7 lapkričio, 2023

Magdalena Sabalė: raktas į sėkmingą partnerystę su nuomonės formuotojais – lūkesčių valdymas ir kūrybinė laisvė

Magdalena Sabalė

Nors socialiniai tinklai mirga nuo nuomonės formuotojų – vadinamųjų influencerių – reklamos kampanijų, tačiau rinkos užkulisiuose galima susidurti ir su tam tikru verslo nusivylimu ar skepticizmu tokių rinkodaros veiksmų atžvilgiu. Talentų agentūros „Personal“ įkūrėja Magdalena Sabalė sako, kad dažnai tai lemia nebūtinai gera ankstesnė prekės ženklų patirtis bendradarbiaujant su nuomonės formuotojais ir neišpildyti verslo lūkesčiai. Ekspertės įsitikinimu, darbui su nuomonės formuotojais netinka viena ir ta pati šabloniška „formulė“.

Nuomonės formuotojai – tik dar vienas įprastas reklamos kanalas?

M. Sabalė sako savo verslo praktikoje sutinkanti skirtingus klientų tipus. Vieni priekių ženklų ir įmonių atstovai nuomonės formuotojus, kuriuos agentūros įkūrėja vadina talentais, aktyviai ir sėkmingai integruoja į savo rinkodaros strategiją, tuo tarpu kiti yra skeptiški šią rinkodaros formą išbandyti arba išbandę ja nusivylė.

„Nusivylimą rezultatais ar bendradarbiavimu paprastai nulemia tipiniai požymiai ir klaidos. Padėti tvirtus pamatus partnerystei su nuomonės formuotojais socialiniuose tinkluose visų pirma reiškia atsisakyti įsitikinimo, kad tai tik dar vienas įprastas reklamos kanalas. Nuomonės formuotojas yra asmenybė su savo požiūriu, vertybėmis, gyvenimo būdu ir turinio kūrimo stiliumi, todėl kiekvieną jų vadinu talentu. Kiekvienas jų yra unikalus ir turi savo būdus kurti ryšį su auditorija, todėl vieno šablono bendradarbiavimui su jais nėra. Vis dėlto, sėkminga partnerystė įmanoma atlikus tam tikrus „namų darbus““, – sako M. Sabalė.

Atraskite prekės ženklui tinkamiausią kelią

Anot ekspertės, viena iš klaidų, kurią daro verslai, norintys bendradarbiauti su nuomonės formuotojais, yra pasitelkti pačius populiariausius, nors jie galbūt nedera su prekės ženklo įvaizdžiu ar identitetu. Arba būtinai taikomasi į tas pačias asmenybes, su kuriomis bendradarbiauja ir konkurentai.

„Toks inertiškas ir neapgalvotas veikimas dažnai kyla iš bendro reklamos kampanijos strategijos ir plano neturėjimo. Jis kaip ir bet kurioje reklamos kampanijoje yra būtinas, jei norima pasiekti gerų rezultatų. Manant, kad užtenka žinomam žmogui savo socialiniuose tinkluose paminėti produktą X ir to produkto pardavimai staiga šoks į viršų, tikėtinas nusivylimas. Kampanija turi būti gerai apgalvota – pradedant tinkamų nuomonės formuotojų ir kanalų pasirinkimu, komunikacijos dažnumo, trukmės bei formatų suplanavimu ir baigiant pasiektų rezultatų matavimo parametrų apsibrėžimu“, – sako M. Sabalė.

Nuomonės formuotojų kūrybinė laisvė pasitarnauja prekės ženklui

M. Sabalės teigimu, įmonės dažnai ne tik neįsivertina talentų, su kuriais nori bendradarbiauti, profilio, bendravimo stiliaus, bet ir yra linkę kontroliuoti kuriamą ar jau sukurtą turinį. Taip yra neišnaudojamas jų, kaip kūrėjų potencialas, žinios ir patirtis, todėl kyla rizika netekti autentiško komunikacijos tono.

„Nuomonės formuotojai turi didžiulį bendravimo su savo sekėjais socialiniuose tinkluose įdirbį, žino, kokios žinutės veikia geriausiai, sulaukia didžiausio įsitraukimo. Dėl to verta pasitikėti jų „know how“, į juos žiūrėti kaip į partnerius, o ne paprasčiausius instrukcijų vykdytojus. Organiškas bendradarbiavimas, kai nuomonės formuotojui paliekama laisvė daryti tai, ką jis geriausiai moka, duoda didelę naudą.

