Naujai išasfaltuotų gatvių senos bėdos: aplink šulinius tuoj pat susidaro įdubimai
Vilniaus miesto savivaldybė šiais metais nepraleidžia progos pasigirti, kad gatvių remontui skirta kur kas daugiau pinigų, nei būdavo ankstesniais metais. Tad darbai verda visame mieste, kai kur priversdami vairuotojus pasistumdyti spūstyse, tarkim, Geležinio Vilko gatvėje. Tačiau vilniečiai nevengia pabaksnoti pirštais ir į vietas, kur atnaujinta gatvių danga primena apie senas problemas.
Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža 15min yra sakęs, kad šiemet sostinės gatvių tvarkymui skirta rekordinė pinigų suma – 22 mln. eurų, todėl bus išasfaltuota apie 54 km gatvių, iš jų – apie 8 km žvyrkelių. Dalis darbų jau padaryta, kitur tebedirbama.
„Norint išvengti spūsčių pagrindinėse miesto magistralinėse, greito eismo gatvėse arba gatvėse, kuriose vyksta labai intensyvus transporto eismas, remonto darbai vykdomi naktimis, pvz., Pilaitės ir Laisvės prospektuose, Geležinio Vilko gatvėje ir pan. Esame paskaičiavę, kad apie 40 proc. gatvių yra tvarkoma naktimis. Naktiniai gatvių remonto darbai miestui kainuoja tiek pat, kiek ir dienomis, nepriklausomai nuo paros ar savaitės dienos, nes darbai atliekami pagal sutartyje su rangovu patvirtintus įkainius už atliktus darbus“, – tvirtino V.Pauža.
Asfaltuoti gatves ir žvyrkelius, anot V.Paužos, pradėta dar gegužės vidury, vos atšilus orams, todėl kiek daugiau nei per du mėnesius sostinėje buvo suremontuota apie 60 proc. gatvių.
Vairuotojai stebisi
Viena iš jau suremontuotų gatvių – Klinikų gatvė Vilniaus Antakalnyje, šalia Vilniaus miesto klinikinės ligoninės. Čia irgi paklota nauja asfalto danga. Tačiau, kaip sako vairuotojai, darbai atlikti ne visai taip, kad visi vilniečiai galėtų tik džiaugtis.
„Daugiau nei prieš pusę metų buvo paklota nauja asfalto danga nuo Klinikų g. iki transporto žiedo Antakalnio gale. Nuo pat pradžių gatvėje esantys šuliniai daužė automobilių pakabą, o dabar, praėjus keliems mėnesiams po tiesimo, jau ir įsmuko į patį asfaltą (galima patikrinti – visoje naujai tiestoje atkarpoje). Tai primena kažkokį techninį nonsensą, kai nutiesiamas naujas kelias, bet paliekamos senos duobės… Važiavimas primena geležinkelį, nejaugi technologijos nepasikeitė per tiek metų ir nėra įmanoma sutvarkyti šios problemos, kuri liko ir pakeitus asfaltą?“ – savo pastabomis su 15min pasidalijo vilnietis Arūnas.
Jo teigimu, tokių šulinių yra visame mieste, tai ne paslaptis. Todėl esą vairuotojai, „norėdami saugoti savo automobilių pakabą“, privalo manevruoti, o tai gali sukelti avarinių situacijų. „Toks jausmas, kad ši techninė problema yra per sudėtinga Lietuvos inžinerinei minčiai“, – komentavo Arūnas.
Pažvelgus į šią Antakalnio gatvę, galima pastebėti ir dar vieną dalyką – dalis gatvės neišasfaltuota. Tiksliau, gatvės pakraščiai, kur paprastai stovi gyventojų ar šiaip į gatvę užsukusių žmonių automobiliai.
Žada patikrinti
Gintautas Niaura, Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Susisiekimo komunikacijų skyriaus vadovas, 15min užtikrino, kad savivaldybė apie požeminių inžinerinių tinklų šulinių būklę jau informavo bendrovės „Grinda“ avarinę tarnybą, kuri „apžiūrės įdubusius šulinius, nustatys jų įdubimo priežastį ir praneš atitinkamų inžinerinių tinklų tarnyboms, kurios šiuos šulinius sutvarkys jau artimiausiu metu“.
„Pernai vasarą buvo suremontuota Antakalnio gatvės atkarpa nuo Žolyno g. iki Nemenčinės plento. Remontuojant daugiau kaip kilometrą Antakalnio gatvės buvo sunaudota daugiau kaip 14 tūkst. kv. m asfaltbetonio: paklota nauja danga, suremontuoti itin prastos būklės šaligatviai ir kelio bortai, atnaujintas ženklinimas, pakeisti netvarkingi inžinerinių tinklų šuliniai, – teigė G.Niaura.
– Kitąmet planuojama atnaujinti likusią Antakalnio gatvės atkarpą – nuo Šilo tilto iki Žolyno gatvės. Nuo Žolyno g., centro kryptimi, bus įrengta papildoma juosta tik viešajam transportui. Taip pat vakarinėje gatvės dalyje bus nutiestas dviračių takas, atnaujinti želdiniai, pakeisti šaligatviai, modernizuoti šviesoforai ir gatvės apšvietimas, renovuoti inžineriniai tinklai ir kita.“