4 rugpjūčio, 2017
Kauno technologijos universiteto informacija

Norėdami suspėti su jaunąja karta mokytojai privalės mokytis iš savo mokinių

Didelę gyvenimo dalį žmogus praleidžia besimokydamas, o tvirčiausius pamatus tiek būsimam išsilavinimui, tiek karjerai jau mokykloje padeda būtent mokytojai. Tačiau XXI amžiuje mokytojo vaidmuo keičiasi ir pedagogams darosi vis sunkiau „pasiekti“ jaunimą.

Kaip mokytojui pasivyti vietoje nenustygstantį šiuolaikinį jaunuolį ir jį sudominti? Kaip pasikeis pedagogo darbas ateityje? Gal jie taps nebereikalingi?

Ateities mokytojas – autoritetas

Dalis moksleivių, o kartais ir tėvų, dėl blogų akademinių rezultatų neretai kaltina mokytojus. Šiuolaikinių pedagogų reikalaujama, kad jie savo mokomą dalyką gebėtų pateikti įdomiai, nes nuo tuo priklauso, kiek išdėstoma medžiaga bus įdomi vaikui, kiek jis įsitrauks ir norės mokytis pats.

„Ateities mokytojas turi būti toks, kad mokinys nuolat nejaustų jo buvimo šalia, tokiu būdu galėdamas mokytis gana savarankiškai. Mokytojas turi patarti, skatinti, siūlyti įvairias iniciatyvas, taip rodydamas pavyzdį mokiniui“, – sako leidyklos „Šviesa“ mokymo centro vadovė Jūratė Lutinskaitė.

Jai pritaria ir Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (KTU SHMMF) pedagogikos ir edukologijos studijų krypties programų vadovė Berita Simonaitienė, sakydama, kad moksleiviui reikia įdomios asmenybės, autoriteto, kuris žavėtų, trauktų ir į kurį norėtųsi lygiuotis.

Mokytojai turi mokytis iš savo mokinių

Naujosios kartos mokiniai sugeba kur kas anksčiau atskleisti savo stipriąsias puses, talentus, pristatyti idėjas, atradimus, atlikti užduotis ir net pirmieji supažindinti mokytojus su naujais dalykais, inovacijomis.

„Mokytojui mokytis iš mokinio – normalus ir natūralus dalykas. Jeigu pedagogas pastebi, kad viename ar kitame žingsnyje mokinys geba, žino ir daro daugiau, geras mokytojas sugebės tuo pasinaudoti ir įtrauks tai į mokymo procesą“, – teigia J. Lutinskaitė.

Pasak jos, šiuolaikiniame pasaulyje nebeįmanoma įsivaizduoti mokymosi proceso be naudojimosi kompiuteriu, projektoriumi ir kitomis technologijomis. Nebe naujiena mokyklose ir išmaniosios lentos, įvairios mobiliosios programėlės ar naudojimasis išmaniaisiais telefonais pamokos tikslams.

Lutinskaitė priduria, kad būtent informacinių technologijų (IT) naudojimas pamokoje – vienas iš populiariausių būdų sudominti vaikus. Šiuolaikiniai jaunuoliai didžiąją dalį laiko praleidžia naudodamiesi išmaniaisiais įrenginiais, todėl to paties tikisi ir iš savo mokytojų.

Labai svarbus keitimasis patirtimi

Daugelis mokytojų tvirtina, kad jų profesijoje be nuolatinio mokymosi – nė iš vietos. Vienas iš populiariausių būdų yra dalinimasis patirtimi su kitais pedagogais. Tokią galimybę jie turėjo birželį KTU SHMMF vykusioje konferencijoje  „Ateities mokytojas: kaip įkvėpti pokyčiams?“.

„Pašaukimas nėra vienintelė savybė reikalinga norint būti mokytoju, – įsitikinusi J. Lutinskaitė. – Žinoma, pedagogo, turinčio pašaukimą, vidinė motyvacija yra stipresnė, tačiau geram mokytojui praktika ir ugdymas taip pat yra ypatingai svarbūs.“

Savo ruožtu B. Simonaitienė pažymi, kad praktika ir profesionalumas gali „nusverti“ pašaukimą: „Mokytojas turi pats tyrinėti ir gilintis į savo dalyko naujoves bei mokėti tas naujoves pristatyti vaikams. Būtent tai akcentuojame KTU profesinių pedagoginių studijų programoje, kur neapsiribojame tik didaktika, bendrąja pedagogika, ar dalyko mokymo metodika. Studijų metu ypač stipriname tyrėjo požiūrį, ugdytojo profesionalo tapatybę ir mokymąsi visą gyvenimą.“

Priėmimas į profesines (pedagogikos) studijas vykdomas KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto studijų centre (A. Mickevičiaus g. 37, Kaunas). Prašymai priimami iki 2017 m. rugpjūčio 21 d. 12 val.

Visi stojantieji turi atvykti į motyvacinį pokalbį, kuris bus vykdomas rugpjūčio 23 d. nuo 8 iki 18 val. KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultete Kaune (A. Mickevičiaus g. 37-102).


18 kovo, 2025

Pirmadienį duris atvėrė naujasis Lazdijų sporto centras, praneša Lazdijų rajono savivaldybė. „Lazdijų krašto vaikai, jaunimas ir visi sportuojantys tinkamų sąlygų […]

18 kovo, 2025

Keturiuose Lietuvos miestuose – Kaune, Jonavoje, Vilniuje ir Panevėžyje – planuojama įrengti naujus maniežus. Tam Švietimo, mokslo ir sporto ministerija […]

18 kovo, 2025

Devintus metus Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos (VDU ŽŪA) organizuojamas, kartu su rajonų vietos savivaldos ir / ar verslo […]

17 kovo, 2025

Siekiant pagerinti mokinių pasiekimus ir ugdymo kokybę, siūloma uždrausti jiems mokyklose naudotis mobiliaisiais telefonais ir planšetėmis. Tai numatančias Švietimo įstatymo […]

LSU nuotr.
15 kovo, 2025

Lietuvos sporto universitetas (LSU) naujausiame Šanchajaus sporto mokslo institucijų reitinge (angl. Shanghai Ranking’s Global Ranking of Sport Science Schools and […]

12 kovo, 2025

Penktadienį Kaune, pasibaigus švietimo forumui „Švietimo kodas“, surengtoje ceremonijoje išdalinti penktieji „Metų mokytojo“ apdovanojimai. Naujienų portalo Lrytas rengiamų apdovanojimų metu […]

12 kovo, 2025

Trečiadienį Vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo nuo šių metų rugsėjo šalies regionuose veikiančiose gimnazijose trečias ir ketvirtas klases bus leidžiama formuoti […]

11 kovo, 2025

Antradienį minint 35-ąsias Nepriklausomybės atkūrimo metines, Vilniaus Universiteto (VU) Filologijos fakulteto dėstytojai dr. Ernestai Kazakėnaitei įteikta Valstybės Nepriklausomybės stipendija.  E. Kazakėnaitei paskirti […]

4 kovo, 2025

Universitetas „Vilnius Tech“ gavo 669 tūkst. eurų finansavimą Lietuvos kibernetinio saugumo specialistų ugdymui, kurį skiria tarptautinės technologijų korporacijos „Google“ įsteigta […]

3 kovo, 2025

Šiandien startuoja Telšių Karolinos Praniauskaitės viešosios bibliotekos Vaikų ir jaunimo aptarnavimo skyriaus skaitymo skatinimo iniciatyva „Biblioteka arčiau vaikų“. Skaitymo džiaugsmas […]

27 vasario, 2025

Vilniuje, Pilaitės mikrorajone duris atveria vienas moderniausių lopšelis-darželis „Vydūnėlis”, turintis baseiną ir pasižymintis išskirtiniais sprendiniais dar efektyvesniam vaikų ugdymui, jų […]

24 vasario, 2025

Vilniaus universitetas ir Šiaulių rajono savivaldybė pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl vardinės Romualdo Ozolo stipendijos įsteigimo. Stipendijos tikslas – skatinti Universiteto pirmosios ir antrosios pakopos studijų studentus, […]

15 vasario, 2025

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ir pirmoji ponia Diana Nausėdienė šeštadienį Vokietijoje lankėsi Vasario 16-osios gimnazijoje Hiutenfelde. Tai – vienintelė […]

14 vasario, 2025

Vyriausybei užsimojus švelninti esamą reikalavimą ir leisti formuoti vienuoliktokų klases nuo 12-os moksleivių, Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) prezidentas Audrius Klišonis tikina – dėl šių sprendimų kylančią […]

12 vasario, 2025

Kėdainių mokyklose trūksta apie 14 tūkst. vadovėlių. Nors jų įsigijimui lėšų pakanka, tačiau įsigyti jų neįmanoma dėl stringančios leidybos, skelbia […]

6 vasario, 2025

Kauno švietimo inovacijų centras tęsia unikalią tradiciją – renka ir apdovanoja ryškiausias metų švietimo asmenybes. Trečiadienį progresyviausiems pedagogams nusilenkta kino […]

6 vasario, 2025

Paskirstytos Lietuvos valstybės biudžeto lėšos užsienio lituanistinėms mokykloms. Lietuvos finansinę paramą šiemet gauna 124 lituanistinio švietimo mokyklos, kuriose mokosi daugiau […]

Petro Skargos toga ir biretas VU 350 metų jubiliejaus parodoje Pranciškaus Smuglevičiaus salėje / Fot. J. Bulhak. LNM
6 vasario, 2025

Du Lietuvos muziejai praėjusių metų pabaigoje sulaukė ypatingos dovanos: atlikus tyrimus buvo įrodyta, kad Lietuvos nacionaliniame dailės muziejuje saugoma pelerina […]

3 vasario, 2025

Šiandien Ministras Pirmininkas Gintautas Paluckas susitiko su Lietuvos moksleivių robotikos bendruomene, jungiančia beveik 50 komandų, kurias sudaro įvairaus amžiaus ir […]

31 sausio, 2025

Netolimoje perspektyvoje Klaipėdos rajone planuojama statyti tris naujas ugdymo įstaigas. Skaičiuojama, kad jose atsiras papildomos 330 vietų rajono vaikams.  Kaip […]

Regionų naujienos