Miesto valdžia gelbėja intermodalinio krovinių terminalo ateitį Panevėžyje
Panevėžio miesto meras Rytis Račkauskas ir administracijos direktorius Tomas Jukna susitikimuose su „Rail Baltica“ specialiojo plano rengėjais, „Lietuvos geležinkelių“ generaliniu direktoriumi Stasiu Dailydka ir kitais specialistais susipažino su situacija ir buvo informuoti, kodėl „Rail Baltica“ specialiajame plane nėra ir greičiausiai nebus numatytas intermodalinis krovinių terminalas Panevėžio mieste ar rajone. S. Dailydkos teigimu, „Lietuvos geležinkeliai“ suinteresuoti tokio terminalo atsiradimu, tačiau tam buvo būtinas realus pagrindas.
2013 m. Savivaldybės taryba patvirtino Panevėžio miesto plėtros 2014-2020 m. strateginį planą. Jame numatyta 2015 m. parengti geležinkelio mazgo studiją ir atlikti kitus veiksmus. Tačiau ši užduotis neįvykdyta.
„Iki birželio 1 d. reikia pateikti galimybių studiją. Kol kas nieko nebuvo padaryta ir akivaizdu, kad to kokybiškai padaryti jau neįmanoma. Neatlikę kokybiškos studijos ir remdamiesi tik politine valia, rizikuotume miesto biudžetui užkrauti naštą panašiai kaip „Cido“ arenos atveju –taip elgtis būtų neprotinga. Akivaizdu, kad būtini darbai nebuvo atlikti. Strateginiame plane aiškiai apibrėžta, jog už darbų įvykdymą atsakingi Savivaldybės administracija, Investicijų ir Miesto ūkio skyriai. Dėl jų aplaidumo bus atliekamas tyrimas“, – sako administracijos direktorius T. Jukna.
„Buvusios valdžios reakcija, kai šitiek laiko nieko nedaryta, o likus vos kelioms dienoms iki kadencijos pabaigos sušaukiama Taryba ir imituojamas projekto gelbėjimas, gali būti vertinama tik kaip parodomoji akcija. Faktai kalba patys – Taryba patvirtino strateginį planą, numatė konkrečius darbus ir terminus, susijusius su „Rail Baltica“, bet jie neįvykdyti. Atsakomybę dėl projekto žlugimo turi prisiimti buvęs meras Vitalijus Satkevičius ir jo pavaduotojas, atsakingas už ūkio klausimus Maurikijus Grėbliūnas“, – teigia R. M. Račkauskas.
Susitikimuose „Rail Baltica“ su specialiojo plano rengėjais, „Lietuvos geležinkelių“ atstovais Panevėžio vadovams pavyko susitarti, kad Savivaldybės administracija parengs ir Susisiekimo ministerijai artimiausiu metu pateiks argumentus, kodėl miesto ekonominei plėtrai būtinas terminalas.
„Nebėra galimybių artimiausiu metu užtikrinti terminalo statybą. Tačiau sutarėme, kad ministerija priims mūsų argumentus ir, jei jie pasirodys pakankami, techniniame plane paliks galimybę terminalą statyti ateityje. „Lietuvos geležinkeliai“ pažadėjo paramą ir pagalbą, pateikiant tinkamus argumentus per likusį trumpą laiką. Tikimės, kad mūsų bendradarbiavimas duos rezultatų“, – sako meras.