Mokykla „Sokratus“ tapo VDU licėjumi
Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) pasirašė jungtinės veiklos sutartį su Vilniaus mokykla „Sokratus“, kuri nuo 2021 m. rugsėjo tampa VDU licėjumi „Sokratus“. Šiuo metu licėjuje suformuotos 0-8 klasės, o nuo 2022 metų planuojama turėti jau ir 9-12 klases.
Licėjaus dėmesio centre – moksleivių akademiniai pasiekimai, o pagrindinis keliamas tikslas – išugdyti laisvą ir laimingą, kūrybingą, aukštos savivertės asmenybę, siekiančią aukščiausių mokymosi pasiekimų bei sėkmingos karjeros. Tiek VDU rektorius Juozas Augutis, tiek VDU licėjaus „Sokratus“ direktorius Darius Česnavičius tiki, jog universiteto bendruomenės nariai savo patirtimi, žiniomis pagelbės pedagogams ir moksleiviams pasiekti geriausių akademinių rezultatų. Mokykla gali naudotis itin plačia universiteto mokymo baze, infrastruktūra.
VDU rektoriaus J. Augučio tikinimu, šiandien ir ateityje neužteks vienos srities žinių. „Turime išmokti mokytis, nes sparčiai besikeičiančiame pasaulyje tai darysime nuolat, kartais keisime sritį. Neatsitiktinai tokios kompanijos kaip „Tesla“, „Microsoft“, „Amazon“ ar NASA samdo ne tik technologijų ekspertus, bet ir socialinių ar humanitarinių mokslų atstovus: istorikus, futuristus, filosofus, kurie kartu kuria ir apmąsto ateities scenarijus. Neatsitiktinai ir VDU, kuriame prieš daugiau nei 30 metų buvo įdiegtas Harvardo universitete taikomas artes liberales studijų modelis, studentams šalia specialybinių suteikiamos visapusės žinios – tai jiems padeda būti kūrybiškesniais ir suteikia įgūdžių spręsti iššūkius taikant įvairių disciplinų žinias“, – sako VDU rektorius J. Augutis.
Pasak rektoriaus, licėjaus ir VDU akademinė partnerystė remiasi pasiteisinusiais ir sėkmingais tarptautiniais akademiniais modeliais. „Pagrindiniai intelektiniai ir emociniai gebėjimai formuojami ankstyvajame amžiuje. Todėl labai džiugu, jog visapusio išsilavinimo galimybę moksleiviams bus galima suteikti ir čia, Lietuvoje, VDU licėjuje „Sokratus“, kur mokymas(is) paremtas disciplinų įvairove, o mokomieji dalykai papildomi komunikavimo, kūrybiškumo, pilietiškumo, emocinėmis ar sveikos gyvensenos kompetencijomis. Apie tokias mokyklas dažnai pasvajodavome, klausydamiesi patirčių iš Suomijos ar Izraelio. Šiandien tai tapo realybe“, – pasakoja VDU rektorius J. Augutis.
Mokykla pasiruošusi betarpiškai bendradarbiauti rengiant mokytojus, suteikiant būsimiems pedagogams praktinių įgūdžių ir stiprinant įvairias mokytojų profesijos tobulinimo sritis. „Iš akademinės bendruomenės tikimės praktinių švietimo naujovių, pagalbos siekiant mokinių aukščiausių pasiekimų, studentų savanorystės praktikos, perspektyviausių būsimų pedagogų pasirinkimo dirbti licėjuje“, – sako VDU licėjaus „Sokratus“ direktorius D. Česnavičius.
Pasak D. Česnavičiaus, mokykla orientuosis į bendruomenę, tad klasėse bus mažai moksleivių, pastarieji ugdomi kaip laisvi, atviri, kritiški, išmanūs jauni piliečiai, kurie praktiškai gebės pritaikyti savo žinias. Licėjuje dirba kūrybingi ir iššūkius mėgstantys mokytojai, asmenybės, ugdančios asmenybes, besilaikančios Pedagogų etikos kodekso. „Viena licėjaus vertybių – stiprus akademiškumas, darni bendruomenė, laimingi vaikai. Mokykloje dominuoja kiekvieno vaiko pažangos stebėjimas ir individualių ugdymo planų įgyvendinimas, leidžiantis vaikams augti nuolatos“, – teigia direktorius D. Česnavičius.
VDU Švietimo akademijos kanclerės prof. dr. Linos Kaminskienės teigimu, universiteto ir mokyklos partnerystė atvers ugdymo krypties studentams galimybių pažinti ir išbandyti pedagoginių inovacijų, patobulinti, integruoti ugdymo subtilybių. Vyresnių kursų studentai taps moksleivių mentoriais. O mokytojų mentoriumi tapo ilgametis Šolomo Aleichemo ORT gimnazijos direktorius, daugiau nei penkiasdešimties metų mokytojo patirtį sukaupęs Miša Jakobas. „Džiaugiamės, jog stiprūs švietimo lyderiai prisijungė prie komandos ir galės pasidalinti savo patirtimi su pedagogais ir studentais. Tikiu, jog mūsų studentai, būsimi pedagogai, atneš jaunimui drąsių ir kūrybiškų sprendimų, prisidės prie moksleivių akademinių rezultatų gerinimo“, – sako prof. dr. L. Kaminskienė.