17 vasario, 2016
Kauno miesto savivaldybės informacija

Maršrutinių taksi keleiviams Kaune – trys svarbios naujienos

Kaune 7 maršrutus aptarnaujantys bendrovės „Kautra“ maršrutiniai taksi nuo rudens pradžios žengs į naują erą – jie bus integruoti į elektroninio bilieto sistemą, o keleiviai galės įsigyti 35 eurus kainuosiančius mėnesinius bilietus. Be to, kauniečiai mikroautobusais galės keliauti su persėdimu už tai papildomai nemokant.

Trečioji naujiena susijusi su kelionės kaina – nuostolingai maršrutinių taksi verslą vykdanti bendrovė „Kautra“ nuo kovo 1 dienos bilieto kainą kilstels iki 1 euro.

Diegs naujoves

Nuo rugsėjo 1 dienos mėnesinį elektroninį bilietą už 35 eurus įsigiję keleiviai maršrutiniais taksi be jokių apribojimų ir papildomų mokesčių galės naudotis visomis savaitės dienomis. Ne mažiau svarbia naujove taps galimybė per 30 minučių nuo bilieto pažymėjimo persėsti į kitą maršrutinį taksi ir tęsti kelionę už tai papildomai nemokant.

Bendrovės „Kautra“ atstovų teigimu, pusės valandos persėdimo galimybė leis dar greičiau ir patogiau judėti Kauno mieste. Pavyzdžiui, keleivis, vykstantis  55-uoju numeriu pažymėtu maršrutiniu taksi, gali važiuoti iki Kauno klinikų, vėliau persėsti į 53-ąjį ir pasiekti autobusų stotį už vieno bilieto kainą.

Atpigo kuras – sumažėjo keleivių

Bendrovė „Kautra“ maršrutinių taksi paslaugas Kaune pradėjo teikti 2014 metų rugsėjį. Bendrovės atstovų teigimu, norint šią veiklą tęsti toliau, kelionės kaina turi didėti 10 euro centų.

„Pradėjome darbą ir ilgainiui pamatėme, kad daug investavus į įrangą, mokant visus mokesčius ir turint tokius maršrutus, kuriuos dabar turime, ši veikla yra nuostolinga. Vienintelis pajamų šaltinis, iš kurio šioje veikloje gyvenama, yra bilietų pardavimas keleiviams. Šiai dienai ši veikla yra nuostolinga, nes mikroautobusais važiuoja per mažai keleivių. Kainos pakėlimas kažkiek sumažins patiriamus nuostolius bei prisidės prie naujovių įdiegimo. Taip pat tikimės, kad dėl to pagreitės kelionės, nes vairuotojams nebereikės ieškoti 10 centų grąžos kiekvienam keleiviui“,- teigė bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Pasak įmonės vadovo, paradoksalu, tačiau prie keleivių sumažėjimo labiausiai prisidėjo atpigęs kuras. Mažėjant kuro kainoms, mažėja ir keleivių, nes jie persėda į automobilius. Tas pastebima visame viešajame transporte. Keleivių kiekio praradimas padaro didesnę žalą ir kuro sąnaudų sutaupymai to neatperka.

„Taip pat sieksime sutrumpinti maršrutinių taksi maršrutų aptarnavimą vakarais iki 20 val. Nuolat stebime keleivių srautus ir matome, kad vakarais maršrutiniai taksi važinėja tušti. Būtent tokiam aptarnavimui, kai yra mažai keleivių, ir yra skiriamos dotacijos miesto autobusams ir troleibusams. Maršrutiniams taksi jos neskiriamos. Kainos keitimas, darbo laiko trumpinimas ir e-bilieto įvedimas yra bendras veiksmų planas siekiant optimizuoti šią veiklą. Šie sprendimai daromi išanalizavus daugiau kaip metų mūsų darbo patirtį“, – pabrėžė L. Skardžiukas.

Miestiečiai priprato prie naujų standartų

Pasak Kauno valdžios atstovų, važiavimo kainos kėlimas nėra malonus sprendimas, bet šioje situacijoje jis neišvengiamas.

„Bendrovė „Kautra“ savo darbą atlieka kokybiškai. Paslauga teikiama bent jau tris kartus kokybiškiau nei iki šiol buvo. Verslas vykdomas skaidriai, paslaugų kokybė taip pat labai aukšta. Turime nuspręsti, ko norime labiau – ar kokybiškai savo darbą atliekančios bendrovės su naujais ir moderniais darbo įrankiais, ar sugrįžti į šešėlį, niūrią praeitį, kuomet miestą teršė seni mikroautobusai, o mokesčiai nepasiekdavo miesto biudžeto“,  – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

„Siekiant, kad konkurse galėtų dalyvauti kuo daugiau vežėjų, konkursai buvo skelbiami atskirai kiekvienam maršrutui. Dabar turime 7 atskiras sutartis kiekvienam maršrutui. Tai reiškia, kad vežėjas, patirdamas nuostolius, gali tiesiog nutraukti sutartis nuostolingiausiuose maršrutuose neprarandant teisės dirbti pelningesniuose maršrutuose. Tai būtų daug didesnė blogybė keleiviams nei nedidelis tarifo padidinimas. Galiojantys įstatymai neleidžia kompensuoti nuostolių mikroautobusų maršrutuose, todėl negalime tikėtis, kad privatus verslas ilgai dirbs nuostolingai“, – aiškino Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Bendrovė „Kautra“ 2014 metais laimėjo visose septyniose konkurso vežti keleivius vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutinių taksi maršrutais dalyse ir pasirašė su Kauno miesto savivaldybe sutartis aptarnauti 51, 52, 53, 54, 55, 56 ir 57 maršrutus.


13 balandžio, 2025

Vykdant sveikatos apsaugos sistemos reformą sveikatos centrų pagrindu, Garliavoje duris atvėrė iš esmės atsinaujinęs Garliavos medicinos centro ir LSMU Kauno […]

Liudas Glemža
11 balandžio, 2025

„Per 35 m. nepriklausomybės metus Lietuvoje užaugo profesionalių istorikų karta, kuri ne tik užsiima moksliniais tyrimais, bet ir stengiasi apie […]

Raimundo Kaminsko nuotr.
29 kovo, 2025

Kovo 27 d. Kaune, Aukštųjų Šančių karių kapinės vyko antisovietinio pasipriešinimo dalyvio, politinio kalinio, Lietuvos kariuomenės savanorio, visuomenininko, šaulio, Vyčio […]

27 kovo, 2025

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad oficialiai baigtas Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros projektas, kuris pradėtas 2023 metų pabaigoje. […]

Senieji Kvesų karjerai
27 kovo, 2025

Ketvirtadienį posėdžiavusi Kauno rajono savivaldybės taryba vienbalsiai nepritarė UAB „GJ Magma“ planuojamai ūkinei veiklai – Kvesų smėlio ir žvyro telkinio […]

Raimundo Kaminsko nuotr.
25 kovo, 2025

Pirmoji lietuviška mokykla Kauno Vilijampolėje buvo pradėta statyti  prieš 115 metų (1910 m.) lietuvių bendruomenės lėšomis ir pavadinta  kun. Aleksandro […]

24 kovo, 2025

Kaune sugriežtinta savarankiškai nuotekas tvarkančių privačių namų ir butų kontrolė davė rezultatų – per pastarąjį penkmetį neprisijungusių prie centralizuotų nuotekų […]

20 kovo, 2025

Vidaus reikalų ministerija, siekdama užtikrinti gyventojų saugumą ekstremaliųjų situacijų metu,  skiria 12 mln. eurų finansavimą savivaldybėms priedangų infrastruktūros plėtrai. Tačiau […]

18 kovo, 2025

Keturiuose Lietuvos miestuose – Kaune, Jonavoje, Vilniuje ir Panevėžyje – planuojama įrengti naujus maniežus. Tam Švietimo, mokslo ir sporto ministerija […]

13 kovo, 2025

Kauno miesto strateginis prioritetas – investicijos į aukštos kokybės multifunkcinę sporto ir laisvalaikio infrastruktūrą. Pastačius moderniausią Dariaus ir Girėno stadioną […]

12 kovo, 2025

Penktadienį Kaune, pasibaigus švietimo forumui „Švietimo kodas“, surengtoje ceremonijoje išdalinti penktieji „Metų mokytojo“ apdovanojimai. Naujienų portalo Lrytas rengiamų apdovanojimų metu […]

4 kovo, 2025

2025 m. kovo 4 d. Kaune ant namo K. Donelaičio g. 14 vyko atminimo lentos atidengimas skirtas lietuvybės puoselėtojai ir […]

4 kovo, 2025

Aplinkosaugininkai, sausį išnagrinėję navigacinių portalų duomenis, identifikavo šalyje keturias vietas, kur buvo neteisėtai ardomos transporto priemonės, pranešė Aplinkos apsaugos departamentas […]

28 vasario, 2025

Sukčiai Vilniuje, Kaune, Marijampolės ir Jurbarko savivaldybėse iš žmonių įvairias būdais išviliojo apie 132,7 tūkst. eurų, pranešė policija. Kaip pranešė […]

27 vasario, 2025

Privatūs meno kolekcionieriai Dominykas Šaudys ir Regina Šemiotaitė į Lietuvą parvežė neeilinį radinį – unikalų albumą su 292 B. H. […]

26 vasario, 2025

Kauno rajone trečiadienį automobiliui susidūrus su miškovežiu, avarijoje žuvo du vyrai. Kaip pranešė Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas,  apie 13 […]

26 vasario, 2025

Vasario 25 d. trečiajame integraciniame futbolo turnyre „Visi esame lygūs“ jėgas išmėgino Socialinių paslaugų skyriaus, „Automatikos biuro“, „GOBall“, FC „Hegelmann“, […]

25 vasario, 2025

Vilniaus krašto tautodailininkų-meno kūrėjų bendrija ir Lietuvos tautodailininkų sąjungos Vilniaus bendrija nuo 2010 m. kas trejus metus rengia respublikinę konkursinę […]

25 vasario, 2025

Prestižiniame „Europos ateities miestų ir regionų 2025“ reitinge Kaunas užėmė 7-ąją vietą tarp mažųjų miestų Žmogiškojo kapitalo ir gyvenimo būdo […]

Neptūno įlanka / Kauno savivaldybės nuotr.
20 vasario, 2025

Prieš trejus metus Kauno marių pakrantėje prasidėjęs vadinamosios Neptūno įlankos gaivinimas davė apčiuopiamų rezultatų – čia iškilo ne tik uostas […]

Regionų naujienos