 2025

2025 metai žada reikšmingus pokyčius rinkodaros pasaulyje, kuriuos lemia spartus technologijų vystymasis, vartotojų elgsenos transformacija ir stiprėjantis dėmesys tvarumui. Šiame […]

25 kovo, 2025

Ką pirmiausia įsivaizduojate išgirdę žodį „sandėliukas“? Galbūt močiutės uogienių prikrautas lentynas, senas padangas, dėžes su žaislais ar laikraščiais ir specifinį […]

25 kovo, 2025

Spartūs technologiniai pokyčiai ir negailestinga globali konkurencija kelia didelių iššūkių Europos Sąjungos automobilių pramonei. Todėl kovo pradžioje Europos Komisija pristatė […]

24 kovo, 2025

Kovo 21 d. Lietuvos miško ir žemės savininkų asociacijos Ignalinos skyriaus iniciatyva Ignalinos rajono savivaldybės konferencijų salėje surengta Aukštaitijos miško […]

21 kovo, 2025

Taigi, koks turi būti interneto greitis? Lietuvos interneto greitis yra vienas greičiausių pasaulyje, ypač kai kalbama apie šviesolaidinį internetą. Štai […]

20 kovo, 2025

Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos, tęsdama europinių ungurių išteklių atkūrimo Lietuvoje darbus, šiemet sėkmingai įsigijo 610 kg […]

20 kovo, 2025

„Via Lietuva“ pradėjo šių metų pradžioje Seimo priimto Kelių įstatymo pakeitimo vykdymą. Pakeitimuose numatyta, kad valstybinės reikšmės rajoniniai keliai, einantys […]

20 kovo, 2025

Klaipėdos r., Ginduliuose, Malūno g. 1, duris atvėrė naujas greitojo maisto restoranas, sujungiantis du Lietuvoje puikiai žinomus ženklus – „Express […]

Regionų naujienos