Lietuva skatins eksportą į Taivaną per e. prekybą
Kitų metų pavasarį verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“ padės Lietuvos įmonėms pradėti elektroninę prekybą Taivano rinkoje. Lietuviškiems verslams bus sudaryta galimybė atsidurti vienoje didžiausių Taivano e. prekybos platformų „PC Home“.
„Lietuvos eksportas į Taivaną iki šiol buvo nedidelis, šioje rinkoje po truputį įsitvirtina keli lietuviški produktai, skirti plačiam vartojimui, ypač Lietuvos maisto ir gėrimų prekės ženklai. Tikimės, kad naujas „Verslios Lietuvos“ inicijuotas projektas prisidės prie platesnio lietuviškų prekių asortimento pristatymo Taivano gyventojams ir lietuviški produktai taps aukštos kokybės, gero skonio ir tvarumo sinonimais“, – sako Rasa Uždavinytė, „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento vadovė.
Anot jos, reikia išnaudoti ir sustiprinti užsimezgusį šiltą ryšį su sala, o elektroninė prekyba yra vienas paprasčiausių būdų greitai atsidurti naujoje rinkoje ir per trumpą laiką turėti apčiuopiamą rezultatą. „Manome, kad Taivane paklausos turėtų sulaukti lietuviški maisto ir gėrimų produktai, kosmetika, drabužiai ir tekstilės gaminiai, tad prekyba per Taivano e. kanalus gali tapti puikiu startu toliau įsitvirtinti šiame regione“, – sako R. Uždavinytė.
„Versli Lietuva“ kartu su e. komercijos platforma „PC Home“ padės projekto dalyviams įeiti į Taivano rinką ir e. komercijos platformą per vietinius importuotojus. „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento vadovė pažymi, kad kol kas didžiausias iššūkis spartesniam lietuviško verslo įsitvirtinimui šioje Pietryčių Azijos rinkoje yra menkas Lietuvos verslo žinomumas, todėl taip pat planuojama įgyvendinti rinkodaros ir viešųjų ryšių kampaniją, kuria bus siekiama pristatyti Lietuvos verslo stiprybes ir stiprinti šalies įvaizdį.
„Nors ir tolima rinka, tačiau Taivanas turėtų būti viena patraukliausių azijietiškų eksporto krypčių lietuviškiems verslams, nes tai yra viena turtingiausių pasaulio ekonomikų, pasižyminti aukšta gyventojų perkamąja galia. Palyginti su kai kuriomis kitomis Azijos šalimis, tai yra aprėpiama rinka, o jos atskiri segmentai, tokie kaip maistas ir gėrimai, sparčiai plečiasi ir auga. Be to, Taivano gyventojai mielai domisi ir išbando užsienietiškas prekes, jų stiliui ir skoniui didelę įtaką daro vakarietiška kultūra. Visos šios sąlygos yra palankios lietuviškų produktų eksportui į Taivano rinką“, – sako R. Uždavinytė.
„Verslios Lietuvos“ projekte norinčioms dalyvauti lietuviškos įmonėms bus skelbiama atranka jau šį mėnesį. Gruodžio 16 d. specialaus renginio apie e. komercijos galimybes Taivane metu platformos „PC Home“ atstovai pristatys šį e. prekybos kanalą, jo privalumus ir potencialą. Planuojama, kad įmonių atranka, sutarčių pasirašymas ir logistikos planavimas bei įgyvendinimas gali užtrukti iki pavasario.
Lietuvos statistikos departamento duomenimis, per pirmą 2021 m. pusmetį lietuviškos kilmės eksportas į Taivaną sudarė 10 mln. eurų, 7,2 proc. daugiau nei per ankstesnį tokį patį laikotarpį. Didžiąją dalį eksporto sudarė optiniai prietaisai (24 proc.), mediena ir jos gaminiai (22 proc.), chemijos pramonės produktai (17 proc.) ir maisto produktai (6 proc.). 2020 m. į Taivaną eksportuota lietuviškos kilmės prekių už 15 mln. eurų. „Verslios Lietuvos“ analitikų atlikta perspektyvių sektorių analizė rodo, kad didžiausią potencialą šioje rinkoje turi chemijos pramonės produktai, pagrindinių metalų gaminiai, įvairios mašinos ir įrengimai, drabužių gamyba ir tekstilės gaminiai, maisto produktai.