Pagrindiniai skaitmeninės rinkodaros iššūkiai: konsultuoja reklamos guru
Skaitmeninė rinkodara, nors ir atveria daugybę galimybių, taip pat kelia nemažai iššūkių. Šiuolaikiniai rinkodaros specialistai susiduria su nuolat kintančia aplinka, didele konkurencija ir daugybe kitų veiksnių, kurie gali apsunkinti jų darbą.
Visgi, gera komanda visada tikslingai siekia tikslo ir dažniausiai nebijo trukdžių, kurie gali apsunkinti gerus rezultatus. Žinoma, kad kai kurios situacijos gali būti labai sudėtingos, ypač, kai atliekama SEO optimizacija, kurios procesas yra labai dinamiškas. Tačiau nėra situacijos, kuriai nebūtų galima rasti ir pačios tinkamiausios išeities.
Plačiau apie tai pasakoja marketingo specialistas Justas, kuris teigia, kad reklamoje nieko nėra neįmanomo.
Nuolatiniai pokyčiai
Pirmiausia bet kokią reklamą veikia nuolatiniai pokyčiai. Tačiau būtent skaitmeninei įtaką jie daro kur kas labiau nei tradicinei. „Socialinių tinklų ir paieškos sistemų algoritmai nuolat keičiasi, todėl tai, kas šiandien veikia – rytoj gali būti nebe taip efektyvu. Rinkodaros specialistai turi nuolat sekti naujausias technologijas ir įrankius, kad išliktų konkurencingi“, – nurodo Justas. Vartotojų įpročiai internete keičiasi labai greitai, todėl reikia nuolat prisitaikyti prie naujų tendencijų.
Konkurencija – auga ir augs
Skaitmeninėje erdvėje konkurencija yra labai didelė, todėl sunku išsiskirti iš minios. Šiais laikais daugelis žmonių nori prekiauti internetu, kadangi tai gali atrodyti labai paprasta. Deja, dažniausiai iššūkių kur kas daugiau, kadangi konkurencija yra labai didelė, o kūrybingi verslininkai dažniausiai randa būdų – kaip patraukti klientą į savo pusę. Dėl didelės konkurencijos, kainos už reklamą dažnai kyla.
Matavimai ir analizė
Surenkama daug duomenų, tačiau ne visada lengva juos interpretuoti ir panaudoti priimant sprendimus. Yra daugybė skirtingų įrankių, todėl gali būti sunku pasirinkti tinkamiausius. Vėlgi, jie taip pat kainuoja, tad investicija į reklamą dažnai yra kur kas didesnė nei buvo planuota. Tai labiausiai gąsdina startuolius.
Privatumo klausimai
Vis griežtėjantys duomenų apsaugos įstatymai riboja rinkodaros specialistų galimybes rinkti ir naudoti vartotojų duomenis. „Vartotojai vis labiau nerimauja dėl savo privatumo, todėl sunku sukurti pasitikėjimo santykius. Taigi, verslai turi rasti būdus ne tik kaip užtikrinti privatumą, tačiau ir išmokti nuraminti klientus“, – nurodo Justas.
Mobilusis marketingas
Reikia kurti turinį, kuris būtų optimizuotas įvairiems įrenginiams (išmanieji telefonai, planšetiniai kompiuteriai). Mobiliojo marketingo specifika reikalauja kitokio požiūrio į turinio kūrimą ir skelbimų rodymą.
Turinio kūrimas
Vartotojai ieško unikalaus ir naudingo turinio, todėl jo kūrimas reikalauja daug laiko ir pastangų. „Norint išlaikyti vartotojų susidomėjimą – reikia nuolat kurti naują turinį“,– teigia Justas.
Biudžeto ribojimai
Biudžeto ribojimai yra vienas dažniausių iššūkių, su kuriais susiduria tiek didelės, tiek mažos įmonės planuodamos savo reklamines kampanijas. Tačiau net ir turint ribotą biudžetą – galima pasiekti puikių rezultatų.
„Prieš pradėdami bet kokią kampaniją – aiškiai apibrėžkite, ko norite pasiekti. Ar tai padidinti prekės ženklo žinomumą, generuoti daugiau pardavimų, ar pritraukti naujų klientų? Susikurkite prioritetų sąrašą ir sutelkite savo pastangas į tuos tikslus, kurie yra svarbiausi jūsų verslui. Analizuokite – kur jūsų tikslinė auditorija praleidžia daugiausiai laiko internete ir sutelkite savo pastangas į tas platformas. Palyginkite skirtingų platformų kainas ir pasirinkite tas, kurios siūlo geriausią kainos ir kokybės santykį“, – svarbiausius biudžeto planavimo aspektus pateikia Justas.
Užtikrinkite, kad jūsų skelbimai būtų aktualūs jūsų tikslinei auditorijai. Išskirtiniai ir įdomūs skelbimai gali pritraukti daugiau dėmesio ir paspaudimų. Nėra paprasta sugalvoti kaip sudominti naršytojus, tačiau radus tinkamą įrankį – galėsite ženkliai padidinti savo pardavimus. Nuolat testuokite skirtingus skelbimus, kad nustatytumėte, kurie yra efektyviausi.