Meras ragina mokytis visą gyvenimą
Alytaus rajono savivaldybėje vyksta forumas „Mokomės visą gyvenimą“, kurį organizavo Valstybės pažangos taryba. Forume apskrities bendruomenė ir ekspertai diskutuoja apie mokymosi visą gyvenimą svarbą, iššūkius, sampratos suvokimą bei kultūrą Lietuvoje. Forumo dalyvius pasveikino Alytaus rajono meras Algirdas Vrubliauskas.
Rajono meras pabrėžė mokymosi svarbą. „Pažanga be mokslo ir mokymosi neįsivaizduojama“,– sakė meras ir prisipažino, kad kažkada skeptiškai vertino mokymąsi baigus universitetą, įgijus profesija. „Tačiau laikas parodė, kad skepsio turi nelikti, jeigu nori būti patrauklus rinkoje, jeigu nori jaustis tikru rinkos dalyviu, jeigu nori turėti gerą ir laimingą gyvenimą“,- sakė A. Vrubliauskas forumo dalyviams. Rajono meras pastebėjo, kad nuolatinis mokymasis yra iššūkis, tačiau praturtina gyvenimą, neleidžia atsilikti nuo vaikų ir anūkų, būti vertinamais visuomenėje. Kaip pavyzdį pateikė Trečiojo amžiaus universiteto dalyvius, kurie mokosi, nors turi visas socialines garantijas. „Tačiau jie geidžia, nori žinoti, pažinti ir tai mus visus turi skatinti, jeigu kažkam kyla abejonių dėl mokymosi visą gyvenimą“,- sakė meras. Savivaldybės vadovas forumo dalyvių dėmesį atkreipė į tarp jų esančią Alytaus rajono švietimo ir pedagoginės psichologinės pagalbos centro direktorę Liną Andrulevičienę, kuri organizuoja kitų mokymąsi ir nuolat mokosi pati. Taip pat pastebėti forume švietimo darbuotojai, kuriems, pasak mero, ypač reikia mokytis ir būti mokymosi visą gyvenimą pavyzdžiu. „Tikiuosi, kad forumas paskatins žmones mokytis ir suprasti, kad kito kelio nėra“, –kalbėjo meras.
Renginyje „Mokomės visą gyvenimą“ Alytaus, Varėnos, Lazdijų ir Druskininkų rajonų savivaldybių bendruomenių nariai diskutuoja kartu su Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacijos prezidente, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, Alytaus rajono vietos veiklos grupės atstovais bei „Lietuva 2030“ komanda. Diskusijas veda Lina Vosyliūtė.
Pažangos forumo metu siekiama aktyvaus dalyvių įsitraukimo diskutuojant ir bandant rasti sprendimus egzistuojančioms problemoms. Palyginus su ES šalimis, Lietuvoje 25–64 m. amžiaus kategorijoje nuolat besimokančių gyventojų lygis yra žemas – 2013 m. jis tesiekė 5,7 proc. Suaugusieji stokoja motyvacijos mokytis ir tobulėti, yra įsitikinę, jog tai daryti jau yra per vėlu. Spartus gyvenimo tempas, riboti finansiniai ištekliai taip pat svarbūs aspektai šiame kontekste.
Diskusija vyks ir kituose Lietuvos miestuose, kurį vainikuos baigiamasis forumo renginys Vilniuje. Forumo metu regionų bendruomenės kviečiamos dalintis patirtimi bei diskutuoti, kaip skatinti suaugusius mokytis visą gyvenimą, kaip patenkinti esamą tobulinimosi mokymų poreikį regionuose, su kokiais iššūkiais susiduriama ir kaip juos spręsti.
Diskusijos išvados, gauti rezultatai ir suformuoti pasiūlymai taps visą regioninių renginių ciklą apibendrinančio forumo Vilniuje dalimi. Vadovaujantis išvadomis bus teikiami siūlymai Valstybės pažangos tarybai, kuri savo idėjas teiks Vyriausybei.