Panevėžys siekia regioninio logistikos terminalo
Šiandien Panevėžio miesto savivaldybės taryba nutarė kreiptis į Vyriausybę, Susisiekimo ministeriją, AB „Lietuvos geležinkeliai“, kad rengiant „Rail Baltica“ europinio standarto geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena specialųjį planą būtų numatyta Panevėžyje ar šalia jo pastatyti ne tik keleivių vežimo stotį, bet ir regioninį krovinių terminalą.
Pasak mero Vitalijaus Satkevičiaus, 2013 m. rudenį šalies valdžios institucijos priėmė sprendimą, kad „Rail Baltica 2“ vėžė eis pro Panevėžį. Jį lėmė britų kompanijos AECOM studija 2010 m. ir bendrovės „SWECO Lietuva“ strateginis pasekmių aplinkai vertinimas.
„Susitikus su „SWECO Lietuva“, „Lietuvos geležinkelių“ atstovais, Susisiekimo ministerijos vadovais visada buvo pabrėžiama Panevėžio geležinkelio stoties ir regioninio logistikos terminalo svarba miestui ir regionui. Visada klausėme: kokius namų darbus Panevėžys turėtų padaryti, kad nepavėluotų ir netrukdytų projekto eigai. Sulaukdavome atsakymo: būtina palaukti, kol paaiškės „Rail Baltica“ specialiojo plano rengėjas. Su juo mums teks derinti ir konkretizuoti tikslios geležinkelio vėžės, regioninio logistikos terminalo ir keleivių stoties vietas. 2014 m. lapkričio 27 d. plano rengėja tapo britų „URS Infrastructure&Environment UK Limited“. Su ja nedelsdami susisiekėme. Ne kartą išsakėme Panevėžio lūkesčius, tačiau kovą sužinojome, kad specialiojo plano užsakovė AB „Lietuvos geležinkeliai“ užduotyje nėra numačiusi Panevėžio logistikos terminalo. Tačiau jo būtinumą rodo mieste esančių 11 didžiausių Lietuvos ir užsienio kapitalo įmonių krovinių pervežimų analizė. Tad dar kartą reikia pareikšti aiškią Tarybos valią ir norą, kad Panevėžyje atsirastų ne tik keleivių stotis, bet ir logistikos terminalas. Tikiuosi, tęstinumas bus išlaikytas, o Panevėžys pasieks savo strateginius planus“, – sakė V. Satkevičius.
Specialiojo plano rengėja „URS Infrastructure&Environment UK Limited“ pasiūlymų dėl „Rall Baltica“ laukia iki gruodžio 15 d.