Panevėžyje – nauja švietimą ir verslą suvienijanti iniciatyva mokslo kokybei gerinti
![](https://www.regionunaujienos.lt/wp-content/uploads/2025/02/14-300x200.jpg)
Panevėžio pramonė išlaiko stabilų ekonominį augimą – čia kasmet didėja tiesioginių užsienio investicijų apimtys, o įmonėse kuriami paklausūs produktai ir pažangūs sprendimai. Tolesnei tvariai plėtrai jau ima trūkti specialistų, atitinkančių šiuolaikinių įmonių poreikius. Siekiant prisitaikyti prie sparčiai besivystančių technologijų ir didėjančios specialistų paklausos, mieste ieškoma naujų verslo ir švietimo bendradarbiavimo būdų. Šią kryptį stiprina Panevėžio plėtros agentūros „Panevėžys NOW“ iniciatyva „Verslas – atviras mokslui“, kuria išbandomos naujos mokytojų ir mokinių kompetencijų kėlimo priemonės bendradarbiaujant su verslu. Siekiant bendras veiklas vykdyti ištisus metus, pasirašyta sutartis tarp Panevėžio krašto pramoninkų asociacijos ir Panevėžio mokymo centro.
„Panevėžyje jau ne vienerius metus stiprinamas verslo įmonių ir švietimo įstaigų bendradarbiavimo tinklas. Vienas pirmųjų tokių pavyzdžių – „Panevėžys NOW“ ir Panevėžio švietimo centro įgyvendinama iniciatyva „Pamokos matuojasi Panevėžį: iššūkių serija“, kurios metu mokiniai sprendžia realius įmonių iššūkius, jose apsilanko ir pristato siūlomus sprendimus. Ieškant būdų, kaip bendradarbiavimas galėtų būti tęstinis ir sukurtų dar didesnę naudą mokinių pasirengimui, gimė „Verslas – atviras mokslui“ – nauja iniciatyva, įtraukianti tiek profesinių mokyklų absolventus, tiek mokytojus, kurie įgavę naujų žinių galės jas perduoti savo mokiniams“, – teigia „Panevėžys NOW“ talentų projektų vadovė Rūta Sakalauskienė.
Idėja gimė iš talentų pasiūlos didinimo diskusijų su verslu
Tęstinė verslo ir profesinio mokymo įstaigų bendradarbiavimo forma – pagrindinis šios iniciatyvos rodiklis. Jos metu su partneriais nagrinėjami darbo rinkos poreikiai ir mokymo įstaigų galimybės jiems prisitaikyti – taip numatoma, kaip profesinio mokymo programos gali kokybiškiau atitikti rinkos prognozes, skatinant reikalingų įgūdžių ugdymą. Išgryninus mokymo programas, kurių tobulinimui aktualus verslo įsitraukimas, „Panevėžys NOW“ parengia tam skirtus bendradarbiavimo planus ir juos koordinuoja.
Siekiant efektyvaus verslo įmonių įsitraukimo ir joms reikiamų potencialių specialistų – profesinių mokyklų absolventų parengimo, „Verslas – atviras mokslui“ įgyvendinama su Panevėžio mokymo centru ir Panevėžio krašto pramonininkų asociacija. Išbandžius pilotines idėjas ir įvertinus abipusę partnerystės naudą, pasirašyta bendradarbiavimo sutartis iniciatyvai tęsti ir veikloms vykdyti bent po kartą į metų ketvirtį.
„Tai – puikus žingsnis link tvirtesnio ryšio tarp verslo ir švietimo. Mums svarbu ne tik ugdyti talentus, bet ir užtikrinti, kad jie turėtų realias galimybes įsilieti į darbo rinką. Šios iniciatyvos tęstinumas ir plėtra yra itin svarbūs, siekiant kokybiško ir inovatyvaus profesinio rengimo Panevėžyje. Tokia bendryste stiprina regiono konkurencingumą ir prisideda prie tvarios ekonomikos vystymo“, – teigia Panevėžio krašto pramoninkų asociacijos prezidentas Gintaras Petrauskas.
Nuo mokytojų vizitų įmonėse iki praktinių įgūdžių moksleiviams
Atsižvelgiant į darbo rinkos poreikius, išbandytos dvi pilotinės idėjos, kurios bus nuosekliai tęsiamos toliau – mokytojų šešėliavimo vizitai pramonės įmonėse ir jungtinė meistriškumo pamoka. Šešėliavimo metu pedagogai apsilankė statybų ir medienos paruošimo srities įmonėje UAB „Kriautė“ ir metalo apdirbimo įmonėje UAB „Achatas“, kuriose jie turėjo galimybę susipažinti su aktualiausiomis darbo rinkos kompetencijomis – gilino savo žinias apie CNC staklių valdymą, operacines sistemas, kokybės kontrolę ir kitus technologinius procesus. Tokie apsilankymai įmonėse mokytojams leidžia praturtinti mokamąją medžiagą realiais pavyzdžiais, naujausiomis pramonės technologijomis ir tendencijomis.
Siekiant ugdyti praktinius mokinių įgūdžius, Panevėžio mokymo centre surengta jungtinė meistriškumo pamoka, kurią vedė HARJU ELEKTER, UAB specialistai. Elektriko mokymo programos mokiniams buvo pristatyta įmonės veikla, kokybės kontrolės svarba bei įrankiai ir kitos vertingos įžvalgos tiek teoriniu, tiek praktiniu pagrindu. Taip paįvairinamas mokymosi procesas leidžia betarpiškai užmegzti ryšį su potencialiais darbdaviais, pramonės specialistais, turėti įdomesniais ir labiau praktiškas pamokas.
„Ši partnerystės sutartis – puikus abipusiai naudingo bendradarbiavimo pavyzdys, stiprinantis profesinio mokymo ir pramonės ryšius. Atvirumas naujoms idėjoms, dalijimasis patirtimi bei inovacijomis padės mūsų mokiniams įgyti vertingų praktinių žinių tiesiogiai iš pramonės ekspertų. Tikiu, kad ši iniciatyva užtikrins aukštos kokybės profesinio mokymo atitiktį darbo rinkos poreikiams ir paskatins dar glaudesnį dialogą tarp švietimo ir verslo sektorių“, – teigia Panevėžio mokymo centro direktorius Donatas Bakšys.