Anot M. Sabalės, socialinių tinklų vartotojai puikiai jaučia, kai produktas ar paslauga jiems „brukami“ ir tokioms pastangoms yra gerokai mažiau paveikūs nei natūraliam rinkodaros integravimui į nuomonės formuotojo bendradarbiavimą su sekėjais. Idealiu atveju pačiam nuomonės formuotojui reklamuojamas produktas ar paslauga turėtų būtų artimi ar išbandyti, tuomet ir integracija bus organiškesnė.

Išskiria komunikacijos gairių svarbą

Vienas pagrindinių ekspertės patarimų nuomonės formuotojų rinkodaros srityje – daugiau dėmesio skirti kampanijos strategijai, o kūrybinę dalį įgyvendinti glaudžiai bendradarbiaujant su pačiu talentu.

„Klientai visų pirma turi atlikti namų darbus ir išsigryninti savo lūkesčius. Iš anksto suderintose gairėse turėtų būti aiškiai ir struktūruotai paminėta informacija apie produktą, kampanijos idėją, tikslus ir sėkmės matavimo kriterijus. Gairėse paminėti geri ir netinkami turinio pavyzdžiai, „do‘s“ ir „don‘ts“, bei aiškus kvietimo atlikti veiksmą (angl., call-to-action) suformulavimas leidžia talentui perprasti ir išpildyti prekės ženklo lūkesčius. Į gairių kūrimą reikėtų nebijoti įtraukti ir paties nuomonės formuotojo, kurio įžvalgos gali būti labai vertingos, nes jis geriausiai pažįsta savo auditoriją, nuolat seka socialinių tinklų tendencijas ir naujoves“, – sako M. Sabalė.

Būtina nepamiršti kriterijų rezultatams išmatuoti

Kartu su komunikacijos gairėmis M. Sabalė pataria iš anksto apsibrėžti ir rodiklius, pagal kuriuos bus matuojama kampanijos sėkmė. Tai gali būti pardavimų pokytis ar, pavyzdžiui, į e. parduotuvę atvestų vartotojų skaičius, kuriuos įmonės matuoja dažniausiai. Tačiau ne tik šie rodikliai svarbūs. Nuomonės formuotojų rinkodara taip pat gali padėti prekės ženklui išsiskirti, padėti formuoti jo identitetą ir įvaizdį. Tai ypač svarbu rinkos naujokams.

„Nuomonės formuotojų rinkodara taip pat gali būti išplėsta ir už socialinių tinklų ribų. Verta paieškoti sprendimų, leidžiančių pasiekti sinergijos efektą su įvairiais kitais kanalais. Pavyzdžiui, talento žinomumą galima išnaudoti ir lauko ar interneto reklamose, o taip pat ir kuriant produktus ar įtraukiant talentą kaip prekės ženklo ambasadorių“, – pažymi M. Sabalė.

Aktualūs ir teisiniai klausimai

Galiausiai, M. Sabalė rekomenduoja nepamiršti ne tik rinkodaros planavimo bei kūrybinių aspektų, bet ir teisinių niuansų. Bendradarbiavimą su nuomonės formuotojais svarbu tinkamai įteisinti, pasirašant profesionaliai parengtas sutartis, kuriose turi būti numatyti tokie aspektai kaip užduoties atlikimo laikotarpis ar nekonkuravimo sąlygos. Taip pat reikėtų įsigilinti į reklamos įstatymo nuostatas ir įsitikinti, kad vykdant kampanijas jos nepažeidžiamos.

„Tam, kad nuomonės formuotojų rinkodara duotų puikių rezultatų, svarbu pasitelkti talentų „know-how“ ir suteikti sąlygas kurti, tačiau prieš tai aiškiai būtina suformuluoti lūkesčius. Strateginis požiūris, aiškios gairės talentui bei jo įsitraukimas į kampanijos užduoties formulavimą, o vėliau proceso metu suteikiama kūrybinė laisvė leidžia kurti abiem pusėms vertingą partnerystę. Viena bloga patirtis tikrai nereiškia, kad tokia rinkodaros forma apskritai yra nenaudinga. Labai tikėtina, kad paprasčiausiai buvo iki galo neatlikti namų darbai ar neįsiklausyta į talentų įžvalgas“, – įsitikinusi M. Sabalė.

Talentų agentūros „Personal“ įkūrėja apibendrina, kad į nuomonės formuotojus svarbu žiūrėti kaip į talentus, verslo partnerius ir jais pasitikėti.


