Parengta mokomoji medžiaga mokytojams
Marijampolės profesinio rengimo centras dalyvauja Leonardo da Vinci programos naujovių perkėlimo projekte „E-DECO – Mokytojų koučingo, elektroninio mokymosi ir verslumo įgūdžių ugdymas“ Nr. 2013-1-FI1-LEO05-12566. Jame taip pat dalyvauja Suomijos, Ispanijos, Jungtinės Karalystės ir Nyderlandų profesinio rengimo institucijų atstovai.
Šis projektas siekia pagerinti profesijos mokytojų verslumo, elektroninio mokymosi, koučingo įgūdžius, skatinant keisti mokytojo požiūrį į mokymo procesą, atsinaujinti, domėtis naujovėmis. Profesinio rengimo institucijų mokytojai yra pagrindiniai savo mokinių veiklos vadovai ir skatintojai. Jie turi padėti mokiniams siekti geros verslo pradžios ir padėti sumažinti nesėkmės riziką. Todėl mokytojas turi tapti savotišku treneriu, koučeriu, o tam reikalingi nauji koučingo bei verslumo įgūdžiai.
Projekto metu buvo ištirti kiekvienos šalies poreikiai, sukurta bei adaptuota mokomoji medžiaga. 2014 m. rudenį vyko visų šalių atstovų mokymai Marijampolėje. Šių kursų mokytojos buvo patyrusios koučerės iš Suomijos. Mokymų metu buvo apmokyta 10 mokytojų iš 5 šalių, kurie vėliau apmokė mokytojus savo šalyse. Iš tikrųjų, pilotiniai kursai visose šalyse buvo sėkmingi ir skaičius mokytojų, įvaldžiusių naujas technikas, perkopė 80. Tai reiškia, kad šių mokytojų darbas su mokiniais turėtų tapti labiau psichologizuotas, subtilesnis ir padedantis pasiekti geresnių rezultatų.
Tad po projekto mokomosios medžiagos išbandymo norime pasiūlyti visiems iniciatyviems Lietuvos mokytojams, įvairių sričių specialistams, norintiems daugiau sužinoti apie koučingą ir elektronines mokymo priemones, susipažinti su parengtu vadovėliu, kurį galima rasti Marijampolės profesinio rengimo centro tinklapyje http://www.mprc.lt/file/Vystymo%20skyrius/E-DECO_koucingo_%20vadovelis.pdf
Tikimės, kad naujos mokymo priemonės ir įrankiai, aprašyti vadovėlyje, bus naudingi Lietuvos mokytojams bei specialistams.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.