Neformalaus ugdymo programos – pagal senovinį rėdos ratą
Takų krašto kultūros ir amatų asociacija, siekdama išsaugoti kultūrinį paveldą ir puoselėti tradicinius amatus, jų technologijas, drąsinti ir motyvuoti vaikus imtis atsakomybės, dirbti komandoje ir siekti bendrų tikslų, jau nuo 2015 m. vykdo akredituotas neformaliojo vaikų švietimo programas: „Gyva pažintis su tradiciniu amatu“, „Neįtikėtinai skani ir tranki kelionė į praeitį“, „Žingsnis po žingsnio į papuošalų pasaulį“, „Noriu būti lyderiu“, kuriose dalyvauja 142 Trakų rajono vaikai. Programas Trakuose, Rūdiškėse, Aukštadvaryje, Senuosiuose Trakuose, Lentvaryje veda kvalifikuoti vadovai, meistrai.
Etnokultūros tradicijų ir papročių laikymasis labai reikšmingas šeimos gyvenime ir ypatingai vaikų ugdyme. Pasitelkus tradicijas ir papročius šeimoje natūraliai nuo seno buvo formuojamas vaikų požiūris į dorovę, elgesio normas, bendražmogiškas vertybes.
Vaikai, augdami šeimyninėje aplinkoje, mato ir jaučia visus žmogaus būties virsmus, su kuriais susijusios pagrindinės šeimos šventės: gimimas (krikštynos, gimtadienis), vedybos (piršlybos, sužadėtuvės, mergvakaris), mirtis (laidotuvės). Darbų pradžios ir pabaigos, gamtos ritmiškumas atsispindi kalendorinėse šventėse (Kūčios, Kalėdos, Užgavėnės, Velykos, Joninės, Vėlinės).
Dabartinė globalizacija suniveliuoja tradicijas ir šeimose jų laikymasis užima vis mažiau vietos. Trakų krašto kultūros ir amatų centre įgyvendinamomis programomis siekiama perduoti etnokultūros vertybes. Programos vykdomos pagal rėdos rato ciklą: vaikai riša verbas, susipažįsta su krašto tradicijomis, folkloru, groja senoviniais instrumentais, gamina šiaudinius žaislus, vašku margina kiaušinius ir lipdo juos iš molio, kepa duonelę, „gandriukus”, veria papuošalus, piešia senovinius raštus ir audžia senovinėmis audimo staklėmis. „Noriu būti lyderiu“ programos metu žaidžia patyriminius žaidimus ir mokosi lyderystės.
Vaikai aktyviai ir smalsiai dalyvauja programose ir kiekvieną kartą vadovus džiugina savo šypsenomis.