Lietuvos debesija pakilo į naują lygį: „Telia“ paslaugos gavo aukščiausią duomenų saugos įvertinimą
„Telia“ oficialiai įgijo prestižinį ISO 27017:2015 sertifikatą ir tapo labiausiai sertifikuotu debesijos sprendimų teikėju Lietuvoje. Šis ISO standartas pabrėžia bendrovės įsipareigojimus apsaugoti jos debesijos talpyklose esančius duomenis bei atveria galimybę jos paslaugomis naudotis net labiausiai reguliuojamuose sektoriuose veikiantiems klientams. Naujausias pasiekimas ne tik sustiprina „Telia“ lyderystę debesijos srityje, bet ir šalyje nustato naują debesijos sprendimų kokybės bei saugumo standartą.
„Visada lygiuojamės ne į vietinius žaidėjus, o į tarptautinės rinkos lyderius, todėl kiekvieną sertifikatą matome kaip progą savo veiklai iškelti dar aukštesnę kartelę. Būtent dėl to esame įgiję industrijos lyderių patvirtintų kompetencijų, pradedant informacijos apsauga ir baigiant aplinkosauga. Mūsų pelnyti sertifikatai yra įsipareigojimas klientams visada būti priekyje, saugant ir įgalinant jų skaitmeninę transformaciją, tad ISO 27017:2015 tik dar labiau sustiprins verslų pasitikėjimą mumis tvarkant jautrius jų duomenis ir saugiai valdant visas įmanomas debesijos krizes“, – teigia „Telia“ Verslo klientų padalinio laikinasis vadovas Aurimas Žlibinas.
Kitoks požiūris į debesijos saugumą
ISO 27017:2015 specifiškai pritaikytas debesijos aplinkoje kylantiems duomenų saugumo poreikiams ir nustato sistemą, kuri papildomai sustiprina jau esančias saugos priemones. Atidus standarto numatytų gairių laikymasis užtikrina, kad kliento informacija nebūtų prieinama leidimo neturintiems asmenims ir padeda nenukentėti nuo įvairių pažeidžiamumų, kurie lemia šių dienų viešojoje erdvėje dažnai nuskambančius duomenų vagysčių atvejus.
ISO 27017 numato, kaip būtina paskirstyti atsakomybės dar debesijos paslaugų teikėjo ir kliento, kaip reikia atskirti kliento virtualią aplinką ir maksimaliai saugiam veikimui sukonfigūruoti virtualią mašiną (VM) bei kaip turi būti vykdomas kliento veiklos stebėjimas debesyje. Naujausioje standarto versijoje papildomai apibrėžiami reikalavimai informacijos šifravimui, komunikacijų saugumui, saugumo incidentų valdymui ir net debesijos paslaugų teikėjo santykiams su infrastruktūros tiekėjais.
„ISO 27017:2015 yra daugiau, nei tam tikro duomenų saugos lygio patvirtinimas. Tai yra visai kitas požiūris į debesijos saugumą, kuris padeda kurti tvirtu pasitikėjimu paremtą ryšį su mūsų klientais. Įdiegę šį standartą organizacijoms galime sukurti aplinką, kurioje jos gali laikyti savo duomenis, nesibaimindamos nei vidinių, nei išorinių grėsmių. Aukštas patikimumo lygis pagaliau įgalina debesijos kompiuterijos sprendimus savo operacijose išnaudoti ir tuos verslus, kurie dėl griežtų reikalavimų iki šiol privalėjo naudoti nuosavą vietinę duomenų centrų infrastruktūrą“, – paaiškina A. Žlibinas.
Standartas ne tik padeda spręsti tipines saugumo problemas, bet ir įgyvendina įvairių teisės aktų reikalavimus, todėl „Telia“ klientams sumažėja rizikų iš teisinės pusės. Toks suderinamumas ypač reikalingas finansų, sveikatos ir kituose sektoriuose veikiančioms bendrovėms, privalančioms laikytis griežtų duomenų apsaugos įstatymų bei pabrėžia „Telia“ įsipareigojimą ginti savo klientų interesus, užtikrinant duomenų vientisumą kiekviename žingsnyje.