20 gruodžio, 2024

Darbuotojų perdegimas yra vienas aktualiausių šių dienų iššūkių. Ilgos darbo valandos, nepakankamas poilsis ir prasta užduočių valdymo sistema dažnai sukelia […]

19 gruodžio, 2024

Finansų ekspertė Jekaterina Govina tikina, kad SEB grupės sprendimas konsoliduoti įmones Baltijos šalyse ir jungtinę būstinę steigti Estijoje yra suprantamas, […]

19 gruodžio, 2024

Elektra varomi varikliai yra nepakeičiama šiuolaikinės technologijų pramonės dalis, naudojami įvairiose srityse – nuo transporto iki gamybos ir buitinių prietaisų. […]

19 gruodžio, 2024

Valstybės duomenų agentūra (VDA), remdamasi išankstine metine informacija, įvertino 2023 m. regioninį bendrąjį vidaus produktą (BVP). Palyginti su 2022 m., […]

18 gruodžio, 2024

Lenkijos paukščių ūkyje trečiadienį užfiksuotas 24-asis Niukaslio ligos protrūkis. Tuo metu Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistai ragina Lietuvos […]

18 gruodžio, 2024

Investicijos visada siejamos su noru gauti naudą ateityje – ar tai būtų finansinis pelnas, ar ilgalaikė nauda jūsų gyvenimo kokybei. […]

18 gruodžio, 2024

SEB grupė konsoliduoja savo veiklą Baltijos šalyse ir sujungia tris regione veikiančius bankus į vieną juridinį asmenį. Kaip skelbiama banko […]

18 gruodžio, 2024

Jūriniai konteineriai vis dažnesnis pasirinkimas verslui ir individualiems vartotojams, ieškantiems ekonomiškų ir lanksčių sprendimų sandėliavimo poreikiams. Jų universalumas, tvirtumas ir […]

16 gruodžio, 2024

Saulės energija tampa vis svarbesniu atsinaujinančios energijos šaltiniu, tačiau jos efektyvumas priklauso nuo daugelio veiksnių, pavyzdžiui, paros laiko, metų sezono […]

16 gruodžio, 2024

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo tris pagrindinius nepriklausomus elektros energijos tiekėjus buitiniams vartotojams ir smulkiausioms įmonėms grąžinti 8,3 mln. […]

16 gruodžio, 2024

Kai turimi finansiniai įsipareigojimai pradeda trukdyti siekti didesnių tikslų, refinansavimas tampa viena iš efektyviausių priemonių, leidžiančių ne tik pagerinti paskolos […]

16 gruodžio, 2024

Verslininkas Gediminas Žiemelis žada, kad jo valdoma Airijoje registruota aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) šiemet tikisi pasiekti 3 […]

16 gruodžio, 2024

Inovacijoms, technologijoms ar kvalifikuotų specialistų poreikiui imlūs sektoriai keičia mokymo programas. Kaip rodo Užimtumo tarnybos stebėsena, šiemet sparčiau daugėja klientų, […]

15 gruodžio, 2024

Bankrutuojanti Alytaus siuvykla „Ager axis“ planuoja atleisti visus 20 įmonės darbuotojų, informuoja Užimtumo tarnyba (UŽT). Anot tarnybos, visi atleidžiami darbuotojai […]

14 gruodžio, 2024

Į Lietuvą svarstantiems grįžti emigrantams mieliau renkantis gyventi regionuose, Užimtumo tarnyba (UT) sukūrė interaktyvų Lietuvos regionų žemėlapį, kuriame pateikiama daugiau […]

13 gruodžio, 2024

Debesų technologijos jau tapo neatsiejama daugelio šiuolaikinių įmonių kasdienybės dalimi. Tai taip pat galioja buhalterijos sferai, kur automatizuoti sprendimai ir […]

Elena Leontjeva
13 gruodžio, 2024

Penktadienį naujoji Vyriausybė pristatė atnaujintą 2025 m. valstybės biudžeto projektą. Pagrindinis pakeitimas – numatyta galimybė gynybai skolintis 800 mln. eurų […]

13 gruodžio, 2024

Kaip ir buvo nusprendęs pirmosios instancijos teismas, mirusio vieno turtingiausių Lietuvos verslininkų, UAB „Marijampolės pieno konservai“ savininko Raimondo Karpavičiaus palikimas […]

13 gruodžio, 2024

Vyriausybė penktadienį ryte pritarė patikslintam 2025 m. valstybės biudžeto projektui. Ministrų kabinetas šalies pajamų ir išlaidų planą atnaujino atsižvelgęs į […]

12 gruodžio, 2024

Visagine įsikūrusi vokiško kapitalo siuvimo bendrovė „Visatex“ atleidžia visus 320 darbuotojų, praneša Užimtumo tarnyba. „Įspėta 320 darbuotojų, iš jų – daugiausiai […]