Paprasti sprendimai – dideli pokyčiai: eismo naujovės Kaune gatvių pralaidumą padidino du kartus
Po vasaros Kauno gatves užgulę tūkstančiai vairuotojų savo kelionės tikslą pasieks greičiau. Kauno miestas tose vietose, kur anksčiau formuodavosi didelės automobilių spūstys, pritaikė palyginus paprastus, tačiau efektyvius sprendimus. Jie, preliminariais skaičiavimais, eismo pralaidumą padidino iki 2 kartų.
„Tai, ko labai pasigedau pradėjęs dirbti savivaldybėje, buvo darbuotojų kūrybiškumas. Baimė suklysti trukdė specialistams mąstyti plačiau ir drąsiau. Pavyzdžiui, toks nesudėtingas sprendimas kaip papildomos eismo juostos ar saugumo salelės įrengimas, šviesoforo pakoregavimas gali būti toks pat efektyvus kaip ir naujo viaduko pastatymas. O abiejų sprendimų kaina skiriasi keliasdešimt kartų“, – yra pabrėžęs Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Permainos – visame mieste
Būtent šiuo principu didžiausiais eismo srautais pasižyminčias gatves išanalizavę Kauno miesto savivaldybės specialistai dalyje jų pritaikė paprastus, tačiau efektyvius sprendimus, kurie ne tik padidino eismo pralaidumą, bet ir sumažino avarijų tikimybę.
Jonavos gatvėje ties Islandijos plento nuovaža buvo įrengta papildoma eismo juosta atliekantiems dešinį posūkį į automagistralę Vilniaus kryptimi. Jeigu sankryžoje nėra pėsčiųjų, vairuotojai iš Jonavos gatvės į automagistralę A1 Vilniaus kryptimi gali sukti bet kurios šviesoforo fazės metu.
Raudondvario plente įrengta papildoma eismo juosta kairiajam posūkiui į Via Baltica. Anksčiau čia susidarydavo didelės spūstys. Įrengus papildomą eismo juostą sankryžos pralaidumas magistralės kryptimi padidėjo dvigubai. Papildoma eismo juosta taip pat įrengta Birželio 23-iosios gatvės atkarpoje tarp V. Krėvės ir Taikos prospektų. Šis patobulinimas palengvino į Taikos prospektą sukančių vairuotojų užduotį.
Šią vasarą eismas pakoreguotas vadinamojoje Muravos sankryžoje. Specialistų teigimu, įrengus papildomą eismo juostą Savanorių prospekte (atvažiavus nuo Karmėlavos pusės) sankryžos pralaidumas padidėjo tiek Savanorių, tiek ir Pramonės prospektų kryptimis. Sankryžos pralaidumas iš Pramonės prospekto Karmėlavos kryptimi padidėjo įrengus saugumo salelę bei lentelę su žalia rodykle.
„Toje pačioje sankryžoje įrengus saugumo salelę bei papildomą šviesoforo sekciją, atsirado galimybė organizuoti nepertraukiamą eismą iš Pramonės prospekto Karmėlavos kryptimi“ , – sakė savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Vilius Šiliauskas.
Dėmesys – ir saugumui, ir pralaidumui
Dar daugiau nesudėtingų, bet efektyvių sprendimų vairuotojai pastebėjo anksčiau – Marijampolės plento ir Raudonojo Kryžiaus gatvių sankirtoje įrengus saugumo saleles kairys posūkis iš šalutinės gatvės atliekamas ir greičiau, ir saugiau. Saugumo salelės įrengtos ir naujai sutvarkytame Pramonės prospekte.
Tuo pačiu principu buvo pertvarkyta atkarpa Savanorių prospekte, kuomet įrengus papildomas juostas vairuotojams tapo paprasčiau atlikti kairiuosius posūkius, o į kairę sukantys vairuotojai nebestabdo tiesiai važiuojančių automobilių srauto.
Pakoregavus eismą Karaliaus Mindaugo prospekto ir Kaunakiemio gatvių sankirtoje, tiesiai senamiesčio link galima važiuoti ne dvejomis, kaip buvo anksčiau, o trejomis eismo juostomis. Ši naujovė palengvino automobilių eismą piko metu.
„Tobulindamas eismą, miestas dirba dviem kryptimis. Pirma – tai eismo saugumas. Ir antra – pralaidumo didinimas, kad savo tikslą norintys pasiekti vairuotojai eisme sugaištų kuo mažiau brangaus laiko“, – pabrėžė savivaldybės Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis.