Marijampolės meras: su „Rail Baltica“ Europa taps ranka pasiekiama

Vasario 17 d. Marijampolėje vyko paskutinis transporto specialybėse studijuojantiems skirtas projekto „Rail Baltica“ pristatymo renginys. Jame dalyvavo ir pranešimą studentams skaitė Marijampolės meras Vidmantas Brazys.
Kalbėdamas šimtui susirinkusių Marijampolės kolegijos studentų V. Brazys pabrėžė, kad Marijampolė „Rail Baltica“ projekte nebus tik tarpinė stotelė.
„Čia stos tiek keleiviniai, tiek krovininiai traukiniai. Marijampolės gyventojams susisiekimas su kitais Lietuvos miestais bus daug paprastesnis, o Europa taps pasiekiama ranka“, – taip į renginį susirinkusiems kalbėjo meras.
Minėdamas europinio projekto pliusus, V. Brazys įvardijo, kad kartu su geležinkeliu bus atnaujintos per miestą einančios pervažos, todėl nereikės laukti prie šlagbaumų, gyventojai galės paprasčiau judėti mieste.
Renginio metu studentų žinias patikrino protmūšis – šie jame dalyvavo itin aktyviai, nors ne visi klausimai buvo paprasti – vieni privertė pamąstyti, kiti – net susiimti už galvų. Koją protmūšyje kišo istorijos žinios: studentai nežinojo, kad pirmoji traukinių stotis pasaulyje įkurta Didžiojoje Britanijoje, Mančesteryje.
Marijampolėje vykęs renginys – paskutinis iš trijų projekto „Rail Baltica“ pristatymo renginių serijos. Pirmasis jų vasario pradžioje vyko Panevėžyje, antrasis – Vilniuje. Visuose trijuose miestuose vykę renginiai pritraukė virš 300 logistikos, transporto inžinerijos ar verslo sričių studentus.
„Rail Baltica“ organizuojami renginiai buvo skirti informuoti tikslines grupes ir visuomenę apie projekto siekius, jo įgyvendinimo eigą, ES TEN-T (Europos Sąjungos transeuropinių transporto tinklų) programos finansinę pagalbą ir jos rezultatus.
Papildoma informacija:
Lietuva dalyvauja tarptautinio transporto projekto „Rail Baltica“ įgyvendinime, kurio svarbiausias tikslas – kokybiška, europinio standarto geležinkelio linija sujungti Varšuvą, Kauną, Rygą, Taliną ir, pasitelkus keltą, – Helsinkį. Baltijos šalyse beveik visą tinklą sudaro rusiško standarto vėžė, ir tik Lietuva, šiuo metu tiesianti geležinkelį nuo Lenkijos sienos, turi siauresnę, europinio standarto vėžę, per Marijampolę klojamą į Kauną.
Visos „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis nuo Varšuvos iki Talino – apie 1200 km, Lietuvoje – apie 333 km. Iki š. m. gruodžio mėn. europinė vežė bus nutiesta iki Kauno ir sieks 120 km.
Projektas „Rail Baltica“ finansuojamas Lietuvos Respublikos biudžeto ir Europos Sąjungos TEN-T programos lėšomis. AB „Lietuvos geležinkeliai“ yra projekto „Rail Baltica“ vykdytoja Lietuvos teritorijoje.