Marijampolės geležinkelio stotyje nepakartojama šviesų ir muzikos sintezė
Vienoje gražiausių geležinkelio stočių Lietuvoje pirmadienio vakarą iškilmingai atidarytas aštuntasis tarptautinis meno ir architektūros simpoziumas „Malonny“. Renginio organizatorius VšĮ „Sveikatingumo idėjos“ kartu su Malonny tradicijos įkūrėju bei šio simpoziumo kuratoriumi Ray Bartkumi šias metais miesto svečius ir gyventojus kviečia ne tik stebėti sienų tapybos plenerą, o taip pat ir dalyvauti kultūriniuose renginiuose, kuriuose bus kalbama ne tik apie meną, tačiau ir apie Malonny idėjų migraciją pandeminiu laikotarpiu bei meno ir technologijų sinergiją.
„Malonny: Marijampolė, Londonas, Niujorkas: idėjų migracija“ per aštuonerius gyvavimo metus tapo vienu laukiamiausių metų įvykių Marijampolėje, be kurio miestas neįsivaizduojamas. „Malonny tapo reiškiniu, pritraukiančiu ne tik miesto gyventojus ir svečius iš visos Lietuvos, tai reiškinys dėl kurio į Marijampolę atvyksta Niujorko bei Londono gyventojai. Mums didelė garbė, kad Malonny vyksta būtent Marijampolėje“, – kalbėjo Marijampolės savivaldybės meras Povilas Isoda. Iškilmingame atidarymo vakare sveikinimo žodį tardamas Malonny tradicijos įkūrėjas Ray Bartkus, džiaugdamasis teigė, kad „Malonny projekto metu gimstančios idėjos virsta toliau vystomais sėkmingais projektais bei įkvepia pokyčiams, kurie sklinda ne tik už miesto sienų, bet ir už Lietuvos ribų. Čia vykstančios meno iniciatyvos ne tik skatina judėti toliau, o taip pat pasižymi ir stipria sinergija“.
Modernios stilistikos perlu vadinamoje Marijampolės geležinkelio stotyje atidarymo vakarą susirinko gerai Lietuvoje žinomi meno, verslo ir kultūros atstovai. „Malonny projektas, vykstantis Marijampolėje, atlieka misiją, kurios pagrindinis tikslas parodyti visuomenei kas tai yra menas bei per sienų tapybą perduoti kuriančių žmonių žinutę“, – savo įžvalgomis dalinosi Nacionalinės dailės galerijos direktorė Lolita Jablonskienė. Nepriklausomybės akto signataras Algirdas Kumža prisimindamas Malonny idėjos atsiradimo aplinkybes ir dėkodamas Ray Bartkui už jo indėlį, tarė „nuo pat pirmojo Malonny simpoziumo susiformavo tradicija dėti visas pastangas, jog šis pleneras būtų įdomus ir už Lietuvos ribų. Per aštuonerius simpoziumo metu sutikome labai įdomių, talentingų ir atvirų žmonių, be kurių šis projektas neįsivaizduojamas“. Malonny neabejotinai tapo kasmetiniu, tradiciniu renginiu, prisidedančiu prie Marijampolės miesto savitumo puoselėjimo.
Iškilmingo tarptautinio meno ir architektūros simpoziumo „Malonny‘8“ performanso muzikinės dalies pradžią skelbė elektroninės muzikos grupė „Robotic Folk“, kurie pasirodymo metu ne tik užbūrė susirinkusius elektroninės muzikos garsais, o taip pat sukūrė meninę instaliaciją naudojant televizorių projekcijas. Jų pasirodymą papildė marijampolietis DJ Jurgutis bei Audriaus Pučinsko vadovaujamas Marijampolės pučiamųjų orkestras, o vakaro kulminacija tapo džiazo virtuozų iš Jungtinių Amerikos Valstijų – grupės „Now We Are Here“ pasirodymas, kurios priešakyje iš Lietuvos kilęs avangardistas, eksperimentinis būgnininkas, kompozitorius, dirigentas, grupės vadovas, Niujorke gyvenantis Dalius Naujokaitis bei instrumentalistas Jonathon Haffner. Šiam neįtikėtinam reginiui papildomo žavesio suteikė ir įspūdingu apšvietimu pasirūpino profesionaliais garso ir apšvietimo sprendimais garsėjantys MB „Šviesiai garsiai“. Malonny‘8 atidarymo vakaro metu vyravusi meno ir muzikos sintezė sukūrė neįtikėtiną reginį ir išskirtinį pojūtį.
Įspūdingas atidarymo renginys – startas sienų tapybos plenerui, kuriame kartu su Ray Bartkumi savo meno kūrinius realizuoja Niujorke gyvenantys menininkai Henrik Drescher ir WU Wing Yee, taip pat jau antrą kartą šiame projekte dalyvaujantis, Jungtinėje Karalystėje gyvenantis ir kuriantis, Philip Grisewood, kurio darbas puošia Poezijos parko prieigas. Ketvirtus metus iš eilės šalia užsienio menininkų savo kūrybos darbą įgyvendins ir vietos menininkas. Šių metų sienų tapybos konkurso nugalėtoja tapo marijampolietė Rūta Juškauskaitė, vertinimui pateikusi meno kūrinį pavadinimu „Aukšta įtampa“. Autorės darbas atspindi kūriniui parinktos vietos istoriją bei legendinės XX amžiaus aštuntojo ir devintojo dešimtmečių sandūroje susiformavusios britų muzikos grupės „Depeche Mode“ erą. Šio sienų tapybos plenero metu sukurti nauji 5 meno kūriniai papildys jau esančią, 27 Malonny meno kūrinių, galeriją. Renginio organizatoriai taip pat kviečia dalyvauti diskusijų forumuose ir kituose renginiuose.