Kompleksiški gebėjimai aukščiausiai kokybei
Visapusiškas „Telia“ kompetencijas patvirtina daugybė kitų didelį svorį rinkoje turinčių sertifikatų. ISO 9001 demonstruoja kompanijos pasiryžimą nuolat teikti paslaugas ir produktus, kurie atitinka lūkesčius ir didina klientų pasitenkinimą, kartu pabrėždamas dėmesį naujovėms ir veiklos efektyvumui. Šį standartą papildantis ISO/IEC 20000-1 įrodo gebėjimus profesionaliai valdyti IT paslaugas, teikiant patikimą ir operatyvią IT pagalbą.
ISO 14001 parodo proaktyvų „Telia“ požiūrį siekiant tvarumo. Sertifikatas patvirtina veiksmingų vidinių aplinkosaugos vadybos sistemų egzistavimą, kryptingą veiklos pėdsako aplinkai mažinimą ir aukščiausių tvarumo įsipareigojimų laikymąsi. Šis standartas sustiprina „Telia“, kaip verslo bendruomenės nario, atsakomybę, parodydamas jos atsakomybę rūpintis aplinka ir tvaria verslo praktika.
Galiausiai turimas ISO 45001 apibrėžia bendrovės taikomą darbuotojų sveikatos ir saugos vadybos praktiką. Teikdama prioritetą savo komandos ir suinteresuotųjų šalių fizinei gerovei, „Telia“ kuria saugią bei patikimą darbo aplinką, mažina pavojus darbo vietoje, deda pastangas užkirsti kelią traumoms ir profesinėms ligoms. Sertifikatas pagrindžia „Telia“ įsipareigojimą puoselėti saugos ir gerovės kultūrą, pirmenybę teikiant darbuotojų gerbūviui.
Ateities debesijos sprendimai, pritaikyti verslo sėkmei
„Telia“ siūlo platų debesijos paslaugų pasirinkimą, įskaitant viešuosius, privačius ir hibridinius debesis, kurie patenkina unikalius šiuolaikinių įmonių poreikius. Lankstūs ir lengvai prie besikeičiančių poreikių pritaikomi duomenų centrų sprendimai leidžia optimizuoti veiklos kaštus, bet kada turint galimybę išplėsti ar sumažinti naudojamus skaičiavimo resursus. Tokiu būdu naudojimasis aukšto patikimumo ir saugumo infrastruktūra tampa prieinamas net mažoms įmonėms, kas suteikia galimybę investicijas nukreipti į verslo augimą, o ne IT įrangos pirkimą.
Per du duomenų centrus veikianti „Telia Cloud“ platforma, kartu su dideliu lankstumu, leidžia jaustis saugiems dėl integruotų ir klientams lengvai pasiekiamų saugumo sprendimų, didinančių klientų infrastruktūros saugumą: apsaugą nuo DDoS atakų, interneto svetainių apsaugos, kelių faktorių autentifikacijos ar saugaus ryšio sujungimų tarp kliento biuro ir Telia duomenų centrų.
Didelis patikimumas ir kvalifikuotų vietinių ekspertų pagalba įgalina verslus sklandžiai pereiti prie naujos kartos virtualaus tinklo sprendimų, apjungiant savo IT infrastruktūrą su Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud Platform viešaisiais tinklais. „Telia Cloud“ veikia Kubernetes platforma įmonėms, kurios nori spartinti inovacijas ir kuria aplikacijas veikiančias konteinerių pagrindu.
„Debesijos sprendimų lankstumas padeda juos pritaikyti labai plačiam sričių spektrui. Galingoje „Telia Cloud“ infrastruktūroje nepertraukiamai gali veikti tiek išteklių planavimo (ERP), tiek klientų valdymo (CRM), tiek logistikos, buhalterinės ir visos kitos verslui kritiškos sistemos. Debesija atriša rankas greičiau reaguoti į pokyčius rinkoje ir versle, greitai diegti atnaujinimus, automatizuoti ir supaprastinti procesus, taip pat – paprasčiau įtraukti į įmonės veiklą darbuotojus, dirbančius visoje Lietuvoje. Debesijos kompiuterija supaprastina net ir tokius rutininius veiksmus, kaip atsarginis duomenų kopijavimas ir jų atkūrimas po daugelio metų“, – privalumus apibendrina A. Žlibinas.