„Lidl“ žingsniai Gargžduose: nori kurtis centre, bet valdininkai nemato jokios naudos miestui
Vokiečių kapitalo prekybos tinklas „Lidl Lietuva“ susidomėjo dar viena autobusų stotimi. Tiksliau, įsikūrimu vietoje jos. Šį kartą – Gargžduose. Skelbiama, kad Klaipėdos rajono savivaldybė jau pradėjo derybas su prekybos tinklo atstovais. Tačiau valdininkai išgirstais siūlymais kol kas nesusižavėjo.
Prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ atstovai susitikime su Klaipėdos rajono savivaldybės darbuotojais pateikė pirminius pasiūlymus. Kol kas juos domina dvi vietos pačiame miesto centre: autobusų stotis ir teritorija šalia planuojamo statyti baseino Dariaus ir Girėno gatvėje. Gargžduose norima pastatyti parduotuvę su 130 automobilių stovėjimo vietų aikštele.
Nors vietos žiniasklaida parduotuvės atėjimą vadina „laime“ ir tikisi, kad „gargždiškiai ir rajono gyventojai artimiausiu metu galės nebepavydėti Klaipėdai ir Kretingai pigesnių maisto produktų parduotuvės „Lidl“, Klaipėdos rajono savivaldybės Turto valdymo skyriaus vedėjas Audrius Kampas, kalbėdamas su 15min, neatrodė sužavėtas išgirstais pasiūlymais.
„Jie („Lidl Lietuva“, – 15min past.) pristatė savo idėjas. Jiems būtų gerai, jei savivaldybė juos laikytų inkubatoriuje, papopintų ir šiltai pasodintų. Bet ką jie duotų savivaldybei ir kaip pagražintų miestą – apie tai nebuvo kalbama“, – teigė A.Kampas.
Namuose nori įvesti savo tvarką
Apie tai, kiek prekybos tinklas galėtų investuoti, skyriaus vedėjo teigimu, taip pat nebuvo kalbama.
Nors tikimasi, kad prekybos tinklo atėjimas sukurs daugiau darbo vietų, kol kas išgirsti pasiūlymai savivaldybės klerkų netenkina.
„Savivaldybė iš prekybos tinklo galėtų norėti gražiai sutvarkytos erdvės ir mokamų mokesčių, darbo vietų. Naujai atėjęs verslininkas, jei kurs darbo vietas ir mokės mokesčius, visada yra smagu, bet mums lieka galvos skausmas – stotis. Reikia išspręsti jos klausimą. Jie labai gražiai išdėstė tai, kas jiems reikalinga, o mus ne visai tai tinka“, – dėstė valdininkas.
A.Kampas ironizuodamas aiškino, ko nori „Lidl Lietuva“ iš rajono savivaldybės.
„Jie siūlo išsikraustyti iš savo buto, o mes jūsų bute padarysime tai, ko mums reikia ir dar kaimynų miegamąjį paimsime. O jūs pritarkite. Nelabai mačiau, kur mums būtų didelė nauda. Žinoma, tai buvo pirmasis susitikimas, jie konkretizuos savo pasiūlymus, gal su politikais pradės kalbėti ir tada gal bus prieitas koks nors kompromisas“, – sakė jis.
Tiesa, jei prekybos tinklas sutvarkytų stoties infrastruktūrą ir ten įrengtų parduotuvę, tokios sąlygos tenkintų savivaldybę.
Ne pirmas bandymas rekonstruoti
A.Kampas priminė, kad 2009 metais buvo parengtas Gargždų autobusų stoties detalusis planas, kuriuo norėta ją rekonstruoti, gerokai išplėsti. Planuota, kad čia galėtų būti ne tik stotis, bet ir įrengtos komercinės ir administracinės patalpos.
Jo teigimu, apie tai, kad stoties vietoje galėtų įsikurti kitas prekybos tinklas, kalbėta dar prieš krizę, tačiau tuomet taip ir nebuvo priimtas politinis sprendimas.
„Kažkada ir su „Rimi“, ir su „Iki“ svarstėm, bet ten patys nesusikalbėjome. Tačiau čia buvo kalbama dar iki 2008 metų. „Lidl“ siūlyta dar prieš dvejus metus, tačiau jie tuomet nesutiko. O dabar dairosi į Gargždus ir gal ateis į kurią nors vietą. Bet tie pasiūlymai, kuriuos jie pristatė, nesužavėjo“, – sakė A.Kampas.
Anksčiau žiniasklaida skelbė, kad bendrovė „Stotis“ neišsilaiko iš pravažiuojančių autobusų mokesčio, todėl yra priversta nuomoti automobilių aikštelę ir patalpas autobusų stotyje. A.Kampo teigimu, dabar yra išnuomota apie du trečdaliai autobusų stoties patalpų. Be to, autobusų stotis turi kelis akcininkus: Klaipėdos rajono savivaldybei priklauso 51,84 proc. akcijų, plungiškiams verslininkams, bendrovė „Plungupė“, – 46,48 proc., o po 0,84 proc. akcijų turi du privatūs asmenys.
„Lidl“ prekybos tinklo atstovai tik patvirtino, kad domisi investicijomis Gargžduose, tačiau nuo išsamesnių komentarų susilaiko.
„Galime patvirtinti, jog Gargždai yra mūsų bendrovę dominančių miestų sąraše. Vis dėlto tikimės, kad geranoriškai suprasite mūsų nuostatą nekomentuoti klausimų, susijusių su įmonės plėtros strategija. Tačiau apie kiekvienos naujos parduotuvės atidarymą iš anksto informuosime tiek žiniasklaidą, tiek savo bendruomenę socialiniuose tinkluose“, – atsiųstame atsakyme tikino bendrovės „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovė Agnė Dalia Gaižauskienė.
Domisi ir kita stotimi
Primename, kad tai ne pirmas miestas, kuriame vietoje autobusų stoties gali iškilti „Lidl“ parduotuvė. Šilutės valdžia, norėdama į miesto centrą perkelti autobusų stotį, verslui pasiūlė investuoti į teritoriją. Šia galimybe susidomėjo būtent „Lidl Lietuva“, tačiau jos pasiūlymai taip pat kol kas savivaldybės netenkina.
„Lidl“ nori nusipirkti teritoriją ir ten pastatyti parduotuvę, tačiau atsisako autobusų stoties. Mes reikalaujame, kad autobusų parkas būtų iškeltas. Mus tenkintų jų pasiūlymas, jeigu „Lidl“ sugebėtų rasti vietą, kur iškelti mūsų autobusų parką arba pastatyti naujoje teritorijoje stotį“, – anksčiau 15min komentavo Savivaldybės administracijos direktorius Sigitas Šeputis.