Palangos savivaldybė įsikurs naujajame pastate – Vytauto g. 112
Šiandien, antradienį, duris atveria naujasis Palangos miesto savivaldybės administracijos pastatas, įsikūręs Vytauto g. 112. Tai neabejotinai suteiks daugiau patogumo miesto gyventojams – norint išspręsti iškilusius klausimus, jiems nebereikės vaikščioti po penkiose miesto vietose išsibarsčiusius pastatus, kuriuose ilgą laiką buvo įsikūrę Savivaldybės administracijos skyriai.
Naujojo Savivaldybės pastato plotas – 3,2 tūkst. kv. metrų, tad čia puikiai tilps visi administracijos skyriai. Senojoje vietoje (Kęstučio g. 19) liks tik Civilinės metrikacijos skyrius, įsikūręs Vyriausybei priklausančiame pastate, skirtame Savivaldybei deleguotoms funkcijoms vykdyti – civilinės būklės aktų įrašams registruoti, bei turintis salę, tinkamą santuokos ceremonijai rengti.
Įprastoje vietoje – Gintaro g. 33A – kol kas tebevyks ir Savivaldybės tarybos posėdžiai, nes naujajame pastate posėdžių salę įrengti dar nespėta.
Palangiškiai daugelį metų susidurdavo su nepatogumais dėl penkiuose pastatuose, esančiuose skirtingose miesto vietose, įsikūrusių Savivaldybės administracijos skyrų. Miesto centrinėje dalyje yra labai ribojamas pastatų aukštingumas bei sklypų užstatymo intensyvumas, todėl naujo Savivaldybės administracijos pastato statyba kurorto centre buvo neįmanoma. Sprendžiant šią įsisenėjusią problemą, Vytauto g. 122 esantis pastatas, iki tol priklausęs Susisiekimo ministerijai bei patikėjimo teise valdytas valstybinės įmonės „Klaipėdos regiono keliai“, Palangos miesto savivaldybės nuosavybėn perimtas 2012 m. pradžioje. Pastatas buvo pertvarkytas, atsižvelgiant į Savivaldybės administracijos pastatui keliamus reikalavimus.
Sutvarkyti reikiamą dokumentaciją bei parengti pastato rekonstrukcijos projektą užtruko beveik metus. Pastatą suprojektuoti taip, kad jis atitiktų Viešojo administravimo įstatymo reikalavimus, nebuvo paprasta – reikėjo pasirūpinti, jog čia veiktų Vieno langelio principas, būtų užtikrinta duomenų apsauga, pagal visus reikalavimus įrengtos archyvo patalpos. Taip pat buvo būtina įrengti centralizuotus ryšių tinklus, užtikrinti tiesioginį ryšį su Vyriausybe. Buvo ir daugiau reikalavimų, darančių šį projektą tikrai sudėtingą.
Rekonstrukcijos metu pastatas taip pat buvo visiškai pritaikytas žmonėms su negalia – kad būtų patogu pravažiuoti su vežimėliu, paplatintos visos durys, įrengtas aštuonių pakilimo lygių, dviejų durų liftas, kad žmonės su negalia, norintiems patekti į bet kurį pastato korpusą, nereikėtų įveikti nė vienos laiptų pakopos.
Naujajame Savivaldybės pastate įrengti ne tik kabinetai darbuotojams, bet ir laukiamieji bei pasitarimų kambariai interesantams. Į korpusus, kur įrengti specialistų kabinetai, patekti galės tik Savivaldybės administracijos darbuotojai – jie turės specialias korteles-raktus, kuriais bus ne tik atrakinamos durys, bet kartu ir fiksuojamas laikas, kada kuris darbuotojas atėjo ar išėjo iš pastato. Gyventojų priėmimams skirtuose kabinetuose įrengti kompiuteriai su duomenų baze, kad Savivaldybės specialistas, susitikęs su interesantu, galėtų vietoje gauti visą reikiamą informaciją.
Savivaldybės administracijos direktorė Akvilė Kilijonienė pabrėžė, jog įsikūrus naujajame pastate, pagerės valdymo efektyvumas. „Kai Savivaldybės administracijos specialistai dirba keliuose po visą miestą išsibarsčiusiuose pastatuose, sudėtinga administruoti. Be to, visiems įsikūrus vienoje vietoje, nebereikės išlaikyti keleto pastatų, todėl bus sutaupyta nemažai biudžeto lėšų. O taip pat Savivaldybės darbuotojai nebegaiš laiko, vaikščiodami iš vieno pastato į kitą“, – kalbėjo A. Kilijonienė.
„Pagaliau išspręsta daugiametė Palangą slėgusi problema – daugelį metų Savivaldybė neturėjo pastato, kuriame būtų galima įkurti visus administracijos skyrius. Dėl to nepatogumų patirdavo ir palangiškiai, ir miesto svečiai, ir patys Savivaldybės administracijos darbuotojai. Džiugu, kad situacija pasikeitė“, – sakė Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus.