NATO viršūnių susitikimo Vilniuje komunikacijos kampanijoje – aljanso vienybės žinutė
Iki vieno didžiausių ir svarbiausių renginių Lietuvoje, NATO viršūnių susitikimo Vilniuje, liko kiek daugiau nei mėnuo. Į Lietuvą atvyks apie 4-5 tūkst. svečių, daugiau nei 40-ies pažangiausio politinio ir karinio aljanso pasaulyje narių bei Aljanso partnerių delegacijų, o susitikimą stebės bene viso pasaulio žiniasklaida, analitikai bei apžvalgininkai. Ypatingą reikšmę susitikimui suteikia tai, kad šis vyksta Rusijos sukelto karo Ukrainoje fone, į kurį reaguodamos šalys narės aptars ir viso regiono saugumo situacijos stiprinimo iniciatyvas.
Šia proga Lietuvoje pradedama ir Aljanso viršūnių susitikimą anonsuojanti komunikacijos kampanija. Joje didžiausias dėmesys skiriamas skleisti aiškią žinią – NATO narės yra ir išliks vieningos atsakydamos į bet kokias kylančias grėsmes bei yra pasirengusios savo demokratines ir laisvės vertybes ginti saugant kiekvieną aljanso teritorijos centimetrą.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos Komunikacijos departamento direktoriaus Mariaus Gursko teigimu, tyrimų duomenys rodo, kad net 88 proc. šalies gyventojų asmeniškai didžiuojasi, kad Lietuva yra NATO narė. Dėl priklausymo NATO aljansui jaučiamės saugiau, tačiau nerimo lygis, prasidėjus karui Ukrainoje, išaugo. Šis keitė ir visuomenės vertybinę piramidę – šalia materialinės gerovės, tapo daug ryškesnė laisvės bei nepriklausomybės suvokiama svarba.
„Būtent tai padiktavo ir visą komunikacijos koncepciją – NATO siekia ir gali užtikrinti saugumo jausmą bei tikrumą dėl ateities, aiškiai pasakyti, kad esame galingi dėl to, jog esame vieningi. Kartu kampanija siekiama dar ryškiau pademonstruoti, jog NATO nėra vien tik apie saugumą ar gynybą, kažkas, kas turi ginti, nes NATO yra čia ir NATO esame mes. Ši vienybė ir bendros vertybės, tokios kaip laisvė, žmogaus teisės, demokratija, teisės viršenybė, transatlantinis ryšys yra mūsų ir viso Vakarų pasaulio klestėjimo bei gerovės sąlygos“, – teigia M. Gurskas.
Kampanijos kūrybinę ir komunikacijos koncepciją įgyvendina kūrybinė integruotos komunikacijos agentūra „INK agency“, vaizdo klipą prodiusavo studija „Karuselė“, režisierius – Vilius Lukošius.
„INK agency“ kūrybos vadovė Rūta Vaitkevičiūtė pasakoja, jog vienybės galia, kaip pagrindinė komunikacijos ašis, lėmė ir istorijų pasakojimo pasitelktose priemonėse logiką: „Ne veltui televizijos ir radijo klipus pradedame prieš 19 metų Vilniaus Rotušės aikštėje tuometinio Jungtinių Amerikos Valstijų prezidento Dž. W. Busho pasakyta fraze apie tai, kad Lietuvos, Latvijos ir Estijos tautos niekada nebebus vienos. Per beveik du dešimtmečius Lietuva, būdama aljanso nare, ne tik augo ir klestėjo, prisidėjo prie laisvesnio ir saugesnio pasaulio, bet ir tapo lygiaverte partnere. Prisidedame ne tik vystydami savo karinius pajėgumus, kuriamomis technologijomis ar ginkluote, bet ir puoselėdami savo bei kitų šalių laisvę ir bendražmogiškąsias vertybes, o NATO viršūnių susitikimas Vilniuje vaizdo klipe tampa to įrodymu ir rezultatu“.
Kampanijos metu pasitelkti televizijos ir radijo klipai, lauko, skaitmeninė reklama, komunikacija nacionalinėje bei regioninėje žiniasklaidoje.