Matematinį ir gamtamokslinį mokinių raštingumą išbandantis konkursas populiarėja

Mokyklose baigėsi 8-10 kl. mokinių matematinio ir gamtamokslinio raštingumo konkursas. Šiemet jame dalyvavo dešimtadaliu daugiau mokyklų ir moksleivių: 14 tūkstančių mokinių iš 400 bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo įstaigų.
„Šis konkursas mokiniams patraukliai pristato gamtamokslinius dalykus ir todėl jis populiarėja. Konkurso užduotys žadina mokinių smalsumą, kūrybingą mąstymą, motyvuoja giliau pasidomėti gamtos mokslais ir matematika“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.
Konkurso tikslas – ugdyti mokinių matematinį ir gamtamokslinį mąstymą, populiarinti matematiką ir gamtos mokslus, skatinti praktiškai taikyti ir sieti skirtingų dalykų žinias, padėti atsiskleisti talentams. Per konkursą išbandomos ir tarp mūsų šalies mokytojų paskleidžiamos moderniausios pasaulio matematikos ir gamtos mokslų pedagoginės idėjos. Lietuva planuoja sukurti tokio tipo mokomųjų užduočių bazę ir jas populiarinti mokyklose.
Konkurso užduočių kontekstai gyvenimiški, labai įvairūs, leidžiantys pateikti skirtingo sunkumo bei sudėtingumo klausimų, reikalaujantys išradingo mąstymo. Atsakant į klausimus reikėjo ne paaiškinti ar atpažinti sąvokas, reiškinius, objektus, tačiau išrinkti argumentą, išvadą, priežastį, pastebėti dėsningumą ir jį pritaikyti, sprendžiant uždavinius – taikyti ar sugalvoti strategiją ir kt.
Mokiniai užduotis per pusantros valandos atliko kompiuteriu arba Nacionalinio egzaminų centro parengtuose sąsiuviniuose.
Konkurse skaičiuojami tik asmeniniai dalyvių rezultatai atskirose mokyklose ir pagal klases, t. y., apdovanojamas geriausias mokyklos aštuntokas, geriausias devintokas ir geriausias dešimtokas. Konkurso laimėtojai apdovanojami konkurso laimėtojų diplomais.
Antrus metus vykstantį konkursą organizuoja Nacionalinis egzaminų centras.