Metinės suteiktos ir gautos paramos ataskaitos – iki gegužės 16 d.
Klaipėdos apskrities valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – Klaipėdos AVMI) primena, kad paramą organizacijoms teikę juridiniai asmenys iki gegužės 16 d. VMI turi pateikti Paramos teikimo metinę ataskaitą, o tokios paramos sulaukę paramos gavėjai (pelno nesiekiančios organizacijos) – Paramos gavimo ir panaudojimo metinę ataskaitą. Teikdami labdaros ir paramos ataskaitas už 2015 metus, mokesčių mokėtojai šiemet pildo FR0477 formos ir FR0478 formos 2 versiją bei pirmąkart nurodo, kiek paramos yra suteikę užsienio juridiniams asmenims.
„Paramos gavėjai teikdami ataskaitą nurodo, kokios vertės paramą gavo iš visų, taip pat iš konkrečių paramos teikėjų – Lietuvos ir užsienio juridinių asmenų, kiek labdaros ar paramos, tarp jos ir iš nuosavų lėšų, suteikta kitiems asmenims“, – teigia Klaipėdos AVMI Mokestinių prievolių departamento direktoriaus pavaduotoja Aldona Butkienė, atkreipusi dėmesį, kad ataskaita turi būti teikiama ir tuo atveju, kai per mokestinį laikotarpį parama nėra gauta ar suteikta, tačiau yra panaudojamas ankstesnių laikotarpių paramos likutis.
Klaipėdos AVMI primena, kad Paramos gavimo ir panaudojimo metinės ataskaitos (FR0478 formos) nereikia teikti toms organizacijoms, kurios kaip paramą 2015 m. yra gavusios vien 2 proc. pajamų mokesčio dalį*; tradicinės religinės bendruomenės, bendrijos ir jų centrai neprivalo deklaruoti anonimiškai ir bet kokiu būdu iš gyventojų gautos paramos; neteikiama informacija ir apie gautus valstybės asignavimus ar biudžetinių įstaigų suteiktas lėšas. Paramos teikimo metinėje ataskaitoje (FR0477 forma) nereikia nurodyti nulinės vertės suteiktos paramos, pvz., kai perduodamas nudėvėtas turtas ir pan.
Klaipėdos AVMI pažymi, kad pagal Labdaros ir paramos įstatymą (toliau – LPĮ) paramos gavėjai gautą paramą gali naudoti savo įstatuose ar kt. norminiuose dokumentuose numatytiems visuomenei naudingiems tikslams siekti, taip pat labdarai, jeigu turi teisę ją teikti. VMI, analizuodama mokesčių mokėtojų ataskaitas ir kontroliuodama, kaip paramos gavėjai naudoja gautas lėšas, pastebi, kad didžioji dauguma pelno nesiekiančių organizacijų gautą paramą naudoja pagal paskirtį, tačiau kasmet nustato ir paramos teikimo, gavimo bei panaudojimo neatitikimų, pvz., neatitinka paramos teikėjų ir tos paramos gavėjų ataskaitose nurodytos paramos sumos, nurodomi neteisingi ankstesnių metų nepanaudotos paramos likučiai, nenurodomi visi paramos teikėjai ir kt. Tokiais atvejais, kai įžvelgiamos rizikos dėl neteisingo panaudojimo ar paramos teikėjų galimai nepagrįstai sumažinto apmokestinamojo pelno, mokesčių administratorius inicijuoja kontrolės veiksmus.
Pažymėtina, kad ne pagal LPĮ nustatytą paskirtį panaudota gauta parama, taip pat iš vieno paramos tiekėjo per mokestinį laikotarpį grynais pinigais gautos paramos dalis, viršinanti 250 MGL, yra priskirtina pelno mokesčio bazei ir apmokestinama taikant 15 proc. mokesčio tarifą.