Mobiliųjų laiškininkų paslaugas atranda vis daugiau klientų
Šią vasarą Utenos rajono savivaldybės kaimuose pradėjo dirbti mobilieji laiškininkai. Dirbdami su nauja įranga jie jau įsitikino, kad nebenorėtų pildyti popierinių dokumentų ranka, kaip anksčiau. Darbas planšetiniu kompiuteriu su įdiegta specialia programa žymiai palengvina kasdienių pašto operacijų atlikimą. Atsiradusia galimybe laiškus ar siuntinius išsiųsti neiškeliant iš namų kojos naudojasi ir vis daugiau kaimo žmonių.
Gyventojų, kurie bent kartą naudojosi mobiliojo laiškininko teikiamomis paslaugomis, nepriklausomos tyrimų bendrovės „Synopticom“ reguliariai atliekamų apklausų rezultatai rodo, kad 8 iš 10 respondentų mobiliojo laiškininko darbą vertina „gerai“ arba „labai gerai“.
„Kaimo gyventojai dabar turi gerokai didesnių galimybių pasinaudoti pašto paslaugomis: jie ne tik sulaukia įprastai pašto siuntas ir spaudą pristatančio laiškininko, bet esant poreikiui gali jį išsikviesti į namus arba patys atvykti į pašto paslaugų teikimo vietą. Taip pat džiugu, kad laiškininkai yra imlūs naujovėms, noriai naudojasi planšetėmis ir nebenori grįžti prie darbo su popieriniais dokumentais“, – sakė AB Lietuvos pašto Tinklo direktorė Inga Dundulienė.
Mobilieji laiškininkai, kaip ir anksčiau, važiuoja savo maršrutu ir gyventojams į namus pristato pašto korespondenciją, spaudą, pensijas ir socialines išmokas. Kaip ir anksčiau, iš gyventojų jie priima įvairius komunalinius mokesčius, kitas įmokas, taip pat spaudos leidinių prenumeratos užsakymus. Komunalinius mokesčius susimokėti žmonės ateina į paslaugų teikimo vietas arba, kaip ir iki šiol, sumoka laiškininkui, kai šis į namus pristato pensiją ar prenumeruotus leidinius.
Primename, kad į namus mobilųjį laiškininką galima išsikviesti tik pašto paslaugoms suteikti, t. y. norint išsiųsti laišką ar siuntą arba pageidaujant, kad jis atvyktų pakartotinai įteikti pašto siuntos. Išsikviesti laiškininką galima paskambinus telefonu 8 700 55 400 arba parašius el. paštu info@post.lt. Skambinant telefonu reikia spausti „1″ („Paslaugos privatiems klientams“), tada – „2″ („Mobilusis laiškininkas“).
Pasak I. Dundulienės, gyventojai jau įprato ir noriai naudojasi galimybe pašto paslaugų gauti namuose iš išsikviesto mobiliojo laiškininko. Skaičiuojama, kad Utenos rajono kaimiškosiose vietovėse vienas mobilusis laiškininkas iš klientų namuose yra priėmęs išsiųsti vidutiniškai 12 siuntų. Negausiai uteniškiai siunčiamų siuntų atnešdavo ir į vos po kelias valandas per dieną veikusius kaimo paštus. Gyventojai naudojasi galimybe mobilųjį laiškininką išsikviesti į namus pakartotiniam registruotojo laiško ar siuntos pristatymui (anksčiau neįteiktą siuntą tekdavo eiti atsiimti į paštą). Laiškų ir siuntinių Utenos rajono gyventojams mobilieji laiškininkai per mėnesį pristato virš dviejų tūkstančių.
„Šiuo metu mobiliojo laiškininko iškvietimo į namus procesas vyksta sklandžiai. Kasdien akylai stebime mobiliųjų laiškininkų atliekamas pašto operacijas ir vertiname gyventojų atsiliepimus. Be abejonės, naujos paslaugos visada kelia klausimų, todėl reaguojame – sprendžiame pastebėtus nesklandumus, pagal galimybes šią paslaugą tobuliname“, – teigė I. Dundulienė.
Mobiliojo laiškininko paslaugos koncepcijos vizija – atsisakyti pašto patalpų ir dirbti mobilumo principu. Kitaip tariant, mobiliojo laiškininko veiklos modelis yra persiorientavimas nuo investicijų į pastatų išlaikymą prie investicijų į darbuotojus, jų įgūdžius ir geresnį klientų pasiekiamumą.
Šiuo metu naujasis pašto paslaugų teikimo modelis – „Mobilusis laiškininkas“ sėkmingai įdiegtas ir veikia 12-oje šalies rajonų savivaldybių: Utenos, Radviliškio, Mažeikių, Akmenės, Prienų, Kupiškio, Rokiškio, Joniškio, Pakruojo, Anykščių, Biržų ir Molėtų.
Valstybės valdoma akcinė bendrovė Lietuvos paštas turi tankiausią pašto paslaugų teikimo vietų tinklą šalyje. Lietuvos paštas teikia pašto, logistikos ir finansinio tarpininkavimo paslaugas.