Nuo STEM iki STEAM švietimo: naujas mokymosi metodas
Kad neatsiliktų nuo sudėtingos visuomenės ir kuriamų naujų darbo vietų, švietimo aplinka turėtų suteikti mokiniams mokymosi galimybes, integruojant įvairias disciplinas ir tobulinant mokymosi įgūdžius. Šiandien mokytojai jaučia, kad jiems trūksta priemonių darbo ir mokymo organizavimui, kad besimokantieji ištikrųjų galėtų naudotis turiniu iš platesnės, daugiadisciplinės perspektyvos.
Siekiant išsamesnio daugiadalykinio mokymo veiklų poreikio ir 21-ojo amžiaus įgūdžių įgijimo, supažinti su STEAM švietimu liepos 19 – 23 dienomis Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos mokytojos M. Gaurilčikienė, O Juršė, V. Akramienė ir J. Ostrauskienė dalyvavo mokymuose pagal „Erasmus+“ KA1 projektą „Inovatyvių mokymo metodų mobilinimas Steam ir skaitymo raštingumo kompetencijų ugdymui“, kurie vyko Ispanijoje, Barselonos mieste. Kursus vedė lektorius iš Kanados Daniel Schmidt.
Vienas iš mokymų Ispanijoje tikslų buvo sužinoti, kaip įtraukti mokinius į naudingą bei skatinančią mokymo(si) veiklą, kurioje gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika (pagrindiniai STEAM švietimo komponentai) susieti su menais plačiąja prasme. Per STEAM mokiniai gali tyrinėti ir įžvelgti ryšius tarp mokykloje dėstomų dalykų, savo jau turimos patirties ir realaus gyvenimo, taip pat turi daugiau galimybių tarpdisciplininiam dialogui ir problemų sprendimui.
Mokymuose dalyvavę įvairių šalių atstovai aptarė Europos švietimo sistemos naujoves bei jų įgyvendinimo galimybes. Užsiėmimų metu projekto dalyviai turėjo galimybę pasidalinti darbine patirtimi ir idėjomis su kolegomis iš Lenkijos ir Bulgarijos. Šių kursų metu buvo įgyta praktinių žinių, sužinota apie tai, kas iš tikrųjų yra STEAM, kuo jis skiriasi nuo STEM ir kaip visa tai galėtų būti efektyviai įtraukta į mokymosi aplinką bei STEAM veiklas. Praktinių veiklų metu buvo atliekamos STEAM stiliumi parengtas užduotys, kūriamos ir tobulinamos darbo strategijos ir veiklos, skirtos įtraukti STEAM mokymą į darbą klasėje.
Projekto „Inovatyvių mokymo metodų mobilinimas Steam ir skaitymo raštingumo kompetencijų ugdymui“ sklaida planuojama mokytojų metodinėse grupėse taip pat organizuojant seminarą miesto mokytojams, kurio metu bus supažindinta su pagrindiniais STEM ir STEAM skirtumais bei savybėmis, bus galimybė sužinoti kaip sujungti skirtingus mokomuosius dalykus panaudojant įvairias STEAM veiklas siejant realų gyvenimą ir konkrečią patirtį.