Lokalizacija – tarptautiniu mastu sėkmingo verslo paslaptis

Globali ekonomika ir žaibiška technologijų pažanga skatina tarptautines įmones užtikrinti geresnę patirtį vartotojams. Todėl vis sparčiau populiarėja internetinių svetainių lokalizacija. Profesionalių specialistų teikiamos vertimo paslaugos leidžia pasiekti žmones visame pasaulyje. Dėl šios priežasties didėja ne tik įmonės žinomumas, bet ir pelnas. Kuo dar tarptautiniam verslui svarbi ir naudinga lokalizacija?
Pastarųjų metų tendencijos
Nepaisant to, kad internetinių svetainių lokalizacija vis populiarėja, dauguma ekspertų sutinka, kad per pastaruosius metus revoliucija šioje srityje neįvyko. Dauguma pokyčių siejami su naudojamais įrankiais – dirbtiniu intelektu ir mašininiu vertimu. Dažniausiai juos pasitelkia didelės organizacijos, sukuriančios milžinišką turinio, kurį reikia pritaikyti įvairių šalių vartotojams, kiekį. Didžiausi sunkumai kyla tuomet, kai svetainių lokalizacijai skirti įrankiai nėra pritaikyti vienai ar kitai kalbai. Atsižvelgiant į didėjančią paklausą pradėti kurti įvairūs atnaujinimai. Tiesa, kol kas ne visi jie yra ištobulinti ir patikimi.
Internetinių svetainių vertimo paslaugos itin aktualios ir elektroninės komercijos srityje. Tokiais atvejais svarbi ne tik internetinės svetainės turinio adaptacija, bet ir efektyviausių pardavimo kanalų pasirinkimas ir stebėjimas. Tai plečia vartotojų ratą ir leidžia pasiekti didesnius pardavimus. Dėl progresuojančio mašininio mokymosi, duomenimis pagrįsta lokalizacija tampa vis labiau įprasta ir leidžia užtikrinti kuo geresnę vartotojo patirtį.
Žvilgsnis į ateitį – ko reikėtų tikėtis?
Tikimasi, kad ateityje internetinių svetainių lokalizacijos ir panašių vertimo paslaugų poreikis tik didės. Nenuostabu – juk vis daugiau įmonių plečia savo veiklą ir siekia tapti tarptautinėmis. Stengiamasi ne tik pateikti vartotojui aktualų ir aiškų turinį, bet ir užtikrinti kuo sklandesnį aptarnavimą. Būtent visa tai ir prisideda prie maksimaliai geros patirties užtikrinimo.
Kai kurie ekspertai teigia, kad vis dažniau internetinės svetainės pritaikomos Azijos ir Vakarų Europos šalių vartotojams. Todėl vertimo paslaugos į šias kalbas itin populiarėja. Abejonių, kad dirbtinis intelektas ateityje palies vis daugiau sričių – beveik nėra. Tiesa, vertėjai neturėtų jaudintis, kad robotai atims iš jų darbą. Bent jau kurį laiką svetainių lokalizacijos ar panašių įrankių valdymui žmogiškieji ištekliai bus tikrai reikalingi.
Neuroninis mašininis vertimas – netolima kasdienybė
Numatomas ir mašininiu vertimu besiremiančių modelių, pagrįstų dirbtiniais neuroniniais tinklais, augimas. Jie kur kas pažangesni nei ankstesniosios sistemos – paremtos statistinėmis frazėmis. Atsižvelgiant į technologijų ir duomenų apdorojimo pažangą, galima tikėtis ir neuroninio mašininio vertimo visiškai integruoto su automatinėmis kalbos atpažinimo sistemomis. Jis užtikrintų visapusišką turinio apdorojimą.
Spėjama, kad tokia kombinacija tik dar labiau padidins atotrūkį nuo ankstesnių mašininio vertimo modelių. Ištobulintos sistemos leis užtikrinti, kad vertimo paslaugos būtų dar efektyvesnės. Automatiškai parenkami skyrybos ženklai, atkuriamos taisyklingos žodžių formuluotės ir netgi konvertuojami matai – visa tai laukia ateityje. Tiesa, kai kurie veiksmai atliekami jau ir dabar. Taip užtikrinami aukštesnės kokybės vertimai bei trumpesnis atlikimo laikas, o tai reiškia ir geresnę vartotojo patirtį.
Kaip pagerinti savo lokalizacijos strategiją?
Prieš rengiantis užkariauti tarptautines rinkas, rekomenduojama apgalvoti tam tikrus aspektus. Tai gali praversti bendradarbiaujant su vertimo paslaugas teikiančia įmone. Itin svarbu išsiaiškinti pagrindinius savo tikslus: kokios šalies vartotojus norite pasiekti, kuo jie skiriasi nuo tų, su kuriais jau dirbate (kalbiniai ir kultūriniai ypatumai) ir panašiai. Patariama atidžiai peržvelgti ir savo marketingo strategiją, o prireikus ją atnaujinti, pritaikant užsienio šalies auditorijai.
Internetinės svetainės lokalizacija – tai, kas gali padėti užtikrinti tarptautinio verslo sėkmę. Efektyvios vertimo paslaugos, teikiamos patyrusių specialistų, leidžia pasiekti žmones visame pasaulyje. Tai puikus pasirinkimas tiek mažoms, dar tik pradedančioms įsitvirtinti įmonėms, tiek patyrusiems rinkos gigantams.