Lietuvos jaunuoliai keičia telefonus kas antri metai, norėtų dar dažniau
Senesni mobilieji telefonai šalies jaunuolių rankose ilgai neužsibūna. Dažniausiai į naujus telefonus jie juos keičia kas dvejus metus, tačiau daugelis norėtų naujesnio telefono kasmet ar net dažniau, rodo bendrovės „Bitė Lietuva“ atlikta apklausa.
Apklausus daugiau nei 600 „Facebook“ vartotojų (80 proc. jų jaunesni nei 30 metų), paaiškėjo, jog didžioji dauguma (50,17 proc.) savo telefonus keičia kas dvejus metus. Penktadalis (19,33 proc.) tai daro kas trejus metus, o kas dešimtas (13,67 proc.) – kas metus. Kas 4 metus ar rečiau naują telefoną įsigyja beveik 15 proc. apklaustųjų.
„Pastebime, kad vartotojų, keičiančių savo telefonus kas porą metų, tik daugėja, nes technologijos ir išmanieji įrenginiai tobulėja itin sparčiai. Praėjus dvejiems metams jie jau nepalaiko naujausių technologijų, pavyzdžiui, itin spartaus 4G+ mobiliojo interneto, arba veikia lėčiau, nei tikisi savininkai“, – sako Arūnas Mickevičius, „Bitė Lietuva“ sprendimų privatiems vartotojams rinkodaros vadovas.
Vertinant šias tendencijas, lietuviai neatsilieka nuo kitų rinkų. Pavyzdžiui, „Gallup“ apklausa atskleidė , jog 44 proc. JAV gyventojų savo mobiliuosius įrenginius dažniausiai keičia maždaug kas dvejus metus.
Anot A. Mickevičiaus, bendrovės „Bitė Lietuva“ atlikta apklausa parodė, jog, jei leistų galimybės, jaunuoliai savo telefonus keistų dar dažniau. Didžioji dauguma (47 proc.) mielai norėtų įsigyti naują išmanųjį įrenginį kas metus, o kas dešimtas džiaugtųsi tai galėdamas daryti kas pusę metų ar dažniau.
Keičia, nes nori naudotis naujausiomis technologijomis
Apklausos dalyviai nurodė, jog naują telefoną perka, nes nori naudotis naujosiomis technologijomis (61,33 proc.), turėti daugiau funkcijų (49,50 proc.). Kiti apklausos dalyviai nurodė, kad naujojo telefono dairosi todėl, kad senasis telefonas nustojo veikti (39 proc.) arba suskilo jo ekranas (21 proc.). Dar trečdaliui apklaustųjų tiesiog norisi patrauklesnio dizaino, o kas dešimtam – ne prastesnio įrenginio nei turi draugai ar kolegos.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad tik 15 proc. dalyvių naujus telefonus perka kada panori. Pagrindine priežastimi, stabdančia nuo atsinaujinimo, nurodė ribotas finansines galimybes (62 proc.), taip pat įsipareigojimus prisiimtus pagal ankstesnio telefono išsimokėjimo sutartį (30 proc.). Įdomu tai, kad dalį nuo atsinaujinimo atbaido ir tai, kad jie nemėgsta perkėlinėti informaciją iš vieno telefono į kitą (13 proc.) arba nenori mokytis naudotis nauju įrenginiu (13 proc.). „Daugeliu paminėtų atvejų „Bitėje“ mes padėtume klientams pasirinkti tinkamiausią išmanųjį telefoną ir taip pat paruoštume jį patogiam naudojimui, – sakė A. Mickevičius. – „Bitės“ Išmaniųjų mokyklos ekspertai, nepriklausomai nuo to, kurio ryšio operatoriaus paslaugomis naudojasi į saloną atvykę gyventojai, padeda jiems išmokti naudotis telefonais, juos sukonfigūruoti ar suderinti su kitais išmaniaisiais įrenginiais